• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Åh idag har varit en fröjdefull dag jämfört med igår! Vi har just varit ute och promenerat runt i Enskede och en sväng till Globen i drygt tre timmar! Tror jag har bränt mig i ansiktet.
    Adam har sovit snällt i vagnen så gott som hela tiden, med en mysig matpaus i grönskan. Och i morse var han glad när vi vaknade (vi går upp 10 som alla andra här ) glad när han snackade med sin humla på skötbordet, glad under babygymmet och nöjd för sig själv när jag fixade i ordning mig. Hurra!

Har äntligen bokat kyrka. Det blir dop 28 juli. Nu ska vi bara ha en lokal också.

Sannixxx, Adam sover också i sin egen säng sedan några dagar efter att vi kom hem från BB (den står mot vår fotända), men får ibland sova med oss efter tidiga morgonmatningen.

Sole och Karin, jag som tycker Adam blivit så stor

Nu sover gullungen i ligginsatsen, och jag ska försöka korrekturläsa lite *suck*. Hade tänkt tacka nej den här gången, men nu blev det inte så.

• Frill

Jag blev lite nervös när jag loggade in nu, snackpåse som jag är, men jag var bara uppe i 434 inlägg så det var lugnt

Sitter och skriver ut dopinbjudningar till herr gnäll, som har återuppstått såhär på kvällskvisten. Fick också en deppatack och kände mest för att gråta ett tag här under kvällen. Kände mig bara trött och tyckte inte alls det skulle bli kul att träffa kompisar i helgen.

Ginger och Pippil8, Adam brukar äta 23 när jag går och lägger mig och har sen mellan två och tre timmar mellan matningarna. Men som tur var somnar han om emellan och vi brukar gå upp vid tio så jag får sova ganska mycket iaf.

• Frill

Hehe, kom på att vi kan bjuda på cheesy åttiotalsklassikerna räkor med vitt vin och bananasplit på lördag. Gott, bra prat- och vinpimlarmat, och kräver inga matlagningsinsatser mer än att pressa ner vitlök i lite majonnäs. Helt klart underskattat. Nu blev jag riktigt sugen!

Nu sover skroten äntligen - eller? Hörde just ett grymtande. Hm. Han har för ovanlighetens skull blivit ammad i säng både igår och idag. Nöden har ingen lag.
    (På tal om släktingar som lägger sig i som vi pratade om i måndags, min farmor upplyste mig igår om att jag "lär honom vara arg" eftersom jag bar runt honom i bärselen för att han skulle sluta skrika.)

Sole, vi byter inga kissblöjor på nätterna, men skulle han bajsa så blir det byte direkt - annars läcker det garanterat.

Bianca, förstår precis om du tycker det är jobbigt att han är borta. Själv kan jag bli ruskigt trött de kvällar jag kommer på att E ska på match och inte kommer hem förrän vid nio. Och då rör det sig bara om några timmar.

• Frill

Typiskt, jag skulle lägga upp en bild på vår hemgjorda dopinbjudan (som endast är utskriven, inget klister) och bilder från idag, men anslutningskabeln till kameran är sönder Det är iaf en svartvit bild på Adams hand med texten "Adam ska döpas" över, lite lik fötterna på "kortdesign", såg jag nu.
    Är det fler än vi som döper så sent som 28 juli?

Sole, tack så himlans mycket för idag! Väldigt trevligt som vanligt, även om jag kände mig lite halvsocial med en skrikis i öronen hela tiden. Nu ikväll har han varit jättelugn - tvärtomhumör från igår.

Lillen, en superidé! Vilken praktisk människa du är.

Majlinsa, inte är du hemsk heller. Du får vara med och skriva precis så lite eller mycket du vill och hinner.

Bassekatt, vad skönt att dopet gick bra och att du är klar med kakbaken för den här gången.

Cirpen, låter utmärkt

• Frill

Karin, min man masserar ungefär lika bra som din... Tror att han gav mig en tens-apparat inför förlossningen med en baktanke att slippa massera axlar i framtiden.

• Frill

Grattis till oss!

Fick en fin blombukett av Adam, och när våra kompisar var här och åt lunch idag hade de med sig morsdag-tårta för både hon och jag firar vår första mors dag. Efter lunch har vi tagit en lång, varm och skön promenad vid Årstaviken.

Började röja lite på balkongen, men det var så varmt att man nästan inte kan vara där ute.

Räk- och vinmiddagen igår blev jättetrevlig. E hade köpt 4 sorters aioli och räkorna var ju fixade - superenkelt. Och somrigt och gott.

Har ni tips på solhattar till småttingarna? Jag är väldigt solnojig när det gäller Adam, men om man sitter på en gräsmatta så måste man ju kunna ta upp honom om han börjar skrika.

• Frill

TRÄFF ONSDAG

Swenglish
    j79
    Hellur
    Lillie
    Bianca2
    Emma3
    Björklöv
    Sole
    Karin99
    SanniXx
    Frill

• Frill

Goder afton, sitter och svettas i vardagsrummet. Trots att det har varit kallare ute så känns det så kvaaavt. Och en tokvarm dator i knät gör väl knappast saken bättre...

Vi har möblerat om i arbets-/gästrummet idag och min man har ÄNTLIGEN satt upp de sista listerna därinne (har bott här i snart 3 år) så lägenheten är kaos med alla utflyttade grejer som ska sorteras och/eller slängas. Jobbigt att det alltid blir stökigare innan det blir finare när man storstädar.

Själv har jag ägnat dagen åt Adam, som bara velat äta, bäras runt eller sova i famnen hela dagen. Det är på sätt och vis mysigt när han är så gosig och närhetstörstande, men jag är glad att han inte är så varje dag. Tolkar det fortfarande som 12-veckorsfasen.
    Han som tidigare nästan alltid somnat när man lagt honom har nu fått ammas till sömns fyra kvällar i rad.

Hellur, grattis till amningsframgången!!! Jag blev inspirerad och försökte utan napp, men han tog som vanligt bara några tag innan han blev arg. Vi har redan den lilla meledanappen, så det tricket funkar tyvärr inte för oss.

Och grattis till alla er med långsovande barn. Adam vaknade 3 och 7 i "natt" (och 9, men det kallar inte ens jag för natt även om han liggammades och vi sen sov till elva) och det tyckte jag var ganska bra. Men längre än 5 timmar i sträck har han nog aldrig sovit.

Björklöv, tycker Klaras beteende låter lite som Adams den senaste tiden.

Swe och vem mer? Sofffy?, tack för tips om solhattar. Jag ska kolla in den på PoP.

Sole, hittills har Adam aldrig haft en läckande kissblöja (ta i trä). Och känns blöjan för tung så byter vi fast det är natt, men så långt möjligt undviker vi nattbyten.

Godnatt!

• Frill

Ginger, vad skönt att få sova! Bra att du kommer på onsdag, så du kan få dina stålars.

Murgrönan, vad duktig du är!

Vi har valt två faddrar till Adam, men en av dem är inte döpt och får alltså egentligen inte vara fadder för kyrkan. Är det någon som har erfarenhet av det? Han borde ju få vara med under ceremonin om vi vill det, bara att han inte får ett fadderbrev?

• Frill

I Årsta är det lugnt. Inga poliser. Alla sover utom jag.

Tack för träffen! Himlans trevligt, och skönt att Adam var på bättre humör än senast Idag hann jag med tre koppar kaffe, så jag är nöjd.

Nu har Adam också fått en solhatt. En vit. Kände mig lite töntig som stod i PoP-kassan när Adam låg i vagnen med PoP-mössa, PoP-filt och PoP-skötväska. Men jag är bara skyldig till väskan, allt annat har vi fått.

I morgon ska vi på BVC:s föräldragrupp, då ska jag äntligen väga Adam igen. Har inte vägt honom på snart en månad, så det känns riktigt spännande, nästan lite nervöst.

Emma3, jag skäms, men jag glömde hälsa på dig.

Matilda och Nileelin, välkomna!

Swe, lycka till i morgon!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4