Inlägg från: Lillie74 |Visa alla inlägg
  • Lillie74

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

TRÄFFAS FREDAG 13 APRIL:

BasseKatt -- (bil)
    Sole -- (515 från Odenplan)
    Ginger --
    Frill --
    Murgrönan -- (ej Odenplan)
    SanniXx -- (515 från Odenplan)
    Lillenlillen -- (går eller 515 från Råsunda, ej Odenplan)
    Bianca2 -- (går eller 515 från Råsunda, ej Odenplan)
    Lillie74--bil

• Lillie74

Stort grattis Björklöv och Hellur!!! Vad kul att alla har fått sina guldklimpar nu. Filippa är drygt en månad nu och har faktiskt börjat le men vi vet inte riktigt om det är medvetet eller inte. I söndags var hon på sin första 30- årsfest, det gick jättebra, hon sov mest hela tiden och vi lyckades vara där mellan 17 och midnatt

Våra nätter ser lite olika ut, för det mesta äter hon med 3 timmars mellanrum och vi försöker också följa AW standardmetod. Vi brukar kalla henne för hackspetten för hon håller också på vid bröstet, man fattar inte riktigt vad hon håller på med, det är som en ritual. Vi gör också så att jag tar nätterna i veckorna, jag tycker synd om sambon som ska upp och jobba.

Läste om någon som inte fick sin bebis att ta napp, har ni försökt med olika nappar, har en kompis vars bebis bara vill ta latex- napp. Vi använder oss av silikon, hade faktiskt inte ens reflekterat över att det finns olika sorter.

Kul att ses på fredag, det vore bra om vi kunde bestämma exakt var vi ska ses, jag hittar bara till parkeringen vid Koppartältet, är det i närheten där ni hade tänkt träffas?

• Lillie74

Tack för napptipset Vivs!!! Filippa spottar ut silikonnappen hela tiden.

Appropå sem. planer har vi precis bokat en resa till Thailand i två veckor i november, Bianca, om ni ska åka då me så borde ni boka typ nu för resorna går åt som smör.

• Lillie74

Jag använder också amningsnapp och med tiden har jag märkt att man inte behöver "sätta på den" på bröstet utan bara lägga den mot vårtan, sen sugs den fast när hon börjar äta. I början behövde jag båda händerna för att få fast den, varje amning blev som ett mindre projekt vilket var lite jobbigt.
    Sen har jag märkt att hon blir lite lat när den tjocka mjölken kommer, då suger hon inte om hom inte får ha plasttutan, för vi övar på att amma utan också, men byter jag bröst suger hon utan tuta, bekväm liten dam

• Lillie74

Sole, Filippa ville inte heller ha napp i början men det var som att hon inte fattade att hon ville ha den. Vi har trugat lite med henne, hållt fast den i munnen och till slut började hon suga på den och var helnöjd. Men visst, alla bebisar vill inte ha napp så det kan ju vara så med Viktor.

• Lillie74

I natt var Filippa jättejobbig, låg och grymtade, gnällde och höll på i tre timmar, sen har hon sovit oroligt på morgonen, jobbigt.....säger som du Pippil8, tur att de är så söta

Emma3, vi köpte amningsnapparna på Apoteket, märket är Avent, sen har jag en Medelas också som jag fick på BB, båda är bra, ingen större skillnad.
    Filippa har samma sovmönster som Leo, hon sover kort stunder och ganska oroligt men när jag är ute med henne sover hon som en stock. Ibland går jag ut bara för att hon ska få sova ordentligt.

Vi brukar ha olja i badet och ja håret blir lite fett men det går bort efter ett tag, hon har mest flygit hår, lite kul, det växer liksom från höger till vänster istället för uppifrån och ned, stackarn, inte kul med virvlar. Hur ofta badar ni era bebisar föresten? 

Bianca, var köpte ni latexnappen?

• Lillie74

Lillenlillen, du verkar ha bra koll på vart vi ska ses, har du nåt  emot att lämna ditt mobilnummer så jag kan ringa om jag går bort mig?

• Lillie74

LillenLillen:
    Toppen! Tack!
    Vi ses snart!

• Lillie74

Det var supertrevligt idag och vilket väder!! Det måste vi göra om igen snart! Vi får försöka hitta andra ställen också som vi kan vara på, kan var kul att variera sig lite, annars kan vi ju ha picknick i någon park bara, då behöver får alla vagnar plats.
    Ha en skön helg!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4