Så gräs nu i vår eller i höst?
Är det någon här som vet när det är lämpligast att så gräs? vår eller höst? Vilken månad i såfall?
(bor i skaraborgs län)
Är det någon här som vet när det är lämpligast att så gräs? vår eller höst? Vilken månad i såfall?
(bor i skaraborgs län)
var i handelsträdgården idag för att köpa frön,o det gick jättebra att så nu,helst ska det vara 7 grader i marken... sanna.
Nej det är ingen nyanlagd tomt. Förra året grävde vi upp en nedsänkt pool som var ca 5,5 meter i diameter. Dessutom har svärfar varit inne med sin jättegrävskopa för vi skulle fylla poolhålet med grus och samtidigt gräva ner ett rör från en stupränna. Vi har dragit upp häckar och buskar. Nu i april ska en byggfirma komma hit och byta vårt tak och då ska vi in med en mindre lastbil som ska tillvarata det gamla teglet. Därför är vår gräsmata ganska gropig och förstörd. Men som tur är så har det satt sig ogräs och likanande i denna gegga så nu är det allafall grönt och inte lerigt. Men man får passa sig för alla djupa hål.
Ska kolla olleberg.nu nu
dessutom har de dragit in fjärrvärme och grävt i vår gräsmatta...ja nu förstår ni nog att min gräsmatta ser gräslig ut
Yosa- det kan ju sätta sig lite och bli gropigt, men jag skulle så i vår... du får väl dressa som bara den sen !
Akta dig för ogräset så här tidigt bara. Ogräs tuvar sig gärna och det blir inte fint.
Jag skulle också sått i vår, och om det var möjligt, skulle jag försöka hitta plättar som inte behöver sås och spärra av de delar som ska sås. På så vis kan barnen få trampa runt på oskadda delar av gräsmattan i alla fall.
Yosa- eller rullar ni, då får ni gräs snabbt! Jag trodde vi var ensamma om att så !
Nej vi kan inte ta det lite i taget för det är hela gräsmattan som ska göras ny. Min svärfar kommer hit med (hm var det grus?? osäker) och fyller hålor. Vi fyllde lite redan i höstas som nu har skjunkigt ner. Sen häller vi gjord över.
Vad kostar rulle på gräs?
Vad kostar vanlig sådd med frön?
är det stor skillnad i pris?
Det lutar åt att vi sår i september när vi ändå jobbar och Elin ärpå dagis, då kan vi klara oss utan gräsmatta. På vintern får vi leka på uppfarten, den är rätt stor. 3 hur bort har vi en lekplats så det blir att gå dit i höst istället....
Yosa- runt 20 kr kvm tror jag, att så är betydligt billigare. Lägg pengarna på ett rejält lager med bra matjord istället, det lönar sig bättre i längden.
Vilken bra tråd! Satt just & fundera på hur vi ska göra med gräset. halva tomten är mossa & den vill jag försöka få bort. & så gräs i stället.