Inlägg från: Lillie74 |Visa alla inlägg
  • Lillie74

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fika på Kulturhuset kl 14 ONSDAG
    Hellur
    Sole
    Karin99
    J79
    SanniXx
    Medusa
    Jåll (om jag får barnvakt)
    (vilka var det mer?)

Årstaviken runt TORSDAG kl. 10:00 vid Åhlens Skanstull.

Sole
    SanniXx (kanske)
    Hellur (prel.)
    Lillie (om det inte regnar)

• Lillie74

Kan/vill ni promenera på torsdag Hellur och SanniXx? För min del kan jag skjuta på tiden till lunch eller em. Då kanske fler vill haka på?

• Lillie74

Frill, ja gärna det! För min del passar det egentligen också bättre med eftermiddag. Vilken tid passar dig?
    Vad passar dig Hellur?

Samlivet går sakta men säkert framåt för oss, har inte gjort det "fullt ut" men skam den som ger sig det känns lite annorlunda tycker jag men det sitter säkert i huvudet också, i alla fall för mig.
    Hur är det nu, kan man bli med barn när man ammar? Har förstått att man kan bli det även om man inte har mens.

• Lillie74

Jag rensar lite i torsdagspromenadlistan

Promenad runt årstaviken TORSDAG eftermiddag, var möter vi upp?

Lillie
    Frill ?
    Ginger

• Lillie74

Nu lägger jag ned bränna-fett-promenaden på torsdag, hoppas det är ok Frill. I dag har vi promenerat både till och från stan så jag är helt slut. I morgon ska vi också på 2 mån. koll plus att första mammagruppsträffen är på em, får se om de är lika trevliga som ni

• Lillie74

Halloj,
    jag har typ 2 kg kvar och kommer i mina jeans men de sitter rätt tajt men vad gör väl det

Vi var på 2 mån. koll igår, 4480 kg och 57 cm lång, hon ligger något under i vikt men på kurvan vad gäller längd och huvudmått.

I går hände nåt jättejobbigt, mitt i babymassagen som vi lärde oss i mammagruppen igår började Filippa tokgråta, hon grät så hon skakade, blev alldeles röd och svettig och tårarna sprutade ur ögonen och hon kunde inte sluta, det höll på typ i en kvart. Det var jättehemskt, hon har aldrig skrikit så och jag höll på att börja tjuta själv efter ett tag. Till slut frågade BVC- tanten om hon kunde ta henne och prova få henne att lugna ner vilket hon gjorde men inget hjälpte, till slut bara slocknade hon i min famn av ren utmattning, puh....vilken pärs det var. I kväll fick hon ytterligare en attack, dock inte lika långvarig och kraftfull som i går men samma typ av utbrott.
    Är det någon som upplevt nåt liknande? Det är säkert så att deras beteenden ändrar sig ju äldre de blir och detta kanske är nåt nytt som hör till åldern, vad vet jag.

Jag kommer också på tisdag

FIKA tisdag 15/5

Swenglish
    Hellur
    Lillie74

• Lillie74

Hello,
    det är så otroligt skönt att ha er och diskutera med, alltid någon som har koll på ens problem eller som är duktig och läser en massa böcker och kan informera oss andra. Då är det med andra ord inte konstigt att F är lite grinigare än tidigare utan bara normalt. Det konstiga är att det bara bryter ut, från att ha varit hur nöjd som helst, nåja det är väl bara att gilla läget. Ska köpa den där boken också, tack för tipset!

Vivs, F är också klarvaken vid 5-6 och jag har också förstått att det är för att det är ljust ute, ska nog som Swe införskaffa en mörkläggningsgardin. Det ska tydligen finnas bra på Ikea.

Var ligger Nyfiken Gul?

• Lillie74

Jag fick inte ha med Filippa där jag brukar klippa mig så jag fick hitta ett annat ställe. Jag tog med henne i tron att hon skulle ligga och sova i två timmar vilket hon brukar göra under dagarna men nej, inte den dagen, men jag hade så himla tur för det fanns en frisör där som inte hade någon kund, hon tog hand om henne, gick omkring med henne på armen, blandade färger, sorterade saxar, försvann ut i köket och satte på kaffe, ja helt otroligt. Sen när hennes kund kom lämnade hon över F till kunden som fick sitta och hålla i henne ett tag Som sagt, jag hade jättetur för annars vet jag inte vad jag skulle ha gjort, nästa gång ska jag boka en kvällstid så sambon får vara hemma med henne istället.

Kulturhuset låter som en bra plan b tycker jag som inte bor söderut

• Lillie74

Så himla komiskt, i morse sa jag till sambon att det var jättelänge sen som brösten spände vilket de har börjat göra de senaste dagarna, sen när jag läser era inlägg så inser jag att det är fler som upplever samma sak och då blir jag lugn igen
    Filippa har börjat äta mer under nätterna, i går åt hon varannan timme vilket var en liten pärs men det är väl för att hon växer och också orsaken till den ökade mjölkproduktionen kan jag tänka.

Vi följer heller inte någon metod utan hon får äta och sova som hon vill, började få lite ångest över att vi inte påbörjat olika rutiner men det verkar som att vi inte är ensamma även på den punkten vilket är skönt.

Sole, vilken maximal otur!!! Hoppas du mår bättre och att resan går att rädda.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4