• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • Aquagreen

Faflikkan - Men då har du inte gjort med 2D maskinen för de visas i 3D
    När gjorde du UL?

• bebisen2007

hej på er alla!
    måste fråga om det är någon som har ruuuskigt ont i nedre delen av ryggen eller kanske är det svanskotan? :( jag kan inte ens säga var jag har ont. men det gör såå sjukt ont! ibland så illa att jag inte kan gå, stå, sitta eller ligga! det gör bara sååå ont! har börjat göra så här ont igår kväll typ. tagit mig igenom en dag på jobbet idag. vet någon vad det kan vara? eller om man kan göra något åt det? jag vill ringa bm eller läkare. men känns som att dom inte kan göra något? kanske sjukskriva mig i värsta fall, och det vill jag absolut inte. eller det gör jag bara inte. faktiskt! jag är heelt slut nu efter att ha gått och haft ont hela dagen :(

hoppas ni andra hade det bra iaf!

mamma till ღ♥moa 040611♥ღ väntar nr2 ღ♥070930♥ღ
  • Aquagreen

Bebisen2007 - Skriver till dig här oxå, det låter som foglossning, de du ka göra för att underlätta (vet dock inte om de hjälper dig) är att ALDRIG sitta/ligga med benen i kors, ha en kudde mellan knäna när du sover, hmm kommer inte ihåg vad de mer var.
    Sök i trådarna här på FL om tips.
    Man kan bli sjukskriven för de vet en del som fått gå på kryckor pga foglossning
    Prata med din BM du kanske kan få träffa en sjukgymnast.

Har som sagt oxå fått det nu o är inte ens halvvägs gången, ikv är det illa kan knappt ställa mig upp el gå.
    När jag skulle lägga Neo i spjälsängen ikv kunde jag inte böja mig ner el ställa mig från de läget jag stod i utan ramlade ihop o han duns ner i sängen (som tur är är ju sängen mjuk)
    Så förtvivlad över att bli handikappad
    Äter redan sen innan dexofen för smärtor i min kropp o de hjälper inte nu. Gaaah

• bebisen2007
    aqua : ja, jag får ta och ringa imorgon eller måndag. jag har ju tänkt försöka jobba fram till 12 augusti!!! Fundersam så jag kan ju inte gå och bli sjukskriven nu. det vägrar jag :( men samtidigt, går det inte så går det inte. men jag är då villig att prova allt innan jag ger upp!
    mamma till ღ♥moa 040611♥ღ väntar nr2 ღ♥070930♥ღ
  • zazzy

hej,

hoho här smyger sig smärtorna på oss.

urs..! har oxå fått dom där dexofen, till min hjärtmuskel
    men dom hjälper ju inte
    ett skvatt blir bara yr o vimsig av dom.

nu är jag i boden o har fått värmedynan så kanske att
    man kan få sova normalt några timmar.

hoppas,hoppas.

• ojbebis

Ujja tjejer vad ni får dras med krämpor! Hoppas på förbättring under helgen med både foglossningar, blödningar å ajaj i hjärttrakten.

Var på sunderbyn igår å fick snabbiskika på knodden, h*n mår bra å kommer att vara en fin 3kg bebis lagom till bf
    Fick stoppdatum för våran lilla rumpsittare, om liten inte behagat komma självmant till 5/6 så plockar de fram kniven. Känns så skönt att veta speciellt när knodd inte har så mkt vatten å plaska i.

Var på bio igår å såg piratlekar på hög nivå. Man måste verkligen gilla den där deppen å de andra för att till fullo upskatta filmen. Men vi ville passa på å gå på bio när vi ännu kan, hade inte tackat nej till en stor mjuk kudde under rumpan dock

Vad ska alla göra under helgen mer än att vila krämpor? Tycker att vi kan ta kollektivt solande av oss själva å alla magar iaf

Nu har jag kladdat nog många ord här i tråden.
    Må gott allihopen!

• Mymlan74

bebisen2007:

Jag tror att du har fått foglossning. Känner igen dina symtom även om mina smärtor mest sitter i ljumskar och på höfternas utsidor. Jag kan varmt rekommendera vattengympa för gravida! Det underlättar enormt.

• Liams mamma
    Ojbejbis: det är ju snart! spännande, såg ni vad det var, eller ville ni se rättare sagt? Har du hört nåt från Rymdmamma? har inte sett henne online på ett tag!!
    Fick åka på UL tyckte min BM för jag hade så gudförbaskat ont på vänster sida, men de hittade inget fel. Läkaren trodde att han ligger och härdar och spöar mig just där och att det är det som för så ont! J-la unge Läkaren frågade samtidigt om jag ville se vem det var som bodde där och tror du jag kunde hålla mig??

Vad kul det vore med typ picnic eller fika i det fina vårvädret nån dag, kanske en lördag eller så
    v.30! tiden går såååå sakta nu....
  • Iväntanstider

Ooh idag fick jag tid för UL, ska göra det den 14e juni. Frågade då om 3D och de maskinerna var installerade sa de, wehooo. Har ngn gjort 3D där ännu?

• MK84

Hejsan hoppsan flicks!

I natt har ja sovit me en sån där muppig skena på vänsterhanden, men de va inte så farligt. =)

Är ledig idag (igen), börjar nästan vänja mig vid de nu. Hehe, ska traska in till stan me karln. Sen i kväll ska vi me hela familjen och respektive och tjohejsan på Dean Vegas nått. Nån som sjunger som Elvis typ och ska uppträda på Kulturens hus.. Det blir nog najs. =)

Imorgon blir de jobb för hela slanten och sen på kvällen kanske ja ska vara hundvakt åt lilla Lycka-Pycka som ja kallar henne för. Min systers nya familjemedlem. Vet inte om de blir än, men kanske. I så fall blir de till å ta bort alla mattor i lägenheten och alla lösa saker i Lycka-Pycka höjd.. hehe.. Hon är inte riktigt rumsren än och hon vill till att tugga på saker, speciellt skor. Hemma har dom lärt henne att hon itne får tugga på skorna, men om nån hälsar på så far hon gärna dit för då är det ju nya skor, just dom där har ingen sagt att man inte får tugga på, hehe, hon är världens lilla charmtroll =)

Babybop: Är de hemligt vem som bodde där i?

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007