Inlägg från: murgrönan |Visa alla inlägg
  • murgrönan

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Swe: Hon sa med sträng röst att jag måste försöka hitta en rutin för när jag ger dropparna, tex efter frukost varje dag.Hon skällde väl inte direkt men jag tog åt mig iaf och har bättrat mig . sfinkterruptur lät inte skoj! hoppas allt är läkt!

Pippil8: Förstår att det känns länge till kollen...det varierar väldigt det där tydligen, hur långt efter man går.

Ha en mysig fikadag alla ni som ska ses, jag är lite avis. klä på er ordentligt så ni inte blir förkylda.Man ska svettas in våren, som en gammal pojkvän till mig alltid sa.

• murgrönan

Halloj!
    Har inhandlat boken som ni pratat om "växa och upptäcka världen". Stella är verkligen i fasen runt 8-veckor med mycket skrik och gråt. Phu, jag blir helt svettig när hon sätter igång! Ingenting tröstar henne, eller jo, bröstet funkar alltid, även om hon åt för tio min sedan....aj,aj, mina stackars bröst.
    Men hon blir helt hysterisk, på ett sätt hon inte varit tidigare (under hela sin långa livslängd ). Jag tycker det är bra häftigt med dessa förändringar som jag kan se från v till v..eller hur!

Hon somnar inte förrän ca 23 och vaknar ca 02, så hon har inte börjat sova längre perioder som många andras bebisar verkar ha gjort...

Igår beställde vi en resa till Gran Canaria i september. Två veckor ska vi vara borta...sååå härligt!! Då är Stella 6 månader, tror det är perfekt att åka då!!Någon som varit där???

ikväll ska vi grilla hos ett par som vi träffade på föräldrarutbildningen som bor i närheten av oss...skönt att slippa laga mat!
    ha en toppenmysig helg alla!

• murgrönan

hellur: Hoppas du menade inget farligt angående bajset

Stella vaknar också tidigt, i natt kl 4. Jobbigt! Tänkte åka till IKEA nu och titta på mörkläggningsgardiner.

Karin99: Prova en annan type av napp på flaskan. Stella tog inte flaska pga av att hon inte gillade nappen, då köpte jag en ny flaska av märker MAM och då gick det jättebra. Nappen är lite plattare och av ett annant material än den första flaskan (som var en Avent-flaska. Värt att prova kanske.

Nu ska jag ge mig av till IKEA innan det börjar regna ute.

• murgrönan

Åh, vad tråkigt, jag kan varken i morgon eller på fredag I morgon ska jag besiktiga bilen och på fredag blir det första besöket på jobbet med Stella. Men det kommer fler tillfällen.

Vilka underbara bilder på "soffbebisarna"! Hur sött som helst!

Stella hat kommit ur sin 8-veckors kris nu, den varade bara i tre dagar. Skönt.Nu är hon hur go som helst med mycket leenden, dock inga skratt ännu.

Nu har hon visst slocknat i babygymmet det tar på krafterna att sprattla så hysteriskt som hon gör.

Skönt att du mår bättre Björklöv! Såna där "down-perioder" tror jag kommer fortsätta komma och gå ett tag till. Det tar väl ca ett år innan hormonerna är tillbaka till det normala. Vi får kämpa på...

• murgrönan

lillie74: Kommer just hem från besiktningen, det gick jättebra att ta med Stella. Satt och ammade henne i dderas lilla reception för hon blev akuthungrig och vrålade rakt ut men det gick bra. Själva besiktningen tog bara ca en kvart.

Jag var på efterkoll igår och allt var bra. Skönt! Hade oroat mig för det där av någon anledning. Har köpt en kräm på apoteket som jag ska ta i två v mot torra slemhinnor. sen fick jag recept på p-piller också.

Min tjej är inte heller stor. Väger nu 4900 och är tio veckor. Det verkar vara stor skillnad på våra små bebisar.

Jag kan oxå rekommendera den silvriga barnkammarboken. Den går varm här hemma och Stella gillar när jag sjunger för henne.

• murgrönan

Hellur: precis som Vivs skrev så finns den på Adlibris för 170 kr. Det tog bara två dagar att få hem dem från det att jag hade beställt så det går snabbt!

• murgrönan

Grattis på Mors dag alla!!

Jag fick sovmorgon till 10:30 och blev väckt med frukost på säng och present av Stella och sambon Kändes härligt!

Är det sagt någon tid på onsdag? Jag har första föräldrarträffen på onsdag. Om det är fint väder så vore picknick i Rålis bra tycker jag.

• murgrönan

Vad synd, jag kan inte följa med på ons heller. Ska på första föräldrarträffen,vilket ska bli spännande i och för sig. Jag lyckas alltid ha något inplanerat när ni träffas.

Stellas sovrutiner har börjat stabiliserats något, hon sover ca 21-04 ammas, och sover till 7 igen. Förra v sov hon 11 timmar i streck en natt utan Amning!! Jag fick väcka henne till slut...

Ginger: Skönt att du tagit steget att flytta J till eget rum, det är toppen för sömnen! Stella sover i sin säng i sitt rum till ca 4 sen kommer hon in till våran säng.

Igår var jag och tränande för första gången sedan jag blev gravid, det var riktigt skönt!! Lillan passades av 4 trevliga tanter i pensionsålder som är dpå gymmet två dagar i v för att passa barnen. Det gick hur bra som helst, fick byta på henne en gång och amma en gång, men annars var hon nöjd och glad hela tiden Ska försöka träna 2 ggr i veckan, så jag kommer i mina byxor någon gång

• murgrönan

Var på två månaderskoll i går, fast Stella är ju lite äldre. två månader och två veckor närmare bestämt. Vikt: 4900 Längd: 60 cm

Allt annat var bara bra och S var sitt mest charmerande jag och skrattade och pratade med doktorn. Sedan passade hon på att bajsa rejält också Skönt att ha det gjort. Om två v väntar vaccinering.

Ha det mysigt på dejten idag, själv ska jag på föräldrarträff.

• murgrönan

Lillen! Vilken skräckupplevelse! Det är ju värsta mardrömmen att något sådant ska hända! tack och lov att ni klarade er så pass bra ändå!

Vi var på första föräldrarträffen i förrgår. Lite svårt att få en uppfattning sådär på en gång, men de verkar trevliga. Och så bor de ju här i närheten, vilket underlättar när man har har flyttat ut i förorten som jag
    Stella var nästa äldst och minst...Inte kortast men hon väger minder än de andra bebisarna. Hon hade inte gått upp så mycket senast så nu ska vi väga henne varje vecka ett par veckor framöver.

• murgrönan

Pippl8: Nädå, du är inte ensam. Jag hade också en down-period för några v sedan, då jag saknade jobbet och undrade om "detta var allt"! Skulle det inte bli bättre osv...Men det har gått över nu och jag tycker det blir roligare och roligare att vara hemma. Även om vissa dagar är bra sega...
    Jag har en hel del vänner som fått barn de senaste åren och alla säger att när barnet är runt 3 månader så vänder det och blir mycket roligare. Barnet blir mer självständigt och vi mera trygga i våra mammaroller. Jag tror det stämmer. Så håll ut!!
    Skönt att ha klarat av första bussresan Jag börjar bli värsta proffset

Karin99: Jag misstänker att jag är bland de äldsta. Blir härliga 34 i år!!

Ha en bra helg alla, ska ju bli stålande sol!

• murgrönan

Angelicious: Stort grattis...vill oxå gifta mig, kanske blir snart

Sole: Vilket hus, klart ni ska buda! Vill också ha ett sånt sommarställe!!

Jag kommer nog i morgon, ska bara till BVC och väga lillan och se om hon går upp i vikt som hon ska...

Idag ska jag till Kungsträdgården och strosa lite på restaurangernas dag(ar). Sen blir det Claes Ohlsson för inköp av hörselkåpor.

Lillie74
    Pippil8
    Lillenlillen
    J79
    Karin99
    Hellur
    Swe
    Sole
    Vivs
    Zul
    ABC08
    Bianca2
    Sofffy
    Ginger
    Frill
    Murgrönan

• murgrönan

Stella hatar verkligen att ligga på mage!! Jag försöker öva varje dag men det tar bara 20 sek så stortjuter hon. Jag peppar henne med glada tillrop och leksaker men inget hjälper. Något förslag någon??

• murgrönan

Åhh, Stella skattade till för första gången alldeles nyss. Jag killade henne under hakan med ett gosedjur och hon skrattade flera ggr. Härligt!!

Swe och Sole: Tack för tips om handduk! Provade nyss och det funkade något bättre. Men det är väl som ni säger,det är träning som gäller!

Nu är det baddags för lillan!!

• murgrönan

Förhoppningsvis håller studenterna till i solen närmast vattnet i Rålis medans vi väl häckar under träden lite längre upp för våra småttingars skull. Men det kan nog vara bökigt att åka kommunalt, säkert stökigt i trafiken. Har vi sagt vart vi ska träffas?

Frill: Visst blir man glad!! Hoppas de är på bra humör på träffen idag så att vi får höra deras skratt igen!!

• murgrönan

Tjejer, jag får hoppa av dagens träff jag med. Det är alldeles för varmt för oss attt ta oss in till stan. Vi får ju åka buss, pendel och tvärbana för att ta oss in till Rålis. Vi åkte buss igår och Stella var jättebesvärad av värmen och skrek hela tiden, så jag vill inte utsätta henne för det idag igen.
    Tänkte först ta bilen, men med alla varningar om trafikkaos så vågar jag inte det.
    Hoppas ni får det toppenmysigt.

• murgrönan

Hellur: jag har också föräldrarträff idag kl 13, så jag kan inte heller följa med på picknick. Vilken värme det är, det är nästan så jag längtar efter lite moln och regn, men det ska ju bli sämre väder till veckan, då lär jag längta efter sol igen .Aldrig är man helt nöjd.

Grattis till husköp sole!! Ser jättefint ut!

Stella verkar tycka att värmen är helt ok. Jag har henne naken eller i bara blöja inomhus och i vagnen i kortärmad body. Hon gillar inte att få solen i ögonen så vi har inhandlat ett par solglasögon till henne som funkar jättebra. Hon är stencool i dem!!

• murgrönan

Vivs: vi köpte Stellas solglasögon på Polarn. De hade alla möjliga storlekar så vi hittade ett par som passade precis. Jag har en bild på coolingen i bildarkivet (snart).

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4