• FlamingRed

Är det LAG på faderskapstest???

Nej det tror jag inte det är...

• FlamingRed

Men man kan väl inte tvinga vem som helst att lämna blodprov, det måste väl finnas nån rimlig chans att han kan vara far?

Finns det någon som har länkar till extern information om detta?

• FlamingRed

Då har man lärt sig nåt idag också då! :)

Det leder in oss på ett stickspår... Jag tycker fadern borde ha rätt till någon slags juridisk "abort", dvs att han kan avsäga sig faderskapet innan vecka 12 typ!

• FlamingRed

Jaha, om världen var så enkel som ni beskriver, varför sker då aborter?

Varför ska inte mannen ha samma möjlighet som kvinnan att leva "barnlös"?

• FlamingRed

tess,

Det är just undershållsbiten jag menar, man borde kunna frånsäga sig den innan vecka 12.

• FlamingRed

Bei bei,

Då är du emot aborter också antar jag?

Låt oss inte göra om denna tråd till en sådan tråd dock...

• FlamingRed

Ja visst, låt barnet veta vems dennes föräldrar är.

Men om man är för abort för kvinnan, så borde man även tycka att mannen skall ha vissa rättigheter...

• FlamingRed

monoke,

Eftersom vi har socialtjänst i slutändan här i Sverige, så självklart kommer ingen barnfamilj bli utan mat...

• FlamingRed

Bei,

"ite sorgligt tycker jag det är att männen inte har något alls att säga till om i detta fallet. Men så är ju världen, det är inte rättvist."

Men vi kan ju göra den lite rättvisare genom att kanske ge mannen lite rättigheter i denna situation också...

• FlamingRed

Gisse,

"Men om mamman väljer abort, så finns det sedan inget barn som far illa, men om ena föräldern inte vill träffa sitt barn, då drabbar det ju barnet hela livet. Var i ligger rättvisan?"

Att fadern väljer att inte träffa sitt barn är ju inte det vi pratar om här...

Svar på tråden Är det LAG på faderskapstest???