Inlägg från: Kalinka |Visa alla inlägg
  • Kalinka

För oss läkarstudenter/läkare 2

Pappa med son och dotter skrev 2007-05-21 21:39:20 följande:

Nänänä, sån där torftig "betonghuggarhumor" har jag inte att bjuda på..Här snackar vi elektroteknik/lågnivåprogrammering, här kommer begrepp som context switch in, lost return address, stack overflow in i leken. Det e så sjukt roligt och det blir aldrig fel.. Det går inte att förklara, jag skrattar mig redan nu halvt fördärvad..
    Jag måste erkänna att jag också sitter och skrattar nu, men det är inte för att jag förstår själva skämten. Men jag vet precis vad du menar. Häromdagen satt jag och några kursare på restaurang och åt lunch. Vi skämtade och skojade. Helt plötsligt inser jag hur tråkiga skämten är egentligen. Helt meningslös humor för utomstående. Men när man lidit, svettats och blött (och då menar jag inte patienternas blod) sig igenom det så uppstår en väldigt säregen humor, som är helt oförklarlig för icke-läkare.
  • Kalinka

Själv tycker jag att en del av ambulanssjuksköterskorna är sexiga. Ja, jag vet, jag är gift, men det finns ju inget förbud mot att titta....

Fast jag måste erkänna att maken i reflexväst och bygghjälm är sexigare. Mmmmm!

• Kalinka
    KickStart skrev 2007-05-21 22:35:43 följande:
    Utan stetoskopet stannar läkekonsten. Det vet du väl De där andra elektroniskapryttlarna du vet de är bara kulisser så att nervösa pappor har något att pyssla med Egentligen så sköts den av Prao Nisse 14år som sitter i fikarummet och trycker på slumpvis utvalda knappar och mojänger
    På Ackis är det Prao Johan! Men du får ju inte avslöja såna där saker!
  • Kalinka

Läs tråden säger jag bara. Fast den är mer givande om man läst den förra.

• Kalinka

Nej. Du är inte den enda, om man säger så. Den förra tråden blev borttagen för att det var så många som ifrågasatte. För man får ju faktiskt inte spekulera om det är sant eller inte.

• Kalinka
    KickStart skrev 2007-05-22 19:13:58 följande:
    Nej spekulationer är inte OK. Rent allmänt så är det väl en väldigt ovanlig diagnos hos en ung person.
    Och rent allmänt så är det väldigt konstigt om läkaren prövar en verkningslös medicin på en ung person med cancer.

Nog för att svensk sjukvård är utskälld, men så oprofessionella är vi väl ändå inte.
  • Kalinka

Från det ena till det andra. Idag fick jag papper från mitt jobb i sommar. Och vet ni vad det står? Det står Underläkare X X. Inte kandidat! När jag såg det slog magen en volt. Det känns megastort!! (Tillåter mig själv att vara riktigt barnslig och omogen).

Underläkare, jag är underläkare!!!! Om så bara för en sommar, innan jag blir kandidat igen till hösten.

• Kalinka
    novalee skrev 2007-05-22 19:19:13 följande:
    sitter här & funderar över mina studier.. ge mig peppning!! kan ni ge mig goda råd om varför man ska bli läkare? vill så gärna,men det känns så långt dit.
    Det är världens roligaste jobb. Det är omväxlande. Du får en chans att göra något meningsfullt av ditt liv.
  • Kalinka
    novalee skrev 2007-05-22 19:36:12 följande:
    kalinka: där sa du nåt! det som känns jobbigt nu är ju att läsa lite betyg innan jag ens har chans att söka in. sen så får man ju räkna med att det är svårt att komma in åxå. sen så lär jag pendla om jag nu kommer in sen om x antal år..men de vore en dröm!är det bra betalt tycker ni? förlåt om jag är nyfiken!
    Till en början är det inte så bra betalt (beror ju såklart på vad man jämför med), men efter AT är lönen helt OK.
Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2