Halloj!
Hoppas ni haft det fint i påsk! Vi har träffat kompisar, picknickat, grillat, ätit massor med choklad och marsipan och softat i soffan.
Jag svettas inte vad jag märkt på nätterna, men sparkar gärna av mig täcket när jag ammar på natten (blir hett att ha en liten bebis i famnen). Lily har börjat äta tätare igen, ungefär 2,5 timmar mellan amningstillfällena. Skönt att det blir rätt korta matpass (ca 15-25 min), annars hade jag varit ett vrak på nätterna.
Angelicious: känner igen ilskna skrik, fäkta med armarna och släppa bröstet (då har hon ätit i drygt en timme och borde inte vara tokhungrig längre). Ibland suger hon jättehårt på bröstet, nästan maniskt, och blir frustrerad när det inte kommer jättemycket mjölk längre.
Oftast hjälper det att jag går ett varv hemma och lugnar henne och sedan lägger henne mot bröstkorgen och får henne att somna in.
Någon mer som upplever att den lill* får vacuum när h*n suger på bröstet? Lily får det ibland och bir arg (gör nog lite ont i den lilla munnen) och börjar skrika (se svar ovan).
Vi var iväg både i fredags, lördags och söndags, vilket gjorde att rutinerna ruckades lite, framför allt att matstunderna blev betydligt kortare än vad de brukar bli (ni vet, när man är ute p picknick eller hemma hos någon, så blir det inte amning i en timme precis, snarare 10-20 min för att stilla den värsta hungern). Tyckte oss märka att det påverkade Lily rätt mycket, hon var skrikig och hungrig och lite ur lag samtliga kvällar.
I söndags var hon vaken från att vi kom hem vid 16-tiden till nästan 22.30 - utan sovpaus emellan. Hon höll på att falla i sömn ett par gånger, men verkade inte kunna komma till ro utan vaknade upp igen. Blev rätt ansträngande att ha en liten övertrött och skrikig bebis som var vaken i över 6 timmar i sträck, men vi förstod att det berodde på störda matrutiner.
Så igår var vi hemma och myste hela dagen och lät henne sova när hon ville och äta så länge hon ville, vilket resulterade i en nöjd och glad bebis som sov flera gånger under dagen och somnade in för natten vid 21.30.
Oj vad långt mitt inlägg blev *ler*
Hade varit jättekul att ses på fredag, men Hagaparken känns lite för långt borta (bor söder om söder) och jag vill inte rucka på mattiderna denna vecka, utan få lillprutten att "veta" att det finns mat i överflöd och alltid när hon är hungrig. Nästa gång hoppas jag kunna träffas!
Ha en fin dag!