För oss läkarstudenter/läkare 2
Tyras föräldrar skrev 2007-05-23 21:00:35 följande:
Tyras föräldrar skrev 2007-05-23 21:00:35 följande:
Men PLATTARE näsa? Låter på nåt vis som en skröna som en BM trott på, typ som en del faktiskt kan rekommendera filmjölk (jo det har hänt). Åh, där kom den igen, filmjölken!
Pappa med son och dotter skrev 2007-05-23 22:13:47 följande:
Pappa med son och dotter skrev 2007-05-23 22:21:03 följande:
Pappa med son och dotter skrev 2007-05-23 22:29:16 följande:
Har en till fråga till oraklet Morula (gör en djup bugning), fast andra får gärna komma med input. Jag har stött på flera trådar här på FL där folk diskuterar hur tidigt man kan få grav.symtom. En del säger att de fick symtom tre dagar efter ÄL, andra hävdar att man inte kan få symtom tidigare än tio dagar efter, eftersom embryot inte producerar HCG innan implantationen skett, som de hävdar inte sker före 10 dagar efter. Men av vad jag kommer ihåg från fysiologin så börjar blastocysten (och sånt där) producera HCG rätt tidigt, och HCG har väl en viktig roll innan implantationen, som väl tar några dagar. Dessutom tar det väl olika lång tid innan implantationen sker. I min embryologibok står det 6 dagar, inte 10.
Det är väl också ett hormonellt samspel mellan blastocysten och äggstockarna? Detta skulle väl vissa kvinnor kunna känna av?
Är jag helt ute och cyklar?