• Emma3

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Sole: Flaskan med märket Dr Browns vart kan man köpa den? Tänkte kan ju vara bra att ha hemma ifall det krånglar om man behöver ge ersättning mitt i natten elr något.

Mamma till underbara Leo.
  • Emma3

Hej tjejer!

Jobbigt att ni måste vänta så på era bebisar hellur och björklöven.

Vi var ute på våran första promenad idag med Leo och han sov hela tiden, skönt
    Fick hans personnummer idag oxå, kul.

Ja det där med rulltrappa känns osäkert tror jag måste öva det oxå innan maken börjar jobba. Han börjar nästa tisdag men skulle vilja ha honom hemma ett bra tag till

• Emma3

Grattis Ginger till Jonathan.

Hellur: Lycka till i em och jag tycker oxå du borde be om en gynundersökning.

Ja håller med att det är jobbigt när det skriker och man inte vet vad det vill. Jag är så nojjig med amningen om han får i sig tillräckligt men imorgon är det bvc så då får vi se om han gått upp. Han sov bra i natt iallafall men efter att han åt imorse vid 8:30 tiden så har han inte velat somna, ammade igen vid 10 ifall han inte fått tillräckligt men han är fortfarande vaken.

• Emma3

Oj här var det inte mycket skrivet, alla kanske är ute i det fina vädret

Leo har velat amma hela dagen idag känns det som, typ varje timme men somnar inte ändå. Någon som oxå haft så?

• Emma3

Swe: Okej då är det inte bara Leo då Men när Freddy är vaken så mycket på dagen är han vaken och tyst då elr gråter han mycket och vill ha mat?

Hellur: Jobbigt att det har så rörigt system, skönt att allt var bra med bebisen iallafall.

Björklöv: Åh hoppas det startar för dig inatt nu

• Emma3

Ja det där med amningen är lite jobbigt.  De senaste dagarna har Leo velat äta med kortare mellan rum på dagen ibland går det bara en till två timmar i mellan och ibland tror jag bara han vill snutta så vi har gett honom napp ibland då är han iallafall lugn. Men på natten går det iallafall 3-4 timmarn mellan amningarna så det är skönt.
    Igår kväll sista målet innan natten åt han hur länge som helst kanske i 1-1½ timme så jag undrar om jag har kvar tillräckligt med mjölk då men ska fråga på bvc om man kanske kan ge lite extra bara på kvällen. Man får ju en del i uppsamlingskoppen under dagen som man kan ge.

Hellur och björklöv: Hoppas verkligen de sätter igång för er snart så ni oxå får era bebisar.

Sole: Usch det kan inte vara kul att ha det så med amningen, hoppas de kan hjälpa på amningscentrumet.

Vi har inte testat våran babybjörn ännu och vi måste köpa en babysitter så Leo kan sitta lite och titta så han slipper ligga bara

• Emma3

Stort grattis Zul till eran söta tjej.

Frill: Ja om han håller på så ikväll testar jag att ge lite av den uppsamlade mjölken.

Var på bvc idag och Leo har iallafall gått upp så det var skönt. Han vägde 3490 när vi åkte hem i fredags och nu vägde han 3779 så det var ju kanon Hoppas det håller i sig.

• Emma3

Grattis Pippil och J79.

Medusa: Jag brukar ta ut Leo när jag ammat honom, han är för det mesta tyst och nöjd i vganen men jag tar ut han ialalfall, med napp och lite rullning somnar han.

Murgrönan: Vi körde miniform men sen när vi var på bvc sa hon att man inte skulle behöva det när han var så liten så vi sluta. Men då blev det värre och igår hade han mycket magknip och gaser så nu har vi börjat igen.

Åh Lycka till idag Björklöv.

Tänker på dig hellur nu får din bebis ta och komma.

Tänkte höra med er hur ni gör på nätterna, väcker ni era små efter fyra timmar och ammar eller låter ni dom sova tills ni vaknar?

• Emma3

tills dom vaknar såklart

Swe: okej ja man har ju hört att de är bra om det inte går mer än 4 timmar men det känns så taskigt att väcka honom på natten när han sover så gott. Men jag har ammat och haft turen att han somnar om direkt iallafall
    Ja på dagarna äter Leo oxå oftare allt från 1½-4 timmar emellan.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4