• Vivs

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

HEj på er! Gud vad ni har hunnit skriva över helgen! Jag har målat om sovrummet så jag har inte haft någon dator tillgänglig. Kändes väldigt märkligt måste jag säga... den brukar stå på jämt när jag är hemma!

Verkar som om många får sova rätt mycket på nätterna nu. Jennifer hade två jobbiga nätter när hon skulle äta heeeeela tiden. Men, nu verkar det ha vänt igen, tillbaks i det vanliga ätandet, typ två ggr på natten. I övrigt tycker jag hon har blivit skrikigare, kanske någon fas hon är inne i?

Lillen - mycket bra idé att fixa lista.. jag inboxar mitt nr och mail...

Jag kan nog inte följa med på onsdag men nästa vecka kanske någon har lust att träffas och äta lite gott i Kungsan på smaka-på-stockholm-festivalen? Om det är fint väder...

Sov gott nu alla mammor, och grattis till er i efterskott

• Vivs

Soffy - gud så hurtig du är! Lät underbart att simma tidigt på morgonen..tyvärr åker min kille till jobbet kl sju så jag kan inte härma dig..men kanske ska börja gå upp tidigt och ta en prommis. Blev riktigt inspirerad av dig här nu

Majlinsa - jag har två katter som är rätt intresserade av bebisen. Den ena brukar slicka henne på huvudet ibland, han tror kanske allt hennes hår är päls.. Men oftast blir de lite skrämda när J börjar veva med armarna och benen. Ibland lägger sig katterna nära henne men de brukar springa sin väg efter några slag i huvudet. Ingen har nånsin lagt sig på bebisen eller försökt göra något dumt.

Lillen - ja, det är säkert den där fasen J är inne i. Hon är hopplös, börjar störtgråta lite närsomhelst och är svår att få nöjd. Ibland måste jag sjunga i flera timmar för att hon ska vara tyst..phu!

• Vivs

Men fy vad hemskt, Lillen! Tur att alla klarade sig så bra trots allt! Kram på dig!

• Vivs

Frill - jag tror inte jag heller kommer få speciellt bra betyg på knipningarna.. tycker jag kniper och kniper hela dagarna men jag känner själv att jag inte är speciellt stark. Får väl se..ska dit den 13e. Tydligen kan det vara svårare när man haft en snabb förlossning och inte blivit sydd..typiskt.

• Vivs

Lillie - det låter precis som vi hade det förra helgen.. inte kul alls!
    Jag ses gärna också nästa vecka, men kan bara mån,tis,ons. Om det varma vädret som ska komma håller i sig kanske en picknick i Rålis passar? På tisdag kanske?

• Vivs

Majlinsa - Rålis är Rålambshovsparken

Picknick Rållis tisdag:

Lillie74
    Pippil8
    Vivs

• Vivs

Mitt namn försvann från listan så nu gör jag ett nytt försök!

Picknick Rålis (Rålambshovsparken, vid gångbron från Fridhemsplan) tisdag 5 juni 13.00:

Lillie74
    Pippil8
    Lillenlillen
    J79
    SanniXx (förhoppningsvis, beror på tiden)
    Karin99
    Hellur
    Swe
    Sole
    Vivs

Jåll- jag har aldrig åkt buss med vagnen men jag har bara t-bana härifrån så ingen anledning att trängas på buss! T-banan är bra, där finns gott om plats, det gillar jag

• Vivs

Tack för recepttipsen, soffy! Jag har ju långt kvar till dopet (1a sept) men har redan börjat kolla lite efter små enkla recept!

Just nu gick ett par förbi med utanför fönstret med sin barnvagn. De hade på sig shorts och t-shirt och hade klätt på bebisen en tjock fleeceoverall! Hu, stackars liten!!

Igår var jag inne i Kungsträdgården på kvällen, himla trevligt och massa god mat Jennifer hängde så snällt i sin babybjörn. Men, nästa gång ska jag tänka på hörselskydd till henne. Fick hålla för hennes öron när vi närmade oss hög musik..

Nu har hon slocknat på sängen, ska passa på att duscha! Vi ses på tisdag, ska bli trevligt och jag såg att det ska bli 23grader o soooool Underbart!!

Karin - hoppas festen blir lyckad, ni kan inte få bättre väder iaf!

• Vivs

Swe - ha ha.. tror faktiskt jag såg honom! Inte din man då, men brudgummen Jag kollade också hörselskydd på claes ohlsson men de hade inga rosa som jag vill ha.. får leta vidare!

Ha en härlig dag i solen!

• Vivs

Jåll - oj, vänder hon sig redan! Såg att våra är födda samma dag men Jennifer verkar inte vilja vända sig alls än. Och inga tänder heller.. tänk vad olika det kan vara

• Vivs

Tack för idag!

Bianca - jag har fått färg!!

Swe - Jennifer är också nybadad efter dagens superbajsning! Ska hoppa in i duschen själv nu också, känner mig lagom fräsch

• Vivs

Hellur - jag är med på en framtida träff i Vinterviken... hänger där rätt ofta eftersom det är så nära

Ha en bra dag i solen, jag ska gå ner till vattnet o bränna mig lite mer i nacken

• Vivs

Gud vad härligt det är med sommar!! Idag har jag varit ute på mitt första joggingpass, riktigt underbart trots urusel kondition.. sen satt jag med sambon som är ledig, bebis och katterna på balkongen och åt frukost och bara njöt! Känner mig så nöjd för att jag har tränat

Har iförsig inte varit på min efterkontroll än men jag pratade med en läkare som jobbar på förlossningen och gyn på KS, hon sa att jag kunde ha gått ut o sprungit för längesen. Typiskt... det är ingen fara alls eftersom jag inte blev snittad eller sydd. Ska bara ta det lite lugnt och ha lite sunt förnuft så det är bara o jogga på!

Igår var vi inne i stan och shoppade kläder och åt tapas, måste passa på att ha det härligt när det är så fint väder

Nåt som inte är så trevligt är att jag har fått tillbaks min mens. Så nu e man befruktingsbar igen, men inga barn här än inte..får faktiskt vänta ett tag för min del!

Ha en underbar helg i värmen!

• Vivs

Sole - låter ju jättehärligt! Har ingen aning om TBE-vaccinet, har funderat på samma sak själv. Igår satt vi på en gräsmatta vid vattnet och min kille fick en fästing. Jag var helnojig och letade fästingar på Jennifer resten av dagen! Du får gärna skriva hur det är med vaccinet om du får reda på det!

• Vivs

Sole - det ser jättehärligt ut! Blir avis jag med... Kanske en FL-kräftskiva mot slutet av sommaren?
    Synd att man inte kan vaccinera mot TBE nu, då får vi fortsätta nojja oss!

Jennifer har också varit gnälligare än vanligt! Jag har börjat ge lite vatten, på BVC sa de att det är helt okej att ge lite grann, det är bara bra om de vänjer sig vid det. Har haft en tunn klänning på tjejen eller ett linne eller en t-shirt men svårt är det, det håller jag med om!

Ha det bra i värmen och glöm inte dricka vatten!!

• Vivs

He he.. murgrönan, vi har också köpt solglasögon till lillan! Men, de är lite stora än så länge.. vad köpte ni för några? Coolt e det i vilket fall

Hoppas ni har trevligt på träffen, själv har man haft mäklarbesök här hemma. Planerar att sälja framöver och vill ha allt redo om man hittar något..

Ang smutsiga naglar.. jag brukar fila Jennifers naglar, då försvinner även smutsen så slipper man pilla under mininaglarna!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4