Inlägg från: Pippil8 |Visa alla inlägg
  • Pippil8

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Tack Swe! Då ska jag fixa ihop 300 ml till dess. Inte kul med lilltån, vad gjorde du? Var finns det fik i närheten av SöS då? Som tål ett gäng barnvagnar...

Sannixx - är det en Skip*Hop Dash du har? Den är så snygg! Är du nöjd med den? Får du plats med det du vill ha? Är lite sugen på att köpa en sån.

• Pippil8

Grattis Swe till att amningen börjar funka! Men jobbigt med tån!
    Grattis Majlinsa till skratt och ni andra till leenden
    BasseKatt och Hellur -fy farao för att få sova SÅ lite. Hoppas det ändrar sig SNART! Säger som någon av föregående talare - finns det avlastning så utnyttja den!

Inga leenden mot mig än så länge, men det är hur mysigt som helst när han är sådär pigg och vaken och "pratar" med mig! Väntar dock ivrigt på ett tydligt leende.

Jag skulle också vilja hänga på i morgon, hoppas att natten blir bra, för då kommer jag! Ses gärna ute om det går. Nån park på söder? Ska försöka våga mig på att ta buss till stan, tycker det känns läskigt!

• Pippil8

Snabbt medan lilleman äter - jag har aldrig varit i Tanto mem ska försöka ta mig dit. Jag lägger mitt mobilnummer i några inboxar och skulle bli jätteglad om jag kunde få några tillbaka så jag kan ringa och fråga om jag inte hittar.

Dock inte säkert att jag kommer eftersom lilleman kan vara rätt kinkig på em. Men vore trevligt m vuxet sällskap

• Pippil8

Tack Sole! Jag försöker komma till Åhlens kl 1440! Blir nog kanske bil i alla fall, är lite feg att åka buss så låååångt samt buss hem i rusningstrafik... Om jag inte kommer så ringer jag dig Sole!

• Pippil8

Hellur - låter jättejobbigt om det är mjölkstockning. Jag har vid ett par tillfällen haft samma problem med att han verkar gilla det ena bröstet bättre än det andra, vet inte varför?! Kanske håller jag annorlunda åt det hållet, för om jag provar att lägga honom som om man tvillingammar (med fötterna ut mot höger om jag har höger bröst) så äter han. Angående att han äter hela tiden - tror du inte han kan ha så kallade "ökningsdagar"? Står om dem i boken "att amma" som jag lånat på bibblan. De har dagar när de äter extra mycket för att öka mjölkproduktionen. Om det är ett par dagar som är sånna är det för att han försöker få upp mjölkproduktionen hos dig. Om det är så ska de lösa sig inom ett par dagar. Tycker jag har märkt det här att vissa dagar varit "ökningsdagar" (äter nästan jämt och verkar inte riktigt nöjd ändå) och nästa dag eller ett par dagar senare är allt lugnt igen.

Tack för trevlig fika idag! Var mysigt sitta i parken! Mer sånt framöver

• Pippil8

SanniXx - har glömt tacka för svar om skötväskan! Tycker den verkar grymt bra och är rätt sugen på en sån i rött som förhoppningsvis matchar vagnen Men är lite för snål.. Men, min snälla chef gav mig höjd lön trots att jag är mammaledig så jag borde kanske unna mig en sån där ändå

Vivs - vad otroligt stadig Jennifer ser ut, alltså kan hålla huvudet uppe och sådär! Inte utan att man ser fram emot att det ska bli så på E också!

• Pippil8

BasseKatt - jag bor på 2b, i ett "konstigt" parhus längst in mot skogen. Man går förbi 2a på höger sida, där man tror att vägen tar slut vid en vändplan fortsätter man lite till. Äsch, kom förbi på en planerad fika i stället Nästa vecka kanske? Skönt att Emil har kommit in i en sovperiod! Bara de gör det NÅGON gång så blir man åtminstone hoppfull!

GRATTIS ABC08 - gick förlossningen bra? Hur stor blev guldklimpen?

Vi var och visade upp E på pappans jobb idag och då minsann klämde E ur sig värsta leendet när han låg på en kollegas arm! Mot morsan sin är han lite snålare

Dagens fråga från Pippil8: Hur gör ni som har killar/sambos/män som jobbar? Får de ta hand om t ex blöjbyten på nätterna? M tar hand om blöjbyten men jag undrar om han inte borde få sova, jag blir så tvekis. Samtidigt vill han ju få lite tid med sin son eftersom han inte träffar honom lika mycket som jag. Hur resonerar ni?

• Pippil8

Vivs - klockan 8 på morgonen? HJÄLP! Det är ju omöjligt! och då har jag ändå en morgonpigg kille så jag går upp tidigt jämfört med andra nyblivna mammor verkar det som. Men 8 skulle vara tufft! 2-månaders-koll låter så stort! vilken stor tjej

• Pippil8

Jaha, nu spamar jag lite här för jag gjorde i ordning en tallrik middag-sallad till mig själv (maken på sent möte) och hade under tiden lagt E i vaggan, den hemsydda där E aldrig vill ligga mer än 5-10 minuter. Men nu SOMNADE han till och med i vaggan och ligger kvar än, efter 20 minuter. Vad ska jag göra med denna fria tid?! Helt chockad eftersom detta är hans maraton-amnings-period dessutom!

• Pippil8

Godmorgon själv Hellur och godmorgon ni andra också! Här sitter jag påklädd och redo att gå till BVC för mätning och vägning och 1-månadskoll. Har sovit jättebra i natt och ser fram emot att maken ska vara ledig i 4 dagar i sträck

Får lite dåligt samvete när jag ser att ni andra inte kör upp era män för byten på natten...

Hellur - man blir så förvånad när man får en oväntad paus för att den lille sover så man vet inte vad man ska hitta på! Själj loggade jag in för att se om jag kan deklarera på internet (vilket jag inte kunde eftersom jag sålt bostadsrätt) och tog en sväng hit också

Härlig fredag på er allihop!!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4