• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Bassekatt - Oj vad en massa smaskens! Vilka lyckligt lottade gäster ni har
    Tänkte på dig imorse faktigst, att du inte varit inne i tråden på ett tag. Men nu har vi förklaringen

Karin - Skulle också vilja ha färre bajsblöjor. Här bajsas det också vid i princip varje måltid och det kommer som i omgångar.

Ang. AD droppar så glömmer jag dem inte heller. Har dem vid skötbordet så det har blivit rutin att ge dem när W byts om från pyjamas till vanliga kläder på morgonen.

Ginger - Även W blir hetsig och hysgterisk ibland på kvällarna. Kommer när han äter och beror oftast på övertrötthet. En till som inte vet vad han vill.

Sole - Är avis. Men känns inte skönt att bränna sig, hoppas brännan lägger sig snart så du kan sola lite till. Hoppas ni får en skön shopping idag.

• Hellur

Tack för fikat igår. Alltid lika trevligt! Håller med om att det var lite kallt och blåsigt. Men det gick bra.
    Hoppas på varmare väder snart så vi kan vara ute i parker.

Bianca - Tycker också vi ska ha en fika nästa vecka. Kan ju inte gå mer än en vecka mellan gångerna
    Jag kan fredag, men ej torsdag.

• Hellur

Oj här var det dött. Det märks att det är helg. Tänkte bara kika in och läsa ikapp, men det gick fort

Idag har vi varit på en riktigt lång promenad. Gick över till Södermalm och vidare till Långholmen.
    Fikade på ett ställe som skulle funka bra för oss. Tror det hette Lasse i parken, ligger i en park på vägen till Reimersholme. Har åkt förbi där så många gånger men inte tänkt på att man kan både fika och äta där. Vi frågade oss varför har vi inte upptäckt/tänkt på det tidigare?

Följer gärna med på promenad på måndag. Några förslag om vart?

PROMENAD MÅNDAG:
    Swe
    Hellur

FIKA FREDAG:

bianca2
    hellur
    pippil8

Hoppas ni har en skön långhelg allesammans!

• Hellur

Halloy alla mammor och bebisar

Idag har vi varit på stan hela dan. W sov första timman sen har han mest varit vaken och legat och kikat i vagnen med stora ögon, nappen har gjort susen när han blivit kinkig.
    Även jag har inhandlat fleeze på POP. Ångrar mig dock att jag inte köpte en till våren också.

Ang. landställe så har vi inget. Men får ofta utnyttja mina föräldrars hus på Värmdö, ska ex. vara husvakt i sommar. Vi burkar vara ute på sjön istället.

Här är vi också inne i 8 veckorts perioden. Mycket hysteriska skrik bara så där utan anledning, från att vara super glad och nöjd till helt hysterisk med tårar som rinner och skrik som skär genom öronen.

Murgrönan - Har varit på Gran Canaria, samt några av de andra öarna. Mycket svenskar men bra för barnfamiljer. Vi funderar också på att åka dit i höst, fast kanske november. Vill inte åka för långt och så känns det skönt som första resa.

Swe - Promenad runt söders stränder låter super! Vart ska vi alla mötas? Eftersom jag bor nära Hornstull så träffas eller möter jag gärna upp i närheten. Men får se vilka som ska med och vart de bor, så det blir smidigt för alla.

• Hellur

Bäst att passa på och njuta. E lagar mat, W ligger och sprattlar och pratar på sitt gym och jag sitter med ett glas rödvin och surfar

Ha en skön fredagskväll!

• Hellur

Hej och god kväll!

Nu är den här underbara helgen slut Vi har varit borta nästan hela helgen känns det som. Igår var vi och för sig hemma på dagen förutom promenaden i regnet, på kvällen var vi på middag hos E's ena bror. W skötte sig jätte bra och satt och småpratade i sin babysitter.
    Idag har vi varit hos mina föräldrar och ätit lunch och grillat till middag. W har sovit jätte länge och när han vaknade hade vi barnvakt

Karin och ni andra som har mörkläggningsgardiner - Vart har ni köpt dem? IKEA? Vad heter de?
    W vaknar ofta också runt 5-6 tiden, i morse vid 4! Så tänkte at mörkläggningsgardin kanske lurar honom att somna om

ABC08 - William har också haft broccolibajset. Enligt min BVC sköterska är det helt normalt, kan bero på mjölken. Inget ofarligt.

Sole - Välkommen hem! Vilken lyx med executive rum och gratis dricka och mat. Tråkigt med bagaget dock, hoppas ni kan få något från försäkringsbolaget.

Pippil8 - Är ju också snittad men vet inte när man kan börja träna igen. Ska inte tillbaka förrän efter sommaren, långt dit!
    Men vet du hur länge man ska ha förband för såret?

Kommer också till Skanstull vid 12:00 imorgon. Hoppas jag hinner. Om inte ringer eller messar jag Swe eller Sole, för har era nummer.

PROMENAD MÅNDAG: Kl 12.00 Nedanför Eriksdalsbadet, för prommis mot Lasse i Parken:
    Swe
    Hellur
    Sofffy
    Frill
    Sole
    Karin99 (kanske - om jag inte kommer, vänta inte på mig)

FIKA FREDAG:

bianca2
    hellur
    pippil8
    Sofffy (kanske)
    Frill (kanske)
    Lillie (kanske)
    J79
    Sole
    Karin99 (inte helt säker än, men troligvis kan jag)

• Hellur

Majlinsa - Stackare, vad jobbigt! Hoppas W mår bättre idag och ni får ok på sjuikhuset. Kan inte heller föreställa mig hur man kommer känna sig när vår W blir sjuk. Tänker på er.

Murgrönan - Ja förlåt, menade inget farligt Har märkt att jag är lite för snabb på tangenterna ibland...

• Hellur

Tack för idag! Och tack Karin för gästfriheten och att du vågade ta emot barnvagnsinvasionen
    Vi kan vara hos mig någon gång också. Vi får gå runt till alla

Sole - Vad roligt att komma ut till förorten på fredag på fika! Tid får du bestämma den som passar dig bäst.

Hade varit kul att följa med på lunch imorgon, men ska till Uppsala på begravning så får hoppa dennan gången.

• Hellur

Fika/lunch i Farsta fredag
    Sole
    Karin99
    Bianca
    Vivs
    SanniXx
    Hellur

• Hellur

Sole - Säger som de andra, säg till vad vi ska ha med oss. Kanske är enklast och smidigast för dig om alla tar med sig vad de vill äta, inte ska du behöva laga något till oss alla.

Björklöv - Skönt att du mår bättre idag! Såna dagar är inte alls roliga, och tyvärr så kommer de fortfarande ibland. Hormonerna antar jag. Kämpe kramar på dig!

Hoppas lunchen blir trevlig idag.
    W ska snart få lite mer mat sedan bär det av till Uppsala på begravning. När man verkligen har en tid att passa, som man inte får komma försent till, känns det mycket mer stressigt. Men har tänkt åka i god tid i fall att.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4