Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
Grattis Soffy!
Låter onekligen som en drömförlossning! Härligt! Välkomna hem till nya lägenheten, ser fram emot bilder snart! Kram
Grattis Soffy!
Låter onekligen som en drömförlossning! Härligt! Välkomna hem till nya lägenheten, ser fram emot bilder snart! Kram
Sole- under min sida-presentation går det att bäddra fram en ny bild!
Soffy- vilken sötnos hon är!
Zul.- usch jag vet hur de där undersökningarna känns! BM på förlossningen var mycket bättre på att känna mjukt tycker jag när de undersökte. Lycka till imorgon, det kommer att gå jättebra! Visst blir det Sös? Jag väntade inte till 12 som de hade sagt utan ringde under morgonen, och det var nog bra, annars hade jag kanske fått en ännu senare tid (fick tid kl 14) och då hinnar mna ju bli så trött, plus att det var så nervöst att vänta under morgonen. De brydde sig inte att jag ringde tidigare än vad de sagt, blir nog lättare för dem att planera.
tack för blodtips, jag tror jag struntar i järnet så länge, hade 114 i HB när jag åkte hem från BB och det verkar ju ok? Är bara så himla blek fortfarande men det ger sig väl det med kan jag tänka.
Mannen har gått ut på promenad nu och jag ska lägga mig att sova!
GRATTIS EMMA!!!
Frill- när lägger ni honom? Jag har börjat bli orolig att han ska vänja sig vid att somna nära nära och sen inte kunna somna på egen hand. Och hur ofta vaknar era små på natten och vill ha mat?
har ni märkt om det ni äter påverkar hur barnet mår? Jag åt purjolök en dag och till kvällen var han plötsligt mycket gnälligare än han har varit förut. Jag är rädd för att få en kolikbebis!
Tack för berömmet Pippil8-det ska vidarebefordras!
nu vill jag se lite förlossningsstarter inatt-ingen press dok!
Sole- du är verkligen inte ensam om amningsproblem! Freddy ligger rätt, har rätt tag osv, men suger så himla hårt att jag ibland får skrika rätt ut när han tar tag. Så fort vi är hemma går jag omkring med bara bröst och vänstra bröstvårtan verkar inte riktigt vilja läka. pumpen gjorde asont på mig, den drar ju ut hela bröstvårtan! tycker som murgrönan att det är jobbigast på natten, när man är supertrött ändå. Hoppas det blir bra för oss alla snart, så vi bara kan slänga upp ungen på bröstet och hinka latte med andra armen!
Emma-jaa, freddy ammade ofta innan mjölken rann till, och somnade alltid efter max 10 minuter. Nu suger han istället en halvtimme åt gången, såååå skönt på såriga vårtor!
idag har vi badat honom, det var svårt tycker jag! Visste inte riktigt hur man skulle hålla honom, men man får väl in vanan med tiden, som med allt annat!
tycker ni att de andas ryckigt ibland och liksom drar djupt efter andan?
Tänker på er som väntar och förlåt att det blir så mycket bebisprat, måste vara frustrerande!
Zul, hur går det, har du ringt sös än?
Zul- lycka till idag! Jobbigt att få vänta så länge på en tid!
Pippil8- nej tyvärr är amningen ingen dans på rosor... men det blir bättre har jag hört!
Värkarna gjorde inte jätteont i början, jag kunde lätt profylaxandas igenom dem. Sen när de satta värkstimulerande dropp blev det fart på dem, inte så skönt... På slutet gjorde de fruktansvärt ont, men jag klarade mig på bara lustgas. MEN: det var bara en kort stund som de gjorde sådär riktigt onte, sen kom han och det är sant som alla säger;man glömmer smärtan direkt när han kom ut!
Jag har fåt ondare i underlivet nu, tror att det beror på att jag inte tagit smärtstillande lika regelbundet som på sjukhuset. Gick en liten promenad till ett köpcentrum idag för att köpa amningsBH och kunde knappt gå hem sen, hade så ont... usch, vill vara smärtfri och bara kunna njuta nu!
förlåt att jag bara klagar... Är så tacksam för mitt underbara, friska barn, men önskar mig samtidigt INGA SMÄRTOR mer!
Hoppas alla får en skön natt och vaknar utvilade imorgon! Glöm inte att ändra klockan framåt en timme! Imorgon kommer våren på riktigt!
Vivs- Freddy har heller aldrig rapat, men han brukar få magknip och sen när han bajsar är det helt bubbligt. Han gillar inte att ligga mot axeln, så idag satte jag honom upp direkt efter amningen (fast han var i amningskoma) och gungade honom lite upp och ner på ena knät och då kom det en rap! Hoppas det hjälpte, tycker så synd om honom närhan gråter och har ont!
LYCKA TILL BIANCA!!! Ja, sjukt mycket vatten är det, jag trodde knappt det var sant!
idag känns det bättre, natten var rätt lätt och vi har legat och myst i sängen hela morgonen. Nu har älsklingen somnat, mamma har duschat av sig mjölken och strax ska vi ut på en liten promenad i solen!
Är det någon annan som har ont i brösten när ni har kläder på? Mest bröstvårtorna tror jag det är som gör ont. Tänk om det är svamp?
pippil8- en hårddisk-dvd är verkligen ingen dum present! Som du har märkt kan ju amningen krångla och då är det skönt att ha nåt att distrahera sig med!
Björklöv, PippiL8 och Hellur-håller tummarna för er nu!!!
Lycka till J79! Hoppas det är på G nu för dig, det låter ju verkligen så! Rapporteringsplikt dagligen nu, kom ihåg det!
Pippil8- lycka till imorgon, och hoppas du får en bättre upplevelse! Nu vet du iallfall vad som kommer att hända, och undersökningen är inte så farlig om de berättar vad de håller på med, så be om tydlig information!
Skönt med amningen Sole! Hur fick han sitt personnummer? freddy har inte fått nåt än, borde man ringa skatteverket kanske?
Idag går det inget vidare med amningen, jag skriker av smärta varje gång han tar tag... Imorgon ringer jag amningscentrum på sös, hoppas vi få komma dit och visa amningen. Allt skulle kännas så mcyket bättre om den funkade *avis på dig Lillen!* tog en liten promenad idag och åt en glass i solen, mysigt!
Freddy verkar ha fattat att natt är natt, han har varit vaken nästan hela dagen utom två timmars sömn, och nu har han sovit i över fyra timmar! Väntar på att han ska vakna så jag kan amma (AJ!!!) sen äntligen sova!