Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
Jaha, nu sitter jag här ensam uppe och börjar bli rejält nervös för imorgon... Sköterskan lugnade mig med att ingen har dött i Sverige av en planerad galloperation de senaste 20 åren och det känns ju bra, men ändå... Trots att man kan få åka hem samma dag bestämde vi att jag kommer att vara kvar till fredag. Kan nog vara bra att få sova ostört på natten efter och jag antar att narkosen gör en lite trött...
Emil var på koll idag igen. Han vägde 2850g i fredags och nu hoppades vi att han skulle väga en bit över 3, men inte då... 2915g och 52cm - lång och smal. De är lite oroliga på neo för att han ligger under kurvorna i vikt. Vi försöker att tratta i honom mat, men han kräks ju så förbaskat mycket. Sedan ung 1½ vecka får han Zantacs 3ggr/dag, men nu pratar de om att vi ska byta till Losec. Stackars lilla kille!!! Vi ska försöka mata lite mindre och oftare på dagarna och hoppas att det blir bättre. De har preliminärbokat oss hos barnläkaren på neo på onsdag för utskrivning, men om inte vikttrenden vänder blir vi kvar i "hemvårdsträsket" ett tag till. Jag skulle gärna börja på BVC istället. Att ha besök 3ggr/v är jobbigt. Speciellt eftersom vi har så mycket andra besök hit och dit att passa. Denna veckan blir det SÖS 4ggr tex... Det enda positiva med att vi fortfarande är inskrivna är ju att man får 100kr per dag i ersättning på mamma-barn försäkringen och vi har ju varit inskrivna sedan 10 feb... En extra slant är aldrig fel...
Björklöv: Heja, heja!!!
Hellur: Hoppas att du kan få komma in på kontroll imorgon.
Ginger: Grattis och välkommen i killgänget!!!
Murgrönan: Vi ger ersättning med flaska om det kniper och även en del bröstmjölk med flaska eftersom han inte verkar tillräckligt mätt efter amningen. Men han skulle ju varit född först igår, så det kommer förhoppningsvis...
Sole: Jag förstår hur du känner. Vi har hållit på och kämpat med amningen i 7 veckor och ibland är Emil jätteduktig och snuttar på bra i 20-30 minuter och ibland blir han bara galen och ålar runt, tar tag, suger nåt tag, släpper och grinar... Den här veckan har vi gett säkert hälften av maten (pumpad mjölk) i flaska och då kan han suga i sig riktigt mycket. Frågan är ju hur mycket han får när han snuttar... Så fort operationen är över ska jag försöka vara duktigare att pumpa och hoppas att produktionen går upp. Nu pumpar jag bara morgon och kväll och det är nog för sällan.
Nej, nu måste jag nog försöka få lite sömn...