Inlägg från: Björklöv |Visa alla inlägg
  • Björklöv

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Efter en skön valborg i Bålsta hos Willes föräldrar och en lugn första maj borde man ju vara utvilad... men Klara ville inte alls sova i natt, utan vaknade minst varje halvtimma och grät och ville ha närhet så jag har knappt fått en blund i natt

Brösten känns mycket mycket bättre nu, har luftat och smörjt duktigt. Dessutom har jag inte tillåtit K att slita och dra, utan har då "börjat om från början".

Fika på torsdag låter trevligt
    Fika torsdag
    Lillie74
    Sole
    Hellur
    Medusa
    Zul
    bianca2
    Björklöv

• Björklöv

Lillen - Tack för tipset! Vilka tider har de öppet där?

Bianca  - Angående babygym, jag köpte ett billigt på ica maxi, funkar utmärkt

• Björklöv

Jag funderar på att köpa en bröstpump, då jag är så kass på att mjölka ur för hand. Jag vill ha en bra, smidig, liten och framför allt billig pump. Vad ska jag satsa på då? Apotekets har jag förstått är kass...

• Björklöv

Pippil8 - Är det en medela harmony? Hittade nämligen en oanvänd sådan på blocket... för 250:-

• Björklöv

Jag har aldrig varit i Brunogallerian, så jag vet inte var fiket ligger... men det kanske inte går att missa??

• Björklöv

Sole - Jo, jag har ditt nummer så om jag går vilse så ringer jag

• Björklöv

Karin - Tack för beskrivningen... och du är hjärligt välkommen på våra trevliga fikaträffar

Känner mig alldeles förvirrad idag K sover snällt och det har hon inte gjort på flera dagar nu (förutom i vagnen när vi är ute på promenad), så jag vet inte vad jag ska göra av denna tid av "frihet" som hon nu ger mig

• Björklöv

AJ! Här var det ONT i bröstet Men tack och lov ska jag till amningscentrum klockan ett för att få hjälp och kolla upp vad felet kan vara. För nu tycker jag att det verkar som svamp (eller bakterier) igen... Det gör så ont i mitt högra bröst just nu så jag fasar för när jag måste plocka upp K från golvet där hon sover så sött

• Björklöv

Swe - Ja, på sös... Ska till nån Viveca, vet du nått om henne?

• Björklöv

Det gick riktigt bra på amningscentrum idag... Fick jättebra hjälp med småkorrigeringar hur K ska ligga vid bröstet så nu ska själva amningen fungera bättre, fick även en massa andra bra tips. Hon tog lite bröstmjölk från det ömma bröstet för att göra svamp- och bakterieodling, får (förhoppningsvis) veta resultatet på måndag. Det gör fortfarande jätteont i bröstet och jag har även feber (fick rent feberfrossa precis innan jag åkte till sös), vilket tyder på mjölkstockning men Wiveka kände lite på bröstet och hon trodde inte att det var mjölkstockning då det inte fanns några tendenser till knölar.

Har haft besök av min storebror, tvillingpappan, som tyckte att K var så liten fast stor Hans pojkar fyller två år nu i maj

Bianca & Lillen - Låter som en trevligt date, nästa gång hänger jag gärna med om jag får

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4