Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Grattis Pippil8!!! Han var näsatn exakt lika stor som Freddy sånär som på 5 gram! Skönt att allt gick bra trots seg start, och håller med om att personalen på Sös är fantastiska!

idag har vi ätit lunch i sickla och haft besök på eftermiddagen. känner mig mycket mer positiv idag, har börjat antibiotikakuren så jag hoppas den hjälper snart så jag kan börja om med amningen!

Heja Björklöv!
    Och Hellur också!!!

Sen undrar jag hur det går för J79?

• Swenglish

Bianca- vad söt han är! Freddys personnummer kom efter ca 2 veckor.

Medusa- igår var jag tvungen att gå iväg fast han skrek när jag la ner honom i vagnen (han var mätt), och efter två minuter när jag börjat gå somnade han som en stock. Du kan ju prova nån gång när du inte ska nån särskild stans, då är det ju bara att gå hem igen om det inte funkar.

• Swenglish

Grattis J79! Precis när jag undrade vart du tagit vägen! Tråkigt att ni fått en sån tradig första vecka, men förhoppningsvis blir ni utskrivna morgon och får komma hem "på riktigt" !

• Swenglish

Björklöv- visst är det spännande att veta "idag händer det"! Och vilket härligt väder att tillbringa din sista dag som gravid i!

lillie- Vi hade också en liknande rutin, men ibland kan han skjuta på det ett par timmar och då blir det istället 01, 05 och sen typ 08, och då blir det som två nattmatningar... Men jag hoppas det stbiliserar sig när jag börjar amma igen.

• Swenglish

Hellur- Stackars dig! Visst känns det som om man kommer att vara gravid för alltid. Men det kommer du inte! Och i värsta fall borde det "bara" vara 4 dagar kvar, eller? Visst är det imorgon som överburenhetskontrollen är? Kanske kan du åka iväg nånstans idag för att distrahera dig, äta lunch ute nånstans och försöka njuta av sista dagarna "ensam". Det är faktiskt guld värt sen, för även om bebsien förstås är alldeles underbar och man aldrig kan tänka sig ett liv utan den igen, så är man aldrig själv (eller på tumanhand med sin respektive) på ett bra tag igen. Man får äta kall mat (för att bebsien ska ha mat precis när ens egen är klar), och om man är som vi så vågar man sig knappt utanför dörren på flera veckor... Så det är kanske lätt för mig att säga med facit i hand, men försök att ta vara på de här sista dagarna, sen kommer det något alldeles nytt och fantastiskt, men annorlunda! Kram

• Swenglish

Emma3- freddy får sova tills han vaknar, det har varit ca 6 timmar som mest, men oftast 4-5 timmar nattetid och mycket oftare på dagen, ibland redan efter 1 1/2 timme.

• Swenglish

precis kommit hem från mina föräldrar, har grillat och ätit ute, härligt! Freddy har sovit nästan hela eftermiddagen, tror han gillar friska luften!

Sole- ja usch pumpa är inget kul alls! Ska strax sätta mig och mjölka, muuuuu... man kan ju inte göra nåt annat heller samtidigt (jag har en vanlig pump)så man blir lite fast. Hoppas hoppas amningen kommer igång för oss båda snart! Ska ge mig på att amma från ena bröstet imorgon om jag vågar. Hoppas antibiotikan börjar verka snart!

• Swenglish

Lillen- Freddy har också börjat med att vilja äta efter 1 1/2 timme nu. På amningscentrum sa en BM att föräldrar ofta tror att de flesta skrik är magknip (om man inte vet att dne är hungrig), men oftast kan det bara vara att den vill ha närhet, och då är lite amning perfekt!

Ang att tänka på vad man äter så undviker jag kaffe (hade en skrikig kväll efter att jag druckit kaffe), ärtor, bönor, paprika, kål. Sen föröker jag att inte äta så mycket choklad heller.

Sole- tack! Ja, hoppas antibiotikan gör susen och att det inte kommer tilbaka sen igen! När var det du skulle till amningscentrum?
    har också tänkt på det där med listan och jag tycker vi kan ta bort dem som vi tror inte är aktiva. Sen om det är någon som alltid läser tråden men inte brukar skriva så kan den lägga till sig igen.

• Swenglish

Godmorgon!

Mini-Swenglish behagade vara vaken mellan 3 och 5 inatt så mamman är trött! Men ska tillbringa dagen hos mormor idag så hon kan säkert ta nån matning och jag kan få sova! (fördelen med flaska)

jag vill också ha nya kläder! Har bara mina gravidkläder som passar, snyggt!

Hellur- lycka till idag!

Sole- grattis till amningsframsteget! Och lycka till första dagen ensamma!

Bianca- Får får man väl men det kan orsaka magknip hos de små guldklimparna. Jag märkte det med kaffe.

Lillen- mina bröst får INGEN peta på, men jag är ju sårig också... Sen när jag inte är det vet jag inte hur det kommer vara, jag har ju BH på mig dygnet runt, och tror inte det är sååå sexigt med mjölk droppandes utefter behagen...

Frill- det kommer säkert att gå jättebra att åka och ni är kloka som tänker ta det lugnt på vägen! Kanske är skönt att komma iväg ett tag!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4