Är det LAG på faderskapstest???
Det är inte kvinnan som ska stå ut, utan underhåll. Underhållet är till barnet, så det drabbar "ditt" barn.
Det är inte kvinnan som ska stå ut, utan underhåll. Underhållet är till barnet, så det drabbar "ditt" barn.
FlamingRed
det kanske killen skulle tänkt på innan han sätter på tjejen, att det kan komma ut ett barn som ska försörjas. Kille gör ett VAL redan innan de hoppar i säng, där har du ditt val likaså. Ta på kondom så slipper du bli pappa, skulle det hända en olycka så är det knappast barnets fel.
FlamingRed
Din rättigheter till att skydda dig har du redan, att sedan tycka att det är orättvist att kvinnan bär barnet och ett val kvar........
FlamingRed
Utan tanke på barnet, bara på dig själv? Hur DU vill ha det? Inte bra.
Här har du talat om att du ej vill var fader till barnet = inte ha ett barn = inte ha kontakt med barnet = inte vilja vara fader!
Det du skriver nu ang pengarna, hör inte ihop med detta tidiga uttalande i tråden.
FlaminGred
Ja och allt jag då har talat om är att det är inte är rätt mot barnet att välja bort det på det viset då det får lida i hela sitt liv i avsaknaden av en pappa.
FlamingRed
Förstår du inte att det hänger ihop, eller undviker du bara frågan i stort?
Man kan inte ta saker ur sitt sammanhang och bara diskutera vissa valda delar, man måste kunna diskutera förlängningar och andra infallsvinklar. Det du vill genom föra är ej genomförbart pga det jag tar upp.
Det hör ihop. DU kan inte få en rättighet som sätter ditt eget barn i kläm på det viset, inte när det redan är ett enormt problem i samhället med avvikande föräldrar. Ska vi skada ännu fler barn genom att göra det lagligt? Nej!
Om man är tvungen att betala så får man ibland en tankeställare och man börjar fundera i banorna, "Betalar jag så ska jag träffa barnet, något ska jag ha för pengarna"......OK?
FlamingRed
Jag är FÖR abort. MEN jag är emot abort av ett redan fött barn.
Mannens rätt att bestämma över om han vill bli pappa eller, har han redan, använd skydd eller ha inte sex. Att kvinnan har ytterligare en valmöjlighet kan anses orättvist, men det saknar betydelse då det handlar om barnet för mig i första hand och mannen i sista hand. Dina rättigheter är mindre än barnets, det är min ståndpunkt.
FlamingRed
VAR får du allt ifrån?
Du drar slutsatser om saker som jag inte ens uttalat mig om!
Nej hur stort underhållet ska vara regleras redan via Fk och förälderns betalningsförmåga, så jag har ingen anledning att tycka att det ska höjas.
FlamingRed
Ska jag skratt eller gråta?
"Ville han ha pengar kvar till sig själv kunde han väl använt kondom? Du skriver ju så hela tiden...? "
"så måste du ju tycka att han skall betala allt han nånsin kan?"
Vi kan diskusionen när du fått egna barn.
FlamingRed
och ändå ser du inte inte sambandet?
Och varför TROR du en massa saker?
FlamingRed
Du har redan möjligheten att gå fri, ANVÄND KONDOM ELLER HA INTE SEX!!!
Jag har redan svarat på ovanstående inlägg otaliga gånger.