Inlägg från: Lillie74 |Visa alla inlägg
  • Lillie74

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Jag går hemmifrån nu, jag messar mitt nummer till er jag fått av så kan väl någon av er höra av sig om det blir ändrade planer?
    Ses i em!

• Lillie74

Bassekatt, hur långt innan dopet ska inbjudningarna skickas ut? Finns det någon oskriven regel?
    Björklöv, vi har också haft vagnen ute på terassen, jag visste inte heller att man inte fick ha det men ingen sa nåt så det kan inte var så noga.

En fråga om uppsamlad mjölk, kan man blanda mjölk från en dag med mjölk från en annan och sen frysa in? Hur länge kan mjölken stå i kylskåpet? Frysen? Vet att ni skrivit det förut men det går nog fortare att fråga igen än att gå igenom alla inlägg.

Idag har vi tvätt och städdag, typisk när det är den bästa dagen på hela året, tur att vi har en balkong i alla fall, Filippa ligger därute och sover nu, så sött...

• Lillie74

Sole, har du RÖKT!!!! Blir avundsjuk Men jag skulle aldrig våga, jag rökte i och för sig på heltid förut, inte bara feströkning.
    Just nu sitter jag med ett glas rödvin bredvid mig, härlig valborgsmässoafton, med rödvin och FL, bättre kan det inte bli.

• Lillie74

Jag ses jättegärna, vad sägs om torsdag??

• Lillie74

Trist, onsdag är den enda dagen jag inte kan. Hoppas ni får trevligt så hänger jag med nästa gång.

I helgen ska vi till Linköping och träffa farmor och farfar, de har bara träffat Filippa en gång så de är riktigt laddade. Blir spännande och se hur bilresan går, har inte åkt med henne så länge förut.

Ha en skön helg!

• Lillie74

Björklöv, vi har också köpt vindflecen men är lite tveksamma vad gäller storlek. Vi köpte en 68 till hösten, vad köpte du för stl och, vet att vi satt och frågade varandra sist om det men, vad väger K nu? F väger typ 4300. Vilken stl köpte du till våren?

Swe, Filippa har också börjat "prata", det är ju så sött.

Vi har varit i Linköping i helgen och hälsat på F´s farmor och farfar, bilresan gick jättebra, jag ammade henne innan vi åkte och hon sov hela resan, både dit och hem, skönt.

Jag hänger också gärna med på bränna-fett-promenad, både torsdag och fredag passar.

• Lillie74

Såg en väderprognos som sa att det ska regna på torsdag, finns någon plan B? Jag skriver också upp mig prel. ska kanske träffa kompis då.

Filippa sov jätteoroligt i natt, ligger och fläktar med armarna, kliar sig i ögonen, gnyr och stånkar, jag vet inte om det är i sömnen för hon blundar. Det har hänt fler nätter nu, undrar om det har med åldern att göra, hon är 2 mån. i morgon. Någon annan som upplever samma sak? I natt höll hon på mellan 1-2 och 5-7 och det känns som att jag inte fått någon sömn alls

Karin, vi ska döpa Filippa, vi är inte speciellt troende utan vi ser det mest som en tradition och ett tillfälle för alla att träffas, kanske fel av oss men F´s mormor och farmor skulle nog bli jättebesvikna om vi inte döpte henne så man får "offra" sig för familjen.

• Lillie74

Bränna-fett-promenad på torsdag runt årstaviken (kan helst på fm)
    Sole
    Swe (prel.)
    Lillie (prel.)

• Lillie74

Nu vet jag att jag kan joina på torsdag med säkerhet. Fika el. lunch låter ju mycket mer lockande än "bränna-fett-promenad". Vi kanske kan göra både och, först bränna fett och sen fylla på

• Lillie74

Bränna-fett-promenad på torsdag runt årstaviken (kan helst på fm)eller lunch/fika vid dåligt väder?
    Sole
    Swe (prel.)
    Lillie

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4