Inlägg från: Mirakel händer |Visa alla inlägg
  • Mirakel händer

    De arbetslösas tråd (del 2)

    Får jag också vara med här???
    Längtar...
  • Mirakel händer
    Tack så mycket.

    Är arbetlös efter en långtidsjuksrivning, fick en arbeskada på min vänstra xel och arm augusti 2003. Försökringskassan drog in min sjukskrivning fast jag inte är bra än april 2006. Fick min axel opererad september 2005, då var min nerver skadade i min arm. har väntat på operation sedan mars 2006, men var tvungen att att tack nej nu i febrauri pga andra saker. Har arbetränat på min mans jobb september till december 2006, men det vart indraget för försäkringskassan skulle spara pengar.

    Nu som först ska jag få gör en funktionsbedömning på AF nästa vecka. Så får vi se vad det leder till.
    Längtar...
  • Mirakel händer
    Hallonröd skrev 2007-04-06 11:59:24 följande:
    Camilla1974 skrev 2007-04-06 11:49:56 följande: Tack så mycket.Är arbetlös efter en långtidsjuksrivning, fick en arbeskada på min vänstra xel och arm augusti 2003. Försökringskassan drog in min sjukskrivning fast jag inte är bra än april 2006. Fick min axel opererad september 2005, då var min nerver skadade i min arm. har väntat på operation sedan mars 2006, men var tvungen att att tack nej nu i febrauri pga andra saker. Har arbetränat på min mans jobb september till december 2006, men det vart indraget för försäkringskassan skulle spara pengar.Nu som först ska jag få gör en funktionsbedömning på AF nästa vecka. Så får vi se vad det leder till. Längtar...Trist att behöva trassla med FK  Hoppas det går bra så du inte hamnar mellan stolarna....AF tycker att du inte är arbetsför och inte kan stå till arbetsmarknadens förfogande men FK tycker du är frisk....Håller tummarna för dig // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
    Har redan varit på en bedömning på AF och de tycker att ajg ja är arbesför 50%, medans FK tycker jag gått kan jobba 100%. Så det är bara att vänta och se vad som händer.

    Tack behöver alla tummar jag kan få.
    Längtar...
  • Mirakel händer
    Miss USA skrev 2007-04-06 19:23:29 följande:
    camilla : du har inte kollat om FAROS projektet är något för dig ? Snart ska jag sluta mata puma
    Tog upp det med min handläggare på AF, men då var det inte aktuellt för mig enligt henne. Men det kanske jag skulle ta upp igen med min nya handläggare.
    Längtar...
  • Mirakel händer

    Idag var ajg på AF för funktionsbedömning dag 1 av 4. Fick göra en egen mapp, som inne bar att se om man kunde prestera. Det gick bra till en början, men efter ett tag kom värken så då vart jobbigt. Vart helt slut sov middag i två timmar när jag kom hem. Hur ska jag stå utt i tre halvdagar till? Det fårr väl gå hari nget annat val.


    Längtar...
  • Mirakel händer

    Igår vart funktionsbedömningen klar på AF. Ska förska hitta en affär i stan som tar emot mig för arbetsträning och sedan ev för antällning med lönebidrag till en början.

    Så ska jag ringa ortopeden och kolla om jag kan få min operation på min nerv som ligger i kläm i armbågen. De ringde från orotpeden i febrauri med då var jag tvungen att tacka nej pga särskilda kärl och då vart ajg bort plockad från operationskön.

    De kom fram till att min arbetsförmåga är halvtid. Så nu är det bara hoppas på att FK godkänner en sjukskrivning på 50% för annars blir jag av men 50% inkomst, för jag får ju bara stämplaa 50%.


    Längtar...
  • Mirakel händer

    Helena o Mattias: Eftersom jag har en funktionsnedsättning i min vänstra arm och axel så har jag fått på papper att jag bara klarar av 50% nu. Så då blir det att jag bara får stämpla 50% de andra 50% faller liksom bort. Så jag kommer alltså bara ha 50% inkomst om jag inte blir beviljad 50% sjukskrivning.


    Längtar...
  • Mirakel händer

    Hej alla! det var ett tag sedan jag skrev något här. Men idag fick jag tag på en affär som jag får börja arbetsträna. Måste bara se om AF godkänner detta först.


    Längtar...
  • Mirakel händer

    Är lite nere... Skulle få börja arbetsträna nu i veckan. Men så ringde jag min handläggare¨på AF, för att han inte hade ringt mig som avtalat. Det är stop, får inte börja arbetsträna. De ska spara pengat igen.


    Längtar...
  • Mirakel händer

    Zchimla: Så är det alltid när man vill börja "jobba" igen. Det är inte första gången de sparkar på en som redan ligger ner. Meningen var att jag skulle börja arbetsträna för att under tiden vänta på en operation. För vanligt arbete är uteslutet.


    Längtar...
  • Mirakel händer

    Zchimla: Det är så att jag har en arbetsskada i min vänstra arm och axel som även har spridit sig till stel nacke och kronisk värk. Fick den augusti 2003. September 2005 opererades min axel som hoppade ur led flera gånger i veckan sedan arbetsskadan. Pga att min axel har hoppat så mycket ur led så är nerverna i kläm både vid min axel och armbåge. Så det är det som ska opereras denna gång. De ringde i febrauari om en operations tid, men var då tvungen att tacka nej, pga att vi försökte skaffa barn via IVF. Men nu har ajg ringt och tjatat att jag vill ha operation för ajg står inte ut längre. Så den kan bli när som helst omde får återbud, men längst 3 till 5 månader. Har nedsatt funktion i min vänstra arm och ständig värk. Måste hitta ett enklare yrke. Vården är utesluten pga detta.


    Längtar...
  • Mirakel händer

    Zchimla: Det är nog det ända som passar just nu. Så jag tar det.


    Längtar...
  • Mirakel händer
    Zimlis skrev 2007-05-02 20:57:15 följande:
    Camilla: Perfekt!! Välkommen.. dagens första uppgift: Hur man gör livet surt för en jobbig handläggare!
    Rina/mail och tjata på dem.. mig blir de inte av med...
    Längtar...
  • Mirakel händer
    Zimlis skrev 2007-05-03 07:41:30 följande:
    Camilla: Ja bara bombadera deras inbox o svarare och dessutom ska Jag ska se till att jag får en praktik/jobb utan dennes tjänst o sen tala om att "Du va ju mycket till hjälp"
    Skönt att höra...
    Längtar...
  • Mirakel händer
    Zimlis skrev 2007-05-03 07:47:18 följande:
    Camilla: Ja vi får ju alltid höra så "trevliga" saker från dom, så varför inte ge igen.Hur lång tid kommer rehab o så ta när du väl fått gjort din operation?
    Det kommer ta mellan 5-8 veckor. Om det går bra. Finns visa fall som har tagit 8-16 veckor pga komplikationer.
    Längtar...
  • Mirakel händer
    Zimlis skrev 2007-05-03 08:01:13 följande:
    Camilla: men då satsar vi på att det tar 5-8 veckor.. klart det kommer gå bra..Visst att det kan bli komplikationer är ju alltid nått man ska ha i bakhuvudet, men bäst o lägga fokus på att det kommer gå bra - fast det lär vara 5-8 riktigt tuffa veckor.Vilken typ av jobb kommer du klara att ta i framtiden?
    Självklart håller jag på 5-8 veckor... När jag opererade axeln tog det längre tid än beräknad, men jag hade så ont då.

    Gjorde en funktionsbedömning på AF veckan efter påsk föratt se vad jag klarar av. Ska enligt den bedömningen försöka hitta ett jobb som inte innehåller: tunga lyft, inte sitta stillande vid dator, inte stående jobb, jobb som min högra arm klarar av (är vänster hänt).

    Fick plats på en godis affär, men de stopade det innan jag han börja.
    Längtar...
  • Mirakel händer
    Zimlis skrev 2007-05-03 08:25:27 följande:
    Camilla: Var det AF som stoppade eller?
    De hade beviljat det. men det är regeringens beslut att ny arbetsprövnningar ska inte få starta på ett tag. Man vet inte hur länge jag kommer få vänta.
    Längtar...
  • Mirakel händer
    Gaztongirl skrev 2007-06-15 15:25:17 följande:
    Har alla här fått jobb?Idag fick iaf jag jobb och det känns som rena drömjobbet, är så glad
    Grattis...

    Jag är sjukskriven just nu efter en operation som jag har äntligen fått. Den blev av den 29/5. Är sjukskriven t.o.m den 24/6. Ska till läkaren igen den 25/6 för att ev bli längre sjuksriven eller bli arbetslös och skriva in mig på AF igen. Väntar ju på att få börja arbetsträna.
    ♥♥♥Det närmar sig ♥♥♥
  • Mirakel händer
    Gaztongirl skrev 2007-06-15 15:40:19 följande:
    Tackar Camilla: Skönt att få gjort OP antar jag, bara att ta tiden som den kommer å se vad du klarar av efter. Krya på dig!
    Tack så mycket. Det är skönt att ha fått den. Har väntat sedan mars 2006.
    ♥♥♥Det närmar sig ♥♥♥
  • Mirakel händer
    Gaztongirl skrev 2007-06-15 15:49:57 följande:
    A fy attans det var lång tid, förstår verkligen att det är skönt att det är gjort då. Hoppas du blir bra efteråt
    Hoppas också på att jag ska bli bra. men det vet man inte förens om ca 6 månader. Det är då man ser full effekt på operationen. Men hoppas verkligen på att få börja arbetsträna i augusti. 
    ♥♥♥Det närmar sig ♥♥♥
Svar på tråden De arbetslösas tråd (del 2)