-
Egentligen mynta också, men det brukar jag hoppa över. Tycker att det är så jobbigt att köpa en hel kruka mynta bara för att göra en ynka sats tsatsiki.SysterHedvig skrev 2007-05-25 19:10:12 följande:olivolja? det har jag missat... jaja, man lär så länge man lever!
-
Äh, jag orkar inte alltid ha i olivolja. Den blir ju bra ändå.
-
white cheese skrev 2007-05-26 10:08:04 följande:
Ni har väl inte missat fortsättningen på tråden om Märta-Puffen?www.familjeliv.se/Forum-5-154/m21207166.htmlJo, jag hade missat det. Vilken tur att du upplyste mig. -
Jag måste bara varna er. Köp INTE den nya vaniljyoghurten från Lindahls (ni vet samma tillverkare som gör den turkiska yoghurten) på 1l hink. Ni kommer aldrig kunna sluta äta den. Det är för sent för mig, men rädda er själva medan ni kan!
Det har kommit jordgubbsyoghurt samtidigt, och jag tror att samma varning gäller för den. -
Hoho! Här ekar det!
Kan avslöja att jag nästan var med i den nya sjukhussåpan idag. En av våra handledare idag är en av huvudpersonerna i Ackissåpan, och de filmade medan några av mina kursare övade akutsjukvård. Två av dem blev sedan intervjuade. De går tydligen ut stenhårt med den här serien. Ska enligt uppgift gå flera gånger i veckan. Måste skaffa trean (eller var det femman) till i höst! -
Nej tyvärr inte. Jag var borta i en annan del av sjukhuset och opererade på en gris. Men om de hade filmat på em hade jag kanske varit med. Vi är inte så många som läser den kursen jag läser nu, eftersom den är valfri.SysterHedvig skrev 2007-05-30 19:39:43 följande:Kalinka - så man kan se din rock fladdra förbi?www.coolstuff.se/p686/Chokladfontan.htmlNågot till fikarummet?
Var dock evigt tacksam att de inte filmade mig. Där kom jag cyklandes till sjukhuset, hade slängt på mig några kläder jag hade igår och inget smink (jag skulle ju bara träffa mina kursare och inga patienter, och dessutom dra på mig opkläder och skära gris), svettig efter cykelturen som man bara kan bli efter att ha cyklat i regn. Intet ont anandes kommer man där, och DÅ berättar de att det ska filmas.
Jag och maken har tittat på chokladfontänen förut, men kom fram till att den antagligen var så jobbig att diska att det inte var värt det. Vi har en raclettegrill, använd två gånger. Vi såg vartåt det barkade. -
Kändes som ett lamm som går intet ont anandes till offerplatsen....
-
Om du vill ha tips på annat schysst tjack så gjorde jag och min man rabarber- och jordgubbsglass på jordgubbsyoghurten, kokt rabarber och vispgrädde igår. Vi är för tillfället lyckliga och glada. Undrar vilket benzoschema man sätter på yoghurtmissbrukare?erika86 skrev 2007-06-03 23:18:37 följande:Hur tänkte du när du skrev sådär??? Som läkarstudent får man ju lära sig att inte bara tro på vad folk säger åt en utan ta reda på fakta själv. Så vad händer då? Jo jag blev ju såklart tvungen och testa och nu är jag också fast! *mumlar argt* Nä, men är inte så arg egentligen. Jag tror att jag kan kontrollera mig själv, jag kan sluta precis när jag vill, jag är inte beroende... :p Men den är ju sååå god så jag vill nog inte ;)
-
Appropå yoghurt. Jag sitter och tittar på cateringmenyer. Har hela tiden kännt att jag vill ordna fest när jag tar examen. Funderade litegrann ensam på min stuga (maken jobbar), och kom fram till att om vi ska stå och laga mat och släkt och vänner (drygt 40 personer), så kommer det inte bli så mycket fira av för oss. Det kanske är värt det att betala en cateringfirma istället.
Man blir hungrig när man tittar på italienska buffemeyer, vill jag lova. Italienskt är iofs väldigt mycket 90-tal.... Är man helt ute då? -
Det har ju pratats om att skaffa barn under utbildningen. Jag hade definitivt gjort det om jag inte vore en så nervös varelse. Både jag och min man har velat ha barn i flera år. Men jag kände att jag bara inte pallade att ha barn och oroa mig för tentor samtidigt. Jag kände att jag ville ha min utbildning klar. Jag kan tycka att det är lite synd, för jag tror att det hade varit suveränt att få barn under utbildning. Det är ju ingen som lider av att man behöver gå lite tidigare, som det är på ett jobb.
Sen att vara två studenter. Det är säkert tuffare än när en jobbar, men jag har två kursare som är ett par(utan barn), och de har precis tagit ett stort lån för att renovera köket, som de ska betala av i sommar. Om man klarar av det som två studenter borde man ju rimligtvis klara av de ökade kostnaderna med att ha barn också. Man måste ju inte ha en ssk bajsblöjehink med parfymerade påsar....