Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
Någon annan än jag som drömmer mardrömmar? Jag drömmer hemska drömmar varje natt, att jag hittar mördade människor och att jag kör över folk med bilen och sånt.. Helsjukt!
Någon annan än jag som drömmer mardrömmar? Jag drömmer hemska drömmar varje natt, att jag hittar mördade människor och att jag kör över folk med bilen och sånt.. Helsjukt!
Idag har jag väntat på solen som skulle dyka upp på eftermiddagen...
Den verkar ju inte direkt vara på gång så jag får väl gå ut ändå snart!
Sole - nej, här har man inget samliv överhuvudtaget..har dock funderat på det, jag har ju inga stygn eller nåt men det har tagit emot ändå, känns lite läskigt tycker jag! Har du läkt? Annars skulle jag vänta tills stygnen var borta, finns ju risk att de går upp.
Ja, Ginger, man gör ju verkligen allt för de små krypen.. det är otroligt frustrerande med gråtande barn som man inte vet hur man ska trösta!
Min lilltjej har rätt bra rutiner nu, hon sover ett tag på förmiddagen och ett tag på eftermiddagen. Äter var 3e timme, i 10-30 minuter. Leker i babygymet efter hon har vaknat och ätit och sen gungar hon i sin gunga och somnar där efter ett tag eller hänger på min axel en stund innan! Hon har till och med börjat bajsa samma tider varje dag, hi hi... Men, stör man rutinerna blir det gnäll på kvällen och övertrötthet som är svårbotad! Ska prova Frills fläkttrick nästa gång, vagn-över-tröskel fungerar inte alls...
Ha ha, Frill, såg att du svarade exakt samma som jag om samlivet!
J79-Jennifer har massor av finnar till och från. Det är hormoner som fås genom bröstmjölken, ingen fara alls!
Hej hej!
Om det är fint väder kommer jag också förbi imorn! Tar med en termos kaffe också! Sole, ser att du är inloggad, kan du inboxa över ditt mob.nr så jag kan slå en signal om jag villar bort mig? Har ingen aning om vart minigolfbanan ligger men jag ska försöka hitta dit
Fika Tanto kl 15 (möte vid Minigolfbanan)
SWe
sole
Sofffy
Frill?
bianca2
Zul
Lillie74
J79
Pippil8
Vivs
Tack för trevlig fika idag i parken!
Swe - glöm inte inboxa din mailadress sen!
Lillen - vilken jättestor skillnad det är på vårar tjejer trots att de är exakt jämngamla! Jennifer vägde bara 3750g och var 54,5cm för en vecka sen ungefär...har fortfarande det mesta i strl 50
Hellur - jag ses gärna i vinterviken någon dag! Synd att jag inte gick in och såg ditt inlägg tidigare - har hängt där från 12-17 idag med två andra mammor med aprilbebisar och en gravid! Men, det blir fler gånger...
Sole - J har knappt heller sovit eller ätit idag och kräktes just på mig
Måste vara värmen...
Det är såååå härligt med sommarväder!!! (Var bara tvungen att säga det)
I morgon ska vi på läkarkontroll på BVC, dags för 2-måndaders koll! Hjälp, vad tiden går fort!! Ska dit kl 8 på morgonen, förstår inte riktigt hur det ska gå til..!
Grattis från mig också, ABC08!
Pippil8 - jag tar allt på nätterna och låter Mattias sova..
Är det någon som har något emot att jag lägger ut lite bilder från träffen igår?
Ja, på morgonen...tyvärr!! Får väl gå upp efter amningen kl sex..fy!
2-månaderskoll låter stort men fyller egentligen inte det förrän 10e maj...antar att de inte hade så mycket tider
Hormonranden kan nog ta upp till ett år innan den försvinner.. ingen aning om håret!
Idag har jag haft en fullspäckad dag! Gick upp kl 6, var på BVC kl 8 (till och med lite tidig!!) sen tog vi en långprommis. Sen hem och lämna vagnen, tog lillan i Baby-björnen och åkte till Skärholmens centrum för att köpa solhattar till Jennifer sen hem igen och ut på ytterligare en promenad och nu är jag hemma igen!
Upptäckte att det var helt underbart att ta en tidig promenad i morse, ska försöka med det fler gånger!
2-månaderskontrollen gick bra, som Lillenlillen skrev så var det som den första läkarkontrollen och så kollar de stabiliteten i nacken. Ang min bebis kräkningar så finns en ersättning man kan ge som kan hjälpa mot det, enfamil heter den. Men läkaren rekommenderade att inte börja med ersättning om man helammar för att mjölkproduktionen kommer minska. Hon tyckte vi ska fortsätta som det är, får väl dras med spyorna
Jennifer har äntligen kommit upp i 4kg! Kanske finns hopp att hon också blir en stor tjej någon dag