Inlägg från: murgrönan |Visa alla inlägg
  • murgrönan

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Usch, vad jobbigt Swe!!! Hoppas det blir bättre med kortison. Lider verkligen med dig!

• murgrönan

Stella blir också fet i håret efter bad, ser ju inte så trevligt ut. Vi badar Stella ca 2 ggr i veckan. Ibland gillar hon det ibland inte

VG mobiler. Jag slår ett slag för IKEA. Köpte en för 69 kr när vi var där igår, enkel med någon sorts mjukisdjur i klara färger. Succé. De hade andra också som var fina.

Jag använder amningsnapp från apoteket, märke avent. Den använder vi på natten, och det fungerar jättebra!

Idag var vi I Kista galleria. Det gick hyfsat, fast jag fick bära omkring på lillan ett tag när det blev för tråkigt att ligga i vagnen. Det är ju toppen med amningsrum som de har där!! Och i nästa alla affärer finns det hiss till övre våningsplanet så man inte behöver åka rulltrappa. Har ff inte vågat! Är jag den enda rulltrappeoskulden?

• murgrönan

Björklöv: Vilken sjal har du? Funderar på att köpa en,Stella gillar att vara nära och jag tror sjal fungerar bättre än sele.

Swe: kul att du kommer!!

Angående i morgon tycker jag att vi börjar med lunch/fika, det är ju tid för det då, så kan ju de som vill ta en promenad efteråt. vad tycker ni?
    Jag har inte träffat nån av er men känner säkert igen er från era bilder. Men det kan ju inte gå att ta fel med alla bebisar. Kl 12 utanför koppartälten alltså. Sen är ju fiket nere vid Fjärilsmusét nästan mysigare tycker jag, om det är öppet. Där finns gott om plats för vagnar.

har alla börjat med sina mamma/föräldrargrupper? jag har inte blivit kallad ännu.

• murgrönan

björklöv. ok! någon annan med bra sjaltips. vi har en babybjörn, men hennes huvud far omkring lite mycket i den än så länge.

• murgrönan

Björklöv: Förstår om du inte är redo ännu. Stella är 4 veckor i morgon och det är först nu jag känner mig redo för såna här utflykter.

Har köpt nya nappar idag, och de verkar faktiskt funka! Hon tappar fortfarande ut dem hela tiden, men hon verkar nöjdare. Måste öva lite teknik bara.
    Ses i morgon då, ni som ska med!

• murgrönan

Hej igen Aiwendil, och grattis till lille Isak

Stella är precis likadan, vill inte ligga själv utan helst innanför skinnet på mig. Det är ju mysigt men lite småjobbigt när man vill duscha, äta eller bara få lite andrum....
    Har en babybjörn-sele som hon gillar och ska få låna två bärsjalar av en kompis.

Nu ligger hon faktiskt själv i babyskyddet och sover. Hon somnade när vi var ute och körde i morse och har sovit en timme sedan vi kom hem. Konstigt att hon gillar den så mycket, hon ser ut som en liten räka i den Men hon verkar gilla att ligga lite ihopklämd....

Jag har försökt sova också men lillan snarkar så högt så jag får inte en blund i ögonen. Det låter bra gulligt...

Frill: Skönt att det verkar gått bra med op. Håller tummarna att det blir bra. Själv har jag en envis urinvägsinfektion som inte vill ge med sig, har nyligen avslutat en penicillinkur, hoppas den gjorde susen.

Sanixx: Jag tror som swe att jag aldrig mer kommer komma i mina gammla jeans, så Grattis till dig!

Oroa dig inte Vivs, jag har också ca 6 härliga kg kvar

Oops, nu vaknade räkan, dags att kela lite!

• murgrönan

Sanixx: Vi betalade 6000 nästan precis för våran Citycross med mjuklift. Vad betalade du?

Vilken dag det är! Jag har precis satt på grillen och ska grilla lite korv till lunch, sen blir det nog en långpromenad. Stella har sovit i sitt babygym ett par timmar så jag har lyxat i solen med en kopp kaffe. Har även hunnit så lite blommor i rabatten.
    Härligt!

Angående sömn så lägger vi Stella i hennes säng på kvällen. Hon sover där tills första amningen, och ibland går hon med på att vi lägger tillbaka henne där igen, men ibland vill hon ligga med oss. Då går sambon in i gästrummet så vi får sängen för oss själva Jag är så otroligt lättväckt och skulle inte sova många timmar om hon sov med oss hela natten.
    Nu har hjärtat vaknat, måste gosa lite

• murgrönan

Hallå! Skönt med helg!

Stella har sin första rejäla förkylning, jättejobbigt! Det började med hosta i tisdags kväll och sen blev hon snorig, fick feber och slemmig i halsen. Hon kräks varje gång hon äter pga selm i halsen. jag tycker sååå synd om henne Jag har varit helt nojjig och oroat mig för RS- viruset. men jag hoppas att hon sakta börjar bli piggare nu, även om hon nyss kräktes ner mig. Lillgumman! Vi har kört hårt med näsfrida och koksaltlösning.

Nu har jag blivit lite förkyld själv på köpet så det är skönt att sambon är hemma i ett par dagar och avlastar.

Jag följer med på tisdag om vi är pigga och krya.

ha en toppenhelg!!

• murgrönan

Här är vi fortfarande förkylda Så vi hoppar fikat i morgon, hoppas ni får det mysigt!

Vilket pissväder, men som sagt, vi blir ju inne i vilket fall...

• murgrönan

Hej alla!

Stella har också börjat sova längre perioder på natten. I natt 22- 4:30, sen amning sen vaknade hon 6:30 igen för lite mer käk. Härligt! Hoppas det håller i sig!!

Min förkylning vill inte släppa, hostar och snyter mig hela dagarna. Lite småjobbigt när energin saknas, vill ju vara bäästa mamman till Stella hela tiden ju... Men hon ligger här brevid och pratar glatt så det går nog ingen nöd på henne.

Vi missar dock tvåmånaderskollen som vi skulle ha gått på idag, tråkigt, och de hade ingen ny tid på ett par veckor. Får bli 2,5 månaderkoll istället.

Frill: jag missar också dropparna lite då och då. Jag har blivit bättre nu sedan jag fick skäll av BVC-damen sist.

Fråga: Är det någon som gått med Go´boken? Jag får reklam på mail från dem med erbjudande att gå med + få ett startpaket. Någon som har nappat?? Är det något ni rekommenderar??

Nästa tisdag har jag tid för efterkontroll "där nere". Har alla varit på det redan?

Kul med alla bloggar, kanske skulle starta upp en...men har inte riktigt tid känner jag...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4