Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
Grattis Emma!
Lycka till imorgon Zul! själv kan jag ju få igångsättning på måndag. hopps jag sliupper men här händer ingenting
kram
Grattis Emma!
Lycka till imorgon Zul! själv kan jag ju få igångsättning på måndag. hopps jag sliupper men här händer ingenting
kram
pippil8:
eftersom jaghar varit på massa samtal m en kurator ´(ville ha snitt i början) så kan jag få igångsättning på måndag. måste dock göra ny undersökning. då kanske vi ses!!!
åh! hoppas din mamma har rätt o att det gäller mig oxå. är ju på bf+8 idag... imorgon kväll ska jag på konsert. absolut inget livsviktigt men en faviórit artist så bebben kan ju gärna vänta till efter. men vill lillen komma i natt e han mer än välkommer förståss!
och, jag blir avis på er m bebbar!
jaja - inte långt kvar. sambon ligger o snusar o jag tittar på video. ska lägga svart/vitt rutigt golv i hallen idag o sen på konsert ikväll. det kanske skrämmer ut min mammagris?
kram kram
Håller m Pippil8! - Det är SJÄLVKLART ni sk abrata bebisar
det är bara så att man så himla gärna vill vara m i gemenskapen. Idag bf+9..
jag har ju inte ens haft en endaste sammnadragning/förvärk så jag hoppas detser ok ut för igångsättning på måndag. annars är jag ju 42+0 på fredag så i värsta fall väntar jag väl några dagar till.
hoppas ni alla får en härlig lördag. här sk afixas i lägenheten o sen på Damien Rice-konsert på cirkus ikväll.
sk ai alla fall bli superkul. något annat att fokusera på.
kram kram
Zul!!! GRATTIS! håller tummarna o jag hoppas vi ses där. du har ju inga bilder på din pres men det har ju jag så det är baraatt haffa mig OM jag har turen att komma in inom ett par dygn. kramar
TJOHOOO!!! vattnet gick inatt. vi ska snart åka in till sös för kontroll. inga direkta värkar så jag får antagligen åka hem o vila efter men det e i alla fal på G! Sjukt mycket vatten. fattade ngenting i natt. vaknade vid fem o sa till min kille att jag nog hade kissat på mig. tur att han e lite smartare... Kramar. höra v mig när jag kommer hem igen...
hej alla söta o snälla! jag är faktiskt hemma en sväng i alla fall. har avrit på sös o vattnet hade mycket riktigt gått. allt såg jättebra ut men jag måste invänta värkarna. har de inte kommit imorgon kväll så sätter de igång mig. Det känns faktiskt jättebra. har ju bara sovit 2,5 timme igår så jag o killen ska passa på att sova lite nu.
pippil8 - vem vet, vi kanske ses på sös i alla fall!
tack för alla lyckönskningar o lycka till sjäkv alla medallt (är lite insnöad på mig själv just nu - sorry)
KRAMAR
hej! Grattis till alla nyblivna mammor! hinner tyvärr inte läsa nu. tjocka släkten e på väg. ville baraberätta att i tisdags morse föddes vår underbara august!!!!!!!! förlossningen gick snabbt när den väl sdatte igång o superbra! en av de häftigaste upplevelserna nånsin. träffade pippil8 på sös men vet ej hur det gick (vet säkert ni). hur som är han ju självklart världens finaste... 4200g, 54 cm lång... stor kille. är så lycklig nu!! ska kolla tråden ikväll o se vad som hänt. hoppas ni alla mår bra. kramar från oss!!!!!!
Hej igen!
Har nu läst ikapp mig i tråden. hur mycket som helst men det är spännande o lärorikt att läsa omera bebisar o jag lider m er som fortfarande väntar.
själv har vi precis haft besök av tjocka släkten! Det gick jättebra o August var så snäll o charmig.
som sagt - mitt vatten gick ju i söndags morse men värkarna kom inte igång så det var ändå gel + värkstimulerande som gällde. Träffade Pippil8 då som oxå skulle bli igångsatt. ngn som hört ngt? blev frustrerad så klart men när droppet väl sattes in gick det fantastiskt bra! öppnade mig 10 cm på tre timmar. gjorde ju så klart ont som fan men lustgasen var underbar o epiduralen gjorde att jag kunde fokusera mig. sen sov jag i 2 timmar o när jag vaknade sa en doktor till mig att om jag inte fött om en halvtimme så skulle de använda sugklocka (min största skräck). det gjorde att jag krystade ut August på mindre än 25 min. 4200g, 54 cm lång. inte en endaste sprickning eller stygn. däremot gick det så fort så jag´fick lite foglossning efter förlossningen (typiskt när man sluppit under graviditeten) så jag har kryckor. nu kan jag gå utan dem men skulle jag gå en långpromenad skulle jag nog inte gå utan. tur att killen e hemma 2 veckor så jag hinner återhämta mig!
hur som tycker jag att det var en av de häftigaste, bästa upplevelserna i mitt liv. min kille var sjukt fokuserad o hjälpte mig enormt under krystvärkarna. jag vet att jag kommer bli "normal" igen men just nu känner jag mig nästan som nyfrälst...ska lägga upp bilder i helgen men ikväll ska jag njuta av att vara hemma igen. kramar till alla o tack för alla gratulaioner.