Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
Det är lugnt för min del, Sole!
Lillen - idag fyller våra bebisar en månad! Det går såååå fort!! Vi ska fira här med första dosen AD-droppar!
Det är lugnt för min del, Sole!
Lillen - idag fyller våra bebisar en månad! Det går såååå fort!! Vi ska fira här med första dosen AD-droppar!
Bassekatt - har du något bra AD-tips att ge en amatör?
Hälften av dropparna kom bredvid!
Aha! Smart, tack för tipset, Lillen! Får testa i morgon.. Gud vad din bebbe har blivit stor! Min lilla tjej har bara gått upp 400g och 3cm sen födseln..men, hon är ju en kräkis så det kanske beror på det.
Ögonlocken börjar bli grymt tunga på mig just nu.. pappa myser med sovande bebis så jag borde också sova men nejdå, i stället har jag satt igång och städa lådor! Måste skärpa mig och sova när jag kan!
Swe - vi har också bebis i sängen.. min kille vägrar låta henne sova i egen säng eftersom det är sååå mysigt!! Kan väl inte skada direkt, de är ju så små än så länge..
Ang. mobiler så har jag två, en med musik som är blå och grön och en utan musik som är röd och lite gul. Den med rött i är helt klart populärast! Så, mitt tips är att välja en med mycket rött i om det finns eftersom det är en färg de ser!
Bianca - härligt att det fungerar med latexnapp!
Tack för alla tips om hur man ska ge AD-dropparna, ska prova idag!
Emma - Jennifer går också upp 100-200g i veckan, ligger under kurvan men följer ju ändå sin egen kurva så det är ingen fara alls enligt min BVC-syrra. Det viktiga är ju att de går upp och växer!
Sole - jag använder ingen olja i badet, däremot har tvättar jag ibland Jennifer med Natusans Top-to-toe-wash. Den kan man ha till kropp och hår! Har köpt på babyland..
Latexnappar finns att köpa i vanliga mataffärer..Eska och Nuk är de enda märkena jag känner till, vet inte om det är någon större skillnad.
Jag badar lilltjejen en gång i veckan ungefär, sen tvättar jag henne i handfatet när hon har bajsat!
Frill - jag vill också ha en kiss- och en bajsmjukis! De är helt underbara tycker jag men min kille tycker de är fula
Emma - Ja, det är min tjej som kräks så mycket! På BVC tror de det beror på att hon har omogen magmun. Har fått gå till en barnläkare också men det verkar inte vara något annat fel. Så länge hon växer och går upp i vikt är det tydligen ingen fara. Det blir bättre om jag pumpar ur det värsta trycket innan matning. Tydligen är vissa barn "kräkbarn".. det går över först när de börjar äta tjockare kost, typ vid sex månader!
Sole - riktigt modigt av dig att både åka buss och rulltrappa!
Hoppas ni får det trevligt i morgon på träffen, ska försöka följa med nästa gång!!
Vad fina bilder alla har tagit i parken, det såg så härligt ut och jag blir såå avis!
Nästa träff kanske kan bli picknick i Rålis som någon föreslog? Då är det lite närmre för mig och jag kanske klarar mig om jag pumpar ordenligt hemma innan!
Hellur - jag gick också till Vinterviken häromdagen, och fikade på caféet, herregud vad mycket barnvagnar det var där!! Vi kanske kan ses där och fika någon fin dag? Det är ju nära oss båda!
Svårt att klä på bebis nu, håller också med! J fick ha på sig en luvtröja idag och en gallerfilt, skippade overall, vantar och mössa och det verkade vara rätt lagom... det är ju ändå sommarvärme!
Ha en härlig lördagkväll!!
Jag följer med!!! Vilken tid som helst passar mig...
Nästa träff
Rålis den 19e kl ? (Är 13 en bra tid?)
Sole
Swenglish
Lillie74
Vivs
Lillie - Vinterviken ligger vid Liljeholmen/Gröndal, vid mälaren!