Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Emma- jag har märkat att Freddy helst är vaken på dagen och sover framåt kvällen! Han har sovit högst 1-2 timmar sen imorse vid 7! Sen somnar han säkert vid 6-7 tiden och sover några timmar då. Kanske har våra bebisar fattat att man ska vara vaken på dagen och sova på natten?

tack Medusa!

Vi har varit på BVC idag, en kompis följde md, så skönt att slippa åka ensam. Allt gick bra och han bajsade massor medan vi var där, full show igen!

• Swenglish

Björklöv-oj vad spännande! Hoppas det sätter igång snart då!

Hellur- usch vad jobbigt! Förstår att du kände dig deppig efteråt!

Emma3-han är mest vaken och tyst faktiskt, om han inte får magknip. Han skriker sällan när han är hungrig utan smackar bara med läpparna och gnyr lite. Nu har han sovit lääänge, tror hans natt har börjat! Då borde mamman också lägga sig, men jag vill ju vara vaken med mannen ett tag iallfall!

• Swenglish

tack för hejaropen ang. amningen! ska till amningscentrum imorgon igen (var i måndags) och då ska de kolla vårtorna. Sen ska jag dit nästa vecka och lära mig amma igen... På BB sa alla att han hade så bra tag, och mätt blev han också, men onte gjorde det likt förbaskat! Men jag ger inte upp! Hatar att pumpa och ge ersättning!

Frill- "skönt" att höra att ni också kan vara uppe 1 1/2 timme på natten! Vi har haft två såna pass inatt...

Freddy är like regelbunden som när jag ammade, han är vaken och pigg mest hela dagen med några få små sovstunder, sen somnar han vid 19, vaknar vid 23, äter, vaknar vid 3-4 igen och sover sen till ca 8. Så om man orkar vara uppe till 23-24 så blir natten baa avbruten en gång! Hoppas det håller i sig!

har också mjölk-överallt-problemet! Tvättmaskinen går hela tiden!

Cirpen- bugaboo har vi oc den är sååå smidig! Älskar den!

bassekatt- nu hinner du ju inte läsa detta, men lycka til idag!

Sole- usch vad jobbigt! Du vill inte ringa amningscentrum idag och föröka få en tid innan helgen? de är helt underbara där, skönt att få gå dit och gråta en skvätt och få höra att allt kommer att bli bra!

När kan man börja med babysitter? Tror Freddy sulle gilla det, just nu ligger han på soffan och är helt nöjd och över sig på att sparka av filten!

Murgrönan- vi ger ur flaska. han har bara ätit ur flaska sen i måndags och jag hoppas verkligen att han inte glömmer hur man suger på bröstet, men det var var amningsv´centrum rekommenderade så jag får väl lita på dem...

hellur- usch vad jobbigt, jag förstår verkligen att du fick en gråtattack, hade flera såna de sista dagarna... Hoppas du får rätside på krångliga Huddinge!

Björklöv- hoppas det kommer igång nu!

• Swenglish

Sole- jag har tid där imorgon 10.30, så får du tid runt då så kanske vi ses! Konstigt att de inte svarade, var det ingen telfonsvarare? Det har det vait när jag ringt och sen har de ringt upp. Grattis till första kaskadkräkningen! Vi har inte haft nån sån än, men jag väntar med spänning!

• Swenglish

Det låter härligt Lillen! Längtar så tills jag kan ge mig av på äventyr jag med med Freddy i släptåg!

Ska bli spännande med besök på amningscentrum imrogon. Jag tycker vårtorna ser läkta ut så jag hoppas att de kan lära oss att amma igen då!
    Idag har vi inte ens varit utanför huset...Jag vågar inte riktigt, vet inte riktigt vad jag är rädd för... Men det kommer väl det med, har ju varit lite struligt nu i början.

Hellur- skönt att du fått en tid nu!

Grattis till Bianca!

• Swenglish

Säger det igen; lider med er Hellur och Björklöv!

På väg till amningscentrum nu, vilken tid det tar att fixa sig iordning och man måste ju vara ute i galet god tid med en sån här plutt! Hoppas hoppas att de säger bra saker där idag, att jag kommer kunna amma utan problem osv!

Sole, lycka till idag ifall du fick en tid där också!

• Swenglish

GRATTIS TILL AUGUST BIANCA!!

Vivs, usch ed sår! Vet hur det känns...

Björklöv- Lycka till om du hinner läsa detta!

Sole- hade sån inte-gå-ut-dag igår, det blir nog fler... Skönt att det gick över och inte blev hemsk mjölkstockning!

var på amningscentrum idag, en och en halv timme tog besöket, så skönt att de tar sig tid utan att stressa! Hon sa att såren var djupa men att de såg ut att läka. Ska få antibiotika för att hjälpa till eftersom de är såpass fula. Vi ammade på vänstra röstet! jag grät av lättnad när han tog jättefint tag direkt och inte hade glömt hur man gjorde! Ska försöka amma så mycket jag orkar på det nu och pumpa det andra. Spänner mig fortfarande eftersom det gjorde så fruktansvärt ont när jag ammade förut. det har bara gått två veckor och det är ju inte så lång tid ur amningssynpunkt, men varje dag känns som en evighet!

Vi tröstar oss med pizza framför Greys Anatomy! (Kör samma tröstmetod som Frill-snabbmat och TV! )

• Swenglish

Björklöv- det var mig en konstig slempropp! Men det kan ju också betyda att det är på gång, kollade de om du var öppen nånting? Hoppas hoppas på ONT för dig inatt!

• Swenglish

björklöv- har du åkt än? gröna lampan lyser? trist att läkaren var jobbig! Hoppas du får stanna kvar nu! Kanske blir det en mars-bebis ändå?? Kram

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4