Inlägg från: murgrönan |Visa alla inlägg
  • murgrönan

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Grattis Hellur till 3 cm!
    Sole, tack för svar! Jag förstår om du vill ge upp amningen, det är allt annat än lätt. Jag har gett ersättning några kvällar nu, och hon blir absolut lugnare ett tag, men får lite ont i magen.

Fika på kungsholmen vore trevligt! Nästa v någon dag kanske!

Vilken härlig dag det har varit! Vi promenerade ca en timma i solen och vi njöt båda två.
    Bianca. Stella har sovit nästa hela dagen idag...har bara vaknat tre ggr för att äta, sen slocknar hon igen.

>jag har tio kilo kvar till matchvikt...

• murgrönan

Jag fikar gärna på fredag nästa vecka. Skulle vara bra om Hagaparken funkade för er andra, det är lite närmre mina hemtrakter i alla fall.....

Träff fredag 13 (hua ) april kl 12:
    BasseKatt
    Sole
    Ginger
    Frill
    Murgrönan

• murgrönan

Jag är alldeles för dålig på att sova när Stella sover. Inte går jag och lägger mig tidigare helle, blir oftast vid 23-tiden. Måste skärpa mig, känner att jag är bra trött när jag tillåter mig känna efter. I natt låg hon och strulade och gnällde och hade sig. Och inte var det mat hon ville ha. Jobbigt när jag inte vet vad som är fel. kanske är det magen. Nu sover hon så gott så i mitt knä

Grattis till att amningen verkar gå bättre Swenglish! Jag använder nu bara amningsnappen på nätterna och försöker härda vårtorna på dagarna. Det går hyfsat.

Ha en mysig påsk alla! Vi ska mest vara hemma och ta det lungt.

• murgrönan

Oj, jag svarade visst på ett inlägg från förra sidan och missade att det hade skrivits en hel till....

Grattis Björklöv!!

Kul att så många kan på fredag, jag har ju inte träffat någon(förutom Ginger)så det ska bli spännande. Jag tar också bilen dit, men är osäker på vart man parkerar, men är ganska säker på att det finns parkering i anslutning till parken.

• murgrönan

Låter som våra små är i samma fas. Stella gnyr och frustar mest hela nätterna. I natt sov jag/vi inte en blund! Vi ska nog prova att ha henne i sitt rum i natt, men mitt hjärta lär brista. Vi hade henne i sin spälsäng i natt för första gången bredvid sängen och det var jobbigt nog. Vid två-tiden fick jag nog och la henne bredvid mig
    Sen har hon sovit som en gudinna i 4 timmar idag...

Vi har varit på promenad i Hagaparken idag, så nu vet jag exakt var man parkerar och så. Det är en avgift på 12 kr i timmen, kan vara bra att veta. Det går att betala med kort.

Lillen, maila gärna över exelprogrammet till mig med, vi har noll struktur just nu, kan vara bra att prova att göra ett schema: piggelina73@hotmail.com tack på förhand!

Ha en bra kväll!

• murgrönan

Finns några nya bilder på Stella i mitt bildgalleri

• murgrönan

Grattis till William hellur!! Skönt att allt gick bra med snitt och allt.
    Nu är väl de flesta barnen ute, eller??

Usch, Stella bara skriker idag. Hon är bara nöjd när hon ammar eller åker vagn...Har lagt ner henne ett litet tag för att få andas lite, men jag känner mig på en gång som en dålig mamma när hon skriker....

Hon har hållt oss vakna 3 nätter i rad också, med en massa bök och grymtningar. I natt ska vi ställa hennes säng i barnrummet, undrar om jag klarar det. Känns hemskt att hon ska ligga där helt själv.

Tack för listorna Lillen, ska försöka få lite rutin i vardagen.

Hoppas vädret blir bra nästa vecka så vi kan ta många stärkande promenader i solen!

• murgrönan

Sole: Vi hade Stella i sitt rum i natt. Jag sov faktiskt riktigt bra. Hon lät en hel del men inte jag kunde slappna av när ljudet inte var så nära. Däremot var sambon uppe ett par gånger för att se så hon andades ordentligt Det äe ju lite jobbigare vid amning förstås. Jag måste resa mig upp och gå och hämta henne för att sedan gå och lägga tillbaka henne. Men vi provar i natt igen så får vi se.

Björklöv: Ja, det är verkligen både upp och ner att bli mamma! Nästan alla mina vänner har fått barn innan mig, (för att jag är så lastgammal, 33! )och de säger alla att vid tre månader började de känna att de var riktigt kul att vara hemma och rutinerna började sätta sig. Ska bli härligt när den tiden kommer.
    Jag svettas inte om fötternma när jag ammar , men därimot toksvettas jag på nätterna. Får gå upp och byta t-shirt vissa nätter.
    Stella ler lite grann, men det är de senaste dagarna det har kommit. Hon är 3,5 veckor nu.

• murgrönan

Aha, latexnapp är det dom gäller. Stella har ett enormt sugbehov och tar nappen (av silikon)men plopp så åker den ut. Oj vad arg hon blir.

Jag sitter och surfar efter resor nästan varje dag. Jag hade gärna åkt till Thailand, men det känns lite dyrt, så det blir kanske Grekland istället. Vi har tänkt åka i september/okt någongång, då är S ca halvåret, det tror jag är en bra ålder att åka. Ni som ska till Thailand, vart ska ni och med vilket bolag åker ni?
    Zul: Gud vad söt Agnes är!!

Idag har jag o Stella varit på IKEA. Herregud vad mammor med barnvagnar där var!! helt sanslöst! Men et var gott om plats åt oss alla. Härligt att kunna åka dit mitt på dagen.
    I morgon ska jag nog våga mig till Kista galleria en sväng.

Lillen: Toscana är ju så vackert! var där för ca 6 år sedan och bilade runt lite. Härligt!

• murgrönan

En bra mötesplats är väl utanför Koppartältet på fredag. Det ska ju bli strålande väder har de sagt, låter lovande

Har oxå ca 6-7 kg kvar att bli av med, säger jag samtidigt som jag stoppar in en bit Silviakaka i munnen, MUMS!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4