Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Lillen och Karin- vilka söta bilder!

Lillen- jättebra ide, jag inboxar!

Freddy kom liksom inte till ro hela dagen igår, sov inte mer än typ en halvtimme i sträck och på kvällen kunde han inte heller somna! Värmen? Sov iallfall från typ 10 till halv ett och sen till halv sju, sen vidare till halv tio, så han fick ju nog sömn iallfall!

åh vilket väder! fast lite jobbigt är det att freddy blir så varm och svettig, hur ska denna sommar bli? Ska ju bli rekordvärme tydligen, jag bävar...

• Swenglish

glad morsdag! jag fick ett inramat familjefoto av freddy!

frill- rekommenderar polarn och pyrets solhatt, lite dyrare, men bra! vit med stora brätten och band och nån slags uv-skydd.

tycker freddy inte har något mönster alls när det gäller sovningen, ibland sover hn mycket under dagen, ibland inte alls. oftast har han ett sex-timmars sovpass på natten, men inatt ville han äta oftare till exempel... är alla era regelbundna?

vet inte hur vädret ska bli på onsdag, men hur skulle det vara med picknick i rålis?

• Swenglish

Karin- det låter bra, tror nämligen att riksen för regn är rätt stor tyvärr...

Lillie- gå in på "min sida" och sen till vänster kan du välja "skicka meddelande".

Klockan 12 på onsdag så passar det med lunch?

• Swenglish

God morgon!

Karin- kan trösta dig med att även Freddy vaknat oftare inatt och velat äta. samt vaknade vid sju jättpigg, då var ju jag död såklart. Fick dåligt samvete att jag inte gick upp och lekte med honom, men det gick bara inte. Han låg bredvid och sprattlade ett tag, och till slut somnade vi båda. nu ligger han naken och nöjd under babygymmet och mamma har pratat och sjungit massor med honom föratt döva sitt dåliga samvete.

Soffy- det låter verkligen som en härlig dag! Ang. matningen kan du kasnek prova att mata henne med kopp? Finns på apoteket, fast det kanske tar väldigt lång tid att få i henne det hon ska ha? Skadar ju inte att prova, koppen kostar typ 20 spänn.

• Swenglish

Ja kanske att vi ska planera att vara inne, verkar ju inte bli så fint... Jag har slut på ideer där massor med vagnar får plats, nån som har nåt förslag? Det fanns önskemål om att vara norr om stan denna gång.

• Swenglish

J79- ja Kulturhuset funkar ju, men då kanske vi ska ses efter lunch, typ vid 2, är nog mindre folk då?

• Swenglish

Såhär många är vi hittills:

TRÄFF ONSDAG

Swenglish
    j79
    Hellur
    Lillie
    Bianca2
    Emma3
    Björklöv
    Sole
    Karin99
    SanniXx
    Frill

• Swenglish

Björklöv- tråkigt med en jobbig dag! Hoppas du haft en bra dag idag!

Idag har vi varit på föräldragrupp på BVC, helt ok, fast ni är ju bättre! Freddy fick sin skrikattack när jag ammade honom och skrattade till plötsligt, men det gick över snabbt. De andra mammorna tröstade mig med att dras bebisar, liksom några av era, också har såna attacker då och då. Jobbigt men verkar alltså helt normaaaalt!
    Sen har jag handlat så fina röda skor idag så jag är glad! Materialist-javisst!
    Imorgon ska jag skaffa pass åt Freddy, hoppas han är vaken och glad när fotot ska tas...

Tellie- ingen fotboll här inte...

Jag tänkte 14 för då är det mindre folk, eftersom vi är så många kanske det är bäst att undvika lunchtid. Men tråkigt då om inte du Jåll kan följa med! Eller har nån nåt annat förslag på ställe?

Freddy är vaken, brukar aldrig vara vaken den här tiden, så ska amma nu och se om han somnar, kanske får jag också sova ett längre pass om han somnar senare? Håll tummarna!

• Swenglish

Oj vad många vi blir imorgon, roligt! Då är det ju bra att vi undviker lunchrusningen!

ABC- vi fick också kläder som redan var för små när F fick dem, tyvärr var de från Englnad så det går inte att byta, får spara till nästa barn istället...

Frill- jag tror att det är olika med olika präster, vissa frågar nog inte ens om faddrarna är döpta (de förutsätter nog det), så kanske bäst att fråga prästen?

Ska bli roligt imorgon, ses då!

• Swenglish

Sofffy- gud vad hurtigt och duktigt! Själv är jag helt död vid sex och sååå glad att älsklingen somnade om till 9... Sitter fortfarande i morgonrocken... Imponerad av dig!

Emma- det blir träff, högst upp i Kulturhuset! Jag inboxar mitt nr till dig!

Ses senare!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4