• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Sole - Coolt att du vann en auktion! Har inte varit inne där så mycket ännu. Kanske ska försöka mig på det.

Ang. dop så ska vi ha det. Är inte så troende men vi är båda döpta och konfirmerade och ser det som en tradition. Men tänkte ha för bara familj och släkt. Blir för stort med kompisar också.

• Hellur

Björklöv - Vad skönt att det inte var något och att det börjar bli bättre!

Sole - Grattis till viktminskningen!

Skriver upp mig igen för Årstavikenrunt promis.

Ja hur ska vi göra på onsdag. Fika på em. runt 14:00? Tror vädret ska vara dåligt så är bäst inomhus. Någon som känner till något bra barnvagnsställe? Det enda jag har hört hittills bortsett från dem vi varit på är Kulturhuset.

Årstaviken runt torsdag kl. 10:00 vid Åhlens Skanstull.
    Jåll
    Sole
    SanniXx
    Karin 99
    Medusa2001
    Hellur (prel.)

• Hellur

Sole - Det låter jätte mysigt med fika hos dig! Kommer mer än gärna

• Hellur

Lillie74 och Frill - Avbokar mig också, tyvärr. Mornarna har varit så hektiska ännu och kommer aldrig hinna. Kan inte senare då vi ska till BVC på em. Får räcka med det. Men följer gärna med en annan gång!

Ang. samlivet så har vi inte upptagit det ännu. Känner mig sugen och vill. Men har fortfarande avslag, väldigt lite dock men man får ju inte innan det är borta.

Lillen - Vi kommer nog också byta från Mini när de vi har är slut. Fick dessutom rätt många av några vänner som hade massor över.

Idag ska vi till Huddinge på hörseltest. Har ingen lust, men vi har bokat om 2 ggr redan.

Känns konstigt när ni pratar om 2 månaderskollen. W blev en månad i lördags. Men då har ju en del av er fått en månad innan mig också, jag tänker inte på det.

• Hellur

SanniXx - Ja just det. Känns konstigt när hon är lika stor som våra

• Hellur

Tack för fikat idag. Alltid lika trevligt!

Frill - Är som alla andra väldigt imponerad över din dag. Själv har jag det som Pippil8, känns som man inte hinner någonting, blir stolt för det lilla.

Björklöv - Trist med magsjukan. Usch, är verkligen rädd för dem. Men som tur är går de över hyfsat fort.
    Hoppas du får en bra vistelse i Umeå!

Här har vi en pigg och glad William. Sova? vad är det
    Han knoppar inte in förrän runt 22-22:30 tiden. Har börjat liggamma honom då, han somnar bättre då känns det som. Dessutom slumrar jag in riktigt skönt jag med

Önskar er alla en god natt.

• Hellur

God kväll tjejer!

Även jag har tillbringat dagen med en erfaren mamma. Hon har en dotter på 6 år och en liten kille på 6 månader.
    Åt pizza till lunch och bulle till fika

Har gått ner alla mina kilon, så tar gärna nåt onyttigt ibland Men kommer inte i mina vanliga byxor, magen är för pösig, kommer i en storlek större.

Var på BVC i eftermiddags, William följer kurvan som han ska. Han är i dag 5 veckor och vägen 5320 g och är 58 cm lång. Han har gått upp 1 kg sedan födseln.

Fikar gärna nästa vecka! Fika passar bra för mig så lägger till mig på listan.

FIKA tisdag 15/5

Swenglish
    Hellur

• Hellur

Jag har nog riktigt amningsförvirring, glömmer ord och byter ut bokstäver
    Vägen = väger
    Fika passar bra på tisdag för mig ska det ju vara...

• Hellur

Halloy tjejer!

Här skrivs det flitigt hänger inte med ibland.
    Idag har min bror varit på lunch med efterföljande promenad. W sover nu så sött på balkongen.

W får också gallskrik ibland, senast idag. De senaste gångerna han fått dem tror jag dock det har varit pga. trötthet. Han knoppar in när man lugnat ner honom och lägger honom i vagnen eller sängen. Med hjälp av napp och lite omstoppning med filt runt huvudet som han kan gnugga in sig i så somnar han.
    Men det är jätte jobbigt när det kommer, oftast kommer det när han ammar, han släpper och börjar bara skrika. Antar att han är för trött för att veta vad han vill.

Fika på Nyfiken Gul låter bra om det är bra väder, enligt tidningen idag ska det dock inte bli så varmt nästa veckan och lite regnmoln var det också. Men man vet aldrig.
    Vart ligger Street? Om det funkar att vara inne och med flera barnvagnar så blir det perfekt om vädret är dåligt.

Även här är det en bebis som vaknar flera gånger per natt, de senaste nätterna ofta, suck. Men han somnar om så det är bra.
    W börjar nästan alltid att grymta och klämma mellan 5 och 6 tiden. Han sover för det mesta, tittar upp ibland, men jag kan inte sova för han låter så mycket och ibland tror man det är mat. Verkar ha jobbigt med magen på mornarna.

• Hellur

Idag har det varit en sova dag för William. Så här mycket som han sovit idag har han nog inte sovit förut.
    På BVC häromdagen sa de att de har såna dagar ibland, och vet att ni pratat om dem. Men har inte upplevt dem, sa att W inte har haft såna och är vaken istället. Där fick jag
    Hoppas bara han sover ikväll och i natt nu.

Ska ta mig en liten whiskey nu, känner mig lite hängig och öm i kroppen. Då hjälper en whiskey alldeles utmärkt Hoppas inte jag håller på att bli sjuk.

Imorgon ska vi till farmor och farfar i Uppsala på lunch. Det var ett tag sen de träffade W så de ser fram emot vårt besök.
    På kvällen blir det schlager, det får ni inte missa!

Ha en skön fredagskväll allesammans!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4