Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Godmorgon!

Tror Freddy är förkyld! lite snorig, lite rinnande öga. Temp 37,1 så ingen feber iallfall. Usch vad orolig jag blir trots att det verkligen inte är någonting... Han sov iallfall från 22-04 och 04-09!

Vivs- det låter härligt! Kanske såg du min man som var på svensexa i Kungsan? Brudgummen hade rosa leggins och guldslängkappa! Ska inhandla hörselkåpor till Freddy, tror man kan få användning av dem på bröllop osv. har hört att de är billigast på clas Ohlson.

Soffy- hurtig som vanligt!

Åh vilket härligt väder, ska nog grilla idag, och kanske gå och inhandla ring till mig!

• Swenglish

Godmorgon! Freddy och jag gick upp vid halv åtta,var uppe en timme och gick sen och lade oss igen och sov till 12... Härligt, men lite dåligt samvete får jag när vädret är så fint... Nåja, nu ligger han iallafall på magen och tränar, så det är ju bra.

Angelicious- GRATTIS!!! Vilket perfekt väder och vad fina ni var!

Sole- vad härligt med sommarstuga, skulle jag också vilja ha, men det lär nog dröja mååånga år! hoppas Viktor fixar till bollen snart! Handduk under bröstet (bara en ihopvikt kökshandduk) funkade på Freddy, då fattade han galoppen med att lyfta på huvudet. Nu när han låg på magen lade jag en massa leksaker framför honom så han hade nåt att titta på.

Karin- vad roligt att det blev lyckat! Även ni hade ju perfekt väder!

• Swenglish

Murgrönan- tyvärr finns det inte så många trick, utan det är bara att öva öva öva ofta. När de sedan kan lyfta huvudet lämgre stunder är det roligare att ligga på magen och då kan de ligga längre stunder. För Freddy funkade det att lägga en ihoprullad kökshandduk under bröstet, då fattade han hur man ska göra. Nu klarar han 5-10 minuter, sen lägger han ner huvudet och börjar suga på handen...

Björklöv, F får alltid somna på sidan, efter en sunt när han somnat rullar han över på rygg själv.

Sole- vet du vad som är "värst", att sitta i babysittern eller att ligga på rygg på golvet?

• Swenglish

Godmorgon! perfekt picknickväder!
    det låter hemskt med utspringet! Men jag kollade och det är iallfall inte Kungsholmens Gymnasium, vet inte vilka andra det kan tänkas vara i närheten? Här en länk: www.stockholm.se/Extern/Templates/Page.aspx

I värsta fall får man väl gå av bussen och gå om den står helt still... Ses sen, ska bli roligt!

• Swenglish

Tack för härlig picknick! Nu har Freddy badat, men är inte så säker på att han tycker det är så trevligt, han ser mest lite rädd ut tycker jag? Jag trodde alla bebisar älskar att bada...

Hellur- ja tänk så "enkelt" svaret kan vara ibland!

Sannnixx- hoppas allt är ok med din farmor!

Jag vill gärna träffas en sista gång innan vi åker iväg, så jag föreslår genast måndag som nästa träffdag!

TRÄFF MÅNDAG 11/6

Swenglish

• Swenglish

Jag fick också färg igår, fast även jag satt och häckade i skuggan med solkräm på...

lillen och soffy- alldeles för hurtigt! Vi sov till halv 10...

Zul och jag gick till Slussen, det får räcka som powerwalk!
    Idag blir det också picknick, med rosévin! Och picknicken tillagas av någon annan, hurra!

• Swenglish

Karin- yes, det är supersegt ibland!

Sole- tänker göra samma som Sannixx-fast tänk på att tunna vita bomullskläder endast skyddar som faktor 4... Som vår BVC-sköterska sa, helst ska de ha jeans, det är nästan 100% skydd! det blir att sitta i skuggan för det mesta.

Idag ska jag klippa och slinga mig och syrran ska gå runt med Freddy, hoppas han inte kinkar med henne! hurra, mamman ska bli fin i barret!

• Swenglish

Piipil8- det var intressant, precis vad jag funderade på efter vi pratat om det på träffan, vad är värst, bränna sig eller solskyddsfaktor?

Frill- freddy ska vaccineras nästa vecka, usch, inget jag ser fram emot direkt!

Björklöv- krya på dig!

Idag ska jag hämta ut Freddys pass och fixa med diverse skaer inför englandsresan om en vecka! Sjukt mycket att tänka på, har redan resfeber, jag som brukar vara kolugn!

• Swenglish

Karin- jag tycker inte det känns alltför avlägset att bli gravid igen!

Hellur- flygplanstyper! Visste att det var nåt jag glömt att kolla upp!

Vivs- skönt att börja träna igen!

ang. vaccinering så ringde jag Sophiahemmet för att boka tid för pneumokockvacc., men han rekommenderade att vänta med det tills innan barnet börjar på dagis men istället vaccinera mot rotavirus (en hemsk maginfluensa där man ofta får ligga inne med dropp), så nu ska vi göra det också nästa vecka. Synd bara att det kostar 800 pix, men vad gör man inte för sitt lilla hjärtesnörp!

• Swenglish

Gud vad det är varmt! har bara varit inne i köpcentra idag, det är för varmt ute och jag märker att Freddy inte mår bra av det. de kanske acklimatiserar sig så småningom. F har bara body på sig idag. har nu inhandlat babyvakt (tack för tipset sole!), hörselkåpa och lite svala kläder till f.

Frill- tydligen är det ok att vänta om de inte har äldre syskon eller går på dagis. tar man det senare behöver de dessutom bara en spruta. Så vi köra på rotavirus-vaccinet nu och väntar med pneumokocket.

Sole- kanske kan han ha en tunnare kudde i bilstolen också? lycka till med husletandet!

ikväll ska vi grilla nere vid sjön och dricka bubbelvin!

• Swenglish

karin- det låter härligt med minisemester! glöm inte att kolla fästingar på er, det var sjukt många sist jag var på djurgården, till och med kröp ett par på mina ben! usch!

• Swenglish

Karin- Freddy ska också ta sprutan på tisdag! Vad synkade de är!

lillen- vi är väl också bjudna?

Vi har grillat goda korvar nere vid sjön och druckit bubbelvin, freddy har legat på en filt på bryggan, så mysigt! Sommaren är här!

• Swenglish

Sannixx- klicka på 'grafik' till höger om artikeln!

Pippil8- vi åker på lördag om en vecka!

Idag ska det bli 30 grader! Har just tagit årets första dopp i sjön (brukar simma tidigare men varit rädd om brösten) och ätit frukost på balkongen innan det blir för varmt.

• Swenglish

Sole- grattis vad härligt! och såg att det fanns öppen spis på altanen, gud vad mysigt! När får vi komma och bo i gäststugan?!

Vivs- jag är också helnojjig över fästingar, har typ fobi mot dem och har dessutom haft borrelia...

Har precis suttit och valt förskolor, måste ställa honom i kö när han fyller tre månader på fredag, gud vad svårt! Vet ju dessutom inte ens om vi kommer att bo kvar här då...

Freddy lider också i värmen, är gnälligare men helt ok ändå. Igår hade han bara underbyxor och en t-shirt, blir lite svalare än body tycker jag. han sover också mycket mer. Igår sov han mellan 22 och 5.30, berättade jag det? Men inatt tog han igen det och somnade 23, vaknade 03, 05 och 07. Vanor-vad är det?

• Swenglish

Hej, tror jag hittade senaste listan för imorgon, ber om ursäkt ifall någon fallit bort! Ska vi ses nedanför Eriksdalsbadet, där finns ju lite park också där vi kan sätta oss, och så kan de som vill handla lunch i Ringen före? Klockan 13?

TRÄFF MÅNDAG 11/6

Swenglish
    bianca2
    Lillie74
    Pippil8
    sole
    Björklöv

• Swenglish

Karin- va, kan inte Alvin leka i snadlådan än? Det kan Freddy och det är därifrån hans smuts under naglarna kommer! Fast han är ju 3 timmar äldre, så det kommer väl för din Alvin också! (Nej, ingen aning varifrån de hemska sorgkanterna kommer ifrån, och svårt att få rent tycker jag!) I Nacka är det hemsk barnomsorgsbrist. 3-månadersdagen är det tidigaste de får ställa sig i kön, och det lönar sig att göra det just då.

• Swenglish

Hallå! Tack för mycket trevlig picknick, som vanligt!

Frill- ja, jag blev också arg över reklamen, och skrämd, vilket ju var deras syfte! Har fortfarande inte bestämt om vi ska ta det eller inte, tänker höra med BVC-syrran imorgon och se vad hon tycker. Skönt att höra att A inte mådde värre än så, är lite nervös inför imorgon.

Murgrönan- coola glajjer! Visste inte ens att det fanns till så små bebisar!

Synd att det ska bli sämre väder nu, annars hade ni alla gärna fått komma hit och bada i 'vår' sjö! Men blir det fint imorgon eller onsdag får ni gärna kvista över (Järla Sjö i Nacka, nära Sickla)

Usch, blev så deprimerad när jag köpte shorts i storlek 44 på HM och de ändå var för små...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4