Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
Zul
förvirrade är vi allihop, inget att skämmas för !
Jag kände inte igen min egen mamma häromdagen
Zul
förvirrade är vi allihop, inget att skämmas för !
Jag kände inte igen min egen mamma häromdagen
Aiwendil
välkommen hit, en himlarns trevlig tråd
Cirpen
V hoppade också över ett-målet inatt och han fyllde 1 månad i onsdags! Inatt åt han istället kl 03 och 05 men det blir ju lite mer sammanhängande sömn iallafall!
Nu är min mamma ute på promenad med honom, har varit hos naprapaten och fått underhåll på ryggen som är stel och sne.
Hon sa att knipövningar ska man hålla på med resten av livet för det finns de som får framfall i klimakteriet!
Måste fråga er om råd:
Min man ska på konferens i Barcelona i mitten av maj och vi funderar om jag och V ska följa med. Mån-ons får jag och V klara oss själva på dagarna och kanske nån kväll och sen funderade vi på att stanna några dagar extra som semester.
Andra alternativet skulle vara att vi åker ner några dagar senare men då får jag ju flyga ner med honom själv.
Skulle ni känna er tillräckligt modiga att vara hela dagarna själva med en 2-månaders i en okänd stad och okänt land?
Jag är ju själv resvan och har inga problem om det bara skulle vara jag, men jag blir lite feg med honom... Spanien och Barcelona är ju inte heller nåt U-land
.
Kanske är jag löjlig, detta är ju om en månad och då kanske man är världens modigaste mamma, eller vad säger ni som har 2-månaders??
halloj!
två timmars sömn här på em gör susen för kroppen, nu är min syster på väg hit för att gosa med V.
Lillie
ha inte dåligt samvete för min rygg, det gick ju kanonbra ändå!
Tack för era råd, tror nog att jag ska våga mig iväg ändå till barcelona, fast vi åker nog med pappa så man slipper kånka och checka in allt själv.
Vi har en resesäng vi fått i present, men undrar om det inte bara räcker att ta med vagnen så får han sova i den? (eller i sängen med oss, men det är ju ingen av oss vana vid. han sover ju i spjälsäng hemma)
bianca
jag har köpt den och tycker den var rätt obehaglig men jag har även hört att massa folk tycker den är jättebra!
Sannixx
grattis till nedgången! Här kämpas det på också med bröllop i vår som man ska gå på och just nu har jag inga vettiga byxor att sätta på mig, blir mammabyxorna ett tag till.
swe
var på väg att själv prova vagnen innan jag läste mer noggrannt och såg att vi skulle prova om V kunde sova i den
Han sover i liften hela dagarna (ja ni såg ju att jag mer eller mindre jämt har en komabebis som sover sig igenom alla våra fikaträffar förutom sista
) så det borde ju funka!
Sannixx
bra grej det där, fira att man kommer i brallor med godis
Bra med kulturhuset! Det ligger ju så centralt att det borde bli "lagom" långt för alla
Pippil
skönt att han inte blev skrämd av tjejmaffian, här hemma frågas det om hur det var efter varje dejt, tror han börjar bli nyfiken
Trist att vagnen pajjade, vad blev det för fel?
Emma
grattis till stundande bröllopet!
Kollade själv på vår bröllopsvideo med syster yster idag, gud vad kul dag det var! Har ni några bra förslag på hur vi ska fira vår ettåriga bröllopsdag i juni förresten?
hej och god(morgon!)
Frill
skönt att op gick bra, synd att du inte fck sova längre än andra patienter
Sannixx
ja visst sjutton skräpar DN ner, vi har den och man hinner ju aldrig läsa den heller!
Såg dock födelseannonser från Hellur, Swe och Pippil, jättefina!
Idag gör min rygg gondare än någonsin, känner mig helt mörbultad och öm! När hon masserade ut sätesmusklerna så gjorde det precis lika ont som de värsta värkarna och jag sa till henne att det var som att föda barn och tydligen var jag inte den första som sagt så!
murgrönan
helt otroligt vad de små liven kan låta när de sover, öronproppar är min bästa vän
aiwendil
du får hänga med på våra träffar också, det är jättetrevligt!
emma
tetrorna kan de flesta barn (om de inte är kinkiga) äta ouppvärmd, är det lite kyligt ute brukar jag lägga den vid overallen i liften så den blir lite varmare.
Med pulver brukar vi fylla flaskor med kallvatten hemma och micra ute på stan, om man inte är ute i skogen brukar man kunna få låna micro på de allra flesta ställen!
men säkert kan bebisarna äta ouppvärmd också, men med tanke på att kallvatten från kallvattenkranen är riktigt kallt så känns det inte så snällt... det skulle vara i absoluta nödfall för oss
zul
inte sjutton behöver man slänga dyra pengar på spa nuförtiden för att känna sig som en ny människa, få sova några timmar räcker
kikar in lite snabbt innan jag har date med soffan för att få sova inatt.
hoppas ni alla haft en trevlig kväll, vi hade några kompisar över på middag, man kunde nästan tror att de var småbarnsföräldrar när de åkte hem vid 22.30
kram o godnatt!