Varför köper man leksaksvapen till barn???
Ja, finns det några som helst bra motiv till detta så är jag intresserad.
Kan INTE förstå det!
Ja, finns det några som helst bra motiv till detta så är jag intresserad.
Kan INTE förstå det!
Dels är det så att barn bearbetar verkligheten i leken. Att de skjuter varandra är ett sätt att bearbeta begrepp som döden och skador/smärta.
Dels är det helt enkelt så att det var det enda sonen pratade om i månader, han önskade sig verkligen den där pistolen, och då fick han den också. Att det är förbjudet med våld på riktigt kan jag lära honom ändå. Lek och verklighet är som bekant två skilda saker!
Tror heller inte en sekund att man stödjer vapenindustrin om man köper en leksakspistol - det är väl inte vapentillverkarna som gör leksaksvapen, det är väl ändå leksakstillverkarna som gör det??
ja det finns ju bra mycket barnprogram som jag inte tycker att barn ska se..
lollinododda- skrev ju att han leker med den för att den ger lyser mm. inte att lära honom skjuta..
¨ööö
Beatrize74:
!!
Fortfarande är frågan:
varför köper vuxna vapenliknande leksaker till barn??
SVSH- vad köper du till dina barn?
Men tror ni verkligen att barnet vill att den andre ska dö? Nej, inte ett normalt barn. Det är en lek man leker, likadant som att Pacman dör om ett spöke får tag på honom. Det är stor skillnad på att låtsasdöda och döda på riktigt. Jag tror definitivt att barn och ungdomar ser skillnad på att låtsasskjuta med någon med en leksakspistol, och att skjuta någon med ett skarpladdat vapen.