• Emma3

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Sole: Usch det låter inge kul, hoppas du kan få hjälp så du kan åka på eran resa. Annars kanske du har någon som kan komma hem till er och hjälpa dig.

Medusa: Leo har inge problem med magen, bajsar flera gånger per dag. Men då får han ersättning max två gånger per dag. Vi har bara testat NAN och det verkar ju funka bra.

Vi kör inte heller någon metod det ända vi gör är att byta till pyjamas och ammas vid 19 tiden och sen får han sista målet vid 22 det är våran rutin men på dagarna så äter han när han vill och sover gör han inte mycket då.
    Mamma till underbara Leo 070320
  • Emma3

Swe: Här har vi oxå en trött kille. Han sov massa inatt och har även sovit nu på dagen i två omgångar som han aldrig annars gör, så man är ju lite chockad

• Emma3

Hejsan!

Hoppas ni hade det kul idag

Kul bild Frill

Här var oxå en bra natt Leo sov från 22-05 kanon hoppas verkligen då håller i sig. Leo brukar nästan aldrig sova långa pass på dagen (förutom när vi är på promenad med vagnen) men igår sov han 2 timmar här hemma. Är det normalt att de börjar sova mer?

Leo har börjat kräkas mera oxå, det var fler som hade det va? Undrar vad det beror på?

Är faktiskt duktig att komma ihåg dropparna Nej men vi ger ju fortfarande minifom så då kommer man även ihåg AD-dropparna.

Imorgon ska jag på föräldrarträff för första gången hoppas det är bra.

Murgrönan: Jag var på efterkontroll förra veckan.

• Emma3
    Bassekatt: mums vad gott allt det där låter Vi ska ha dop den 15 juli och vet inte riktigt vad jag ska bjuda på, men jag har ju tid på mig att fundera.

Sole: Åh härligt med Barcelona inte alls avvis Och skönt att V sov sp bra inatt.

Karin: Säger som några andra att om man bara ammar så är det ingen fara om det går några dagar då de inte bajsar.

Medusa: Jag tvättar alltid Leos kläder innan han använder dom men gör inte det med mina egna kläder.

Var på första föräldrargruppträffen idag och det var helt ok. Leo var äldst så han såg ju så stor ut fast han egentligen inte är de

Ska först till bvc på tis då är det 2 månaderskontroll.

Nästa vecka kan jag tyvärr inte men om ni träffas veckan efter sen så följer jag gärna med om jag kan den dagen ni bestämmer vill säga
  • Emma3

Hej!

Här har oxå varit en bra natt, Leo sov från 20:00 - 7:30 med två amningar super skönt

Angående hur länge man ska vara hemma så vill jag vara hemma till efter nästa sommar, hoppas bara dagarna räcker till för det.

Har inte heller någe landställe, trist. Men mina föräldrar har hus så man har en tomt att vara på iallafall.

• Emma3

Hejsan!

Lillen: Jag ammar Leo + att han får lite ersättning vid 19 tiden sen ammar jag bara vid 22 och så sover han oftast till 04-05 helt ok för mig

ABC: Leo hade lite som grön avföring i c.a 2 dagar när han var runt 1 månad. Har för mig att det är för att maten passerar fort i tarmen elr att de inte får i sig riktigt av den feta mjölken.

Sannixx: Den vagnen är fin, har själv en emmljunga citycross i den färgen du hade förut.

Sole: Välkommen hem, skönt att ni hade en trevlig resa tråkigt med kläderna.

• Emma3

Hejsan!

Karin: Jag har heller inte druckit något ännu. För mig känns det heller inte bra att göra det så länge jag ammar. När vi har gett ersättning till Leo så ger vi NAN och det har funkat bra för oss, han har heller inte blivit hårt i magen men han får ju bara 1ggr/dag så.

Majlinsa: Usch vad jobbigt att han blev dålig hoppas det går bra på sjukhuset och de vet vad det är eller att det är borta nu. kram

• Emma3

Ja idag när maken skojade med Leo så kom värdens leende och man kunde även höra skratt så sött Leo "pratar" så mycket nuförtiden är så kul.

• Emma3
    Sannixx: Det beror på om man bara ska ge ersättning. Jag ammar först och ger ersättning sen så vi brukar ge runt 80 ml. På förpackningen står det att för en 2-3 månaders bebis är rekommendationen 130-160ml och för 3-4 månaders 160-200ml. Men sen äter ju vissa mer och andra mindre
  • Emma3

Åh så typisk så kommer en kompis hit på fredag så jag kan inte. Vill ju oxå träffas, nästa vecka måste jag bara kunna.

Om ni bokar något till nästa vecka ta snälla då inte tisdag för då har jag föräldrargrupp på bvc.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4