Inlägg från: Björklöv |Visa alla inlägg
  • Björklöv

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Efter en jobbig fredag känns det skönt att dagen som varit funkat så bra!! Lite gnäll har det varit men inte värre än att vi kunnat trösta med att bära och gunga... känner att det kör runt i magen på K så det är väl inte så konstigt att hon är ledsen Fundersam Ska nog skippa chokladen hädanefter, kommer att bli svårt men jag misstänker att det är det hon reagerar på

Det är jättesvårt att veta om hon är mätt eller inte, så jag kan inte ge dig nått bra tips Swe... (fast om hon spyr så vet iaf jag att det inte ryms så mycket mer i hennes lilla mage) Så här kör vi på rutin, hon äter med typ 3-4 timmars mellanrum och är hon snuttig mellan matningarna så tolkar jag det bara som om hon är just det... Så då får hon nappen och så får vi bära eller ligga med henne nära. Favoriten är att ligga på mage på pappas bröst

• Björklöv

Det där med skrikperiod på kvällarna det skriver jag under på Swe... Igår kväll var en riktigt jobbig kväll stundtals då K skrek så hjärtskärande så vi höll på att gå sönder både jag och W. Fast när hon väl somnat efter sena amningen vid 22 så sov hon till 4!!! Och i morse sov hon när hon "normalt" brukar ha sin vakenstund. Det var nog en jobbig kväll för K med... 

• Björklöv

Vad trevligt med fikaträff idag, önskar jag kunde komma med men jag ska på en annan träff då

Är det nån mer än jag som har (fått) en "bråkig" bebis vid bröstet? K har börjat slita och dra i min bröstvårta omväxlande med att borra in sig i bröstet när hon äter och jag vet inte alls hur jag ska få henne att lugna ned sig. Tack och lov är det inte alla måltider som är så, men när det sker är det jättejobbigt....

• Björklöv

Sole - Låter som en trolig förklaring, fast jag tycker det är snarare tvärtom, att hon bråkar för att det kommer för fort. Så var det iaf i morse, då hon släppte taget och det forsade  mjölk, så då kan det väl inte komma för långsamt??

• Björklöv

Sannixx - Boken heter "växa och upptäcka världen" och författare är van de Rijt och Plooij. Jag rekomenderar den oxå, verkligen jättebra tips och tankar.

Har varit på BVC nyss. Och K växer så det knakar 4505 g och 56,5 cm nu! Det innebär att K vuxit 2,4 mm per dag i snitt sedan födseln. Inte konstigt att det ibland gråts utan att man vet vad som är fel, det måste ju kännas att växa så...

• Björklöv

Låter som om ni hade en trevlig träff i Tanto igår Själv testade jag café panorama i Kulturhuset, vi satt ute på terassen, jätteskönt. Fast när vi skulle gå hem upptäckte vi att barnvagnar var förbjudna på terassen... hoppsan då?!? Fast ingen sa ju nått så länge vi satt där så de verkar ju inte ta så hårt med det!

I övrigt kan jag meddela att café panorama (inne) skulle kunna funka med många vagnar, fast kanske inte med samma placering som i diselverksta'n 

• Björklöv

Sole & Vivs - K har varit precis tvärtom idag... hon som kräks jätteofta har bara kräkts en gång idag och ätit "hela" tiden, vilket jag tolkat som om hon tyckt det varit varmt och att hon blivit törstig

• Björklöv

Usch och fy för denna natt som varit... Har visserligen fått sova förhållandevis bra men amningen blev ett litet helvete K bara drog och "bråkade" med min stackars bröstvårta så tillslut slet jag bort henne från bröstet (jag veeeet att man inte ska göra så meeen...) och bröt ihop fullständigt. Satt med henne i knät, vi grät båda två och efter en halv evighet (kändes det som) tog W Klara och jag kunde försöka plåstra om mitt stackars bröst...

Som är jättetorrt och fnasigt... inte bröstvårtan utan runt om. Det kliar och flagnar, är det nån mer som har så? Och vad kan jag göra åt det? Vill ju inte smörja in med vad som helst. Just nu baddar jag med bröstmjölk men det känns som om jag skulle vilja ha nått "kraftigare". Dessutom så ömmar det i bröstet, både under amning och stundtals mellan amningarna - läste lite på amningshjälpens hemsida och det låter som om jag fått svamp

• Björklöv

TAck för alla uppmuntrande svar! Har precis ammat K på det ömmande bröstet och det gick jättebra, inget slita och dra från K's håll och dessutom gjorde det inte så ont.

Ska nog köpa mig en tub bepanthen...

• Björklöv

majlinsa - ja, torsk heter det. Fast jag tror inte att K har det.

bianca - jag såg dig i DN idag... för visst var det du?

Emma3 - Tack för tipsen, men efter en dag med luftning och insmorning med purelan så börjar jag betvivla min egen tolkning av vad som kan vara fel. Tror inte längre att det är svamp, men jag ska kontakta amningscentrum efter helgen och höra vad de tror. Ja, purelan kostar en del, fast det är drygt och så slipper jag utsätta K för mineraloljor

Känner mig som en helt ny människa just nu! Har fått sova gott och nattamningarna funkade jättebra!!! Är nu nyduschad och tillfixad, passade på att ta en lång dusch och nästan ett litet minispa. Har till och med blåst håret Än sover K & W så jag ska nu äta frukost nummer två

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4