Inlägg från: KickStart |Visa alla inlägg
  • KickStart

För oss läkarstudenter/läkare 2

Syster:
    Men det vet du väl att vi läkare struntar i patienterna- och hellre vill sitta och dricka kaffe
    Visst blir trådarna tröttsamma så säg

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • KickStart
    SysterHedvig skrev 2007-04-14 23:54:58 följande:
    ja äh ja jag ångrar att jag lade mig i, men jag trodde först det baserades på en okunskap om att läkare inte svassar runt i ett vacuum, orörda, fläckfria och blasé.
    Nej nej ångra inte att du engagerade dig
    Det är bra att reagera för många gånger så handlar det precis som du skriver om okunskap.
    Jag t.ex är fast i aborttrådsträsket
  • KickStart
    Kalinka skrev 2007-04-15 19:26:26 följande:
    Aborttrådsträsket verkar intressant förresten. Vad säger folk där?
    Abortträsket är intressant. *S*
    Ni vet väl att man får göra aborter ändå tills vecka 28 här i Sverige
    Och att man aborterar livsdugliga foster- lägger dem i rondskålar och placerar dem i kalldrag gärna i ett fönster för att de ska dö...
    Att vi är så duktiga i Sverige så att vi kan rädda barn födda i vecka 18-20.
    Att ett embryo i vecka 5-6 känner smärta och rädsla och kämpar för sitt liv..

Ja, det är väl ett litet axplock av vad som kan dyka upp i dessa trådar. Förstår ni nu varför jag hänger där
  • KickStart
    Kalinka skrev 2007-04-15 19:54:49 följande:
    Nu är det inlägg 46 i rad, jag vet, men:Morula, vad säger du om trådar av typen: Rakade du muttan innan du åkte in till förlossningen? Du som är gyn/ob tänkte jag.
    Det är intressanta trådar
    För det visar ju att det är väldigt känsligt detta med hur andra uppfattar ens mutta
    Det är sällan som jag ryggar tillbaka i förskräckelse över en orakat eller fel rakad mutta samtidigt som jag förtvivlat försöker sätta en "klocka"
  • KickStart
    Kalinka skrev 2007-04-15 21:04:49 följande:
    En gång när jag var på Flashback (hänger där nån gång ibland), var det en som definierade skillnaden mellan psykiater och psykolog som:"En psykiater är den du kan få piller ifrån, psykologen vill bara prata"
    Det var en bra definition *asgarv*
  • KickStart
    Kalinka skrev 2007-04-15 21:19:59 följande:
    Vem ska dricka det? Måste ju bli asplakata! Fast man tar väl inte så mycket iofs
    Kanske något att avgifta etyliker med
    Få dem att landa låååååååångsamt.
  • KickStart
    SysterHedvig skrev 2007-04-15 21:32:08 följande:
    Morula - haha jag kan nästan höra dig väsa "Du kunde väl ha rakat dig! Så jäkla ofräscht nu när jag ska sugklocka ungen"
    *asgarv*
    Sanningen är den att jag är så full av beundran och mäkta imponerad över de kvinnor som öht_når_att raka sig i slutet på graviditeten
    Alltså jag var som en badboll ala strandad val på slutet. Böjde jag mig framåt så var risken stor att jag tippade över och blev liggandes i en fin liten?!? *nåja* hög
    Raka benen var förenat med livsfara och tanken på att ens ansa busken låg därför lååångt fram i planeringen.
    Näe jag äntrade mina egna förlossningar med en häcksax i näven- som jag villigt lånade ut till barnmorskan
  • KickStart
    white cheese skrev 2007-04-15 21:32:07 följande:
    Morula:Vad är felrakat? Finns det rätt och fel? *orolig att ha missat nåt viktigt, men har iofs inte läst nån gyn/ob-kurs än*
    OK då ska du få höra. Du antecknar väl?

Felrakat: Tja allt som inte går att kamma i en camb-over åt valfritt håll är felrakat.
    Vissa undantag kan godtagas beroende på pat. status. Något som dock alltid är diskvalificerande är de fall av misslyckade camb-overs som resulterat i en mutt-peruk. Graden av avvikelse ska bedömas utifrån färgstatus där chockrosa anses som mest gravt och där blå-grönt tangerar godkänt
  • KickStart
    SysterHedvig skrev 2007-04-16 08:17:06 följande:
    Hur är det om man färgar in leopardfläckar? ua?
    Leopardfläckar är helt ok
  • KickStart

Oj vad svårt Erik..Fundersam
    Min erfarenhet är att- grovt generaliserat- kirurger inte alltid är speciellt trevliga. Och inte heller speciellt bra på patient kontakt.
    ÖHN kan vara trevliga prickar även om några som jobbar här på "mitt" sjukhus är riktiga kufar.
    Psykiatriker är jag själv smått rädd för. Så rädd att de ska sätta diagnos men än har de inte lyckats med det. *muhahhahaaaaha*
    Fast de är sympatiska.
    Urologer- här är det mest manliga sådana. Och de är väldigt speciella men trevliga.
    Så har vi ju de allra trevligaste
    "Gyn.ob"
    Mer sympatiska prickar får man leta efter

Nej usch nu får jag nog en och annan kollega i fotknölarna..

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2