• Anonym (Ledsen)

Omedvetet snatteri på självscanning HJÄLP!

Var och handlade igår men glömde slå in en sak i all hast och åkte dit på det, HJÄLP, vad kommer hända nu? Aldrig gjort något förut och detta var ju inte meningen heller, men inte lätt med 2 barn som skriker och komma ihåg allt..
    Någon som varit med om detta som kan lugna mig eller är det jättehemskt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-06 13:11:23:
    Nej alltså jag handlade det jag skulle men glömde slå in 1 vara och det såg tydligen en vakt för han kom ikapp mig då jag redan betalat och gått ut ur affären och ringde polisen. Så de kom och jag trodde jag skulle dö nu sitter jag här super nervös för nåt jag inte menade.. Jag fick ingen avstämning denna gången utan hann gå utanför dörren.Jag har aldrig glömt någon vara förut på 4 år och aldrig gjort nåt olaligt innan Så komme detta som en smäll

• Svar på tråden Omedvetet snatteri på självscanning HJÄLP!
  • Wilowa

Kontakta butikschefen!

Om du gör det du alltid gjort, kommer du att få det du alltid fått.
  • Anonym (Ledsen)

Ni som missat det jag hann gå UT UR AFFÄREN innan han kom och haffade mig. INTE INNE I affären, han väntade tills vi hade gått en 200 meter därifrån då kom de springande efter oss..

• Anonym

Som några andra redan har sagt så tycker jag att du ska ringa upp butikschefen och fråga om det verkligen är rimligt att bli behandlad så här. Och kanske antyda att du funderar på att prata med pressen eftersom du tycker att du blivit orättvist behandlad och faktiskt inte har något att skämmas för.
    Se vad han säger? Det kan ju knappast bli värre?!

• Anonym (Ledsen)

Men nu vågar jag mig inte ens till ica  längre, behöva bli utskickad då man skall handla fy så pinsamt.. dumma människor som skrämmer människor så..

• Anonym (Ledsen)

Skulle vilja kontakta butikschefen men vet inte om jag vågar det.. Rätt feg av mig och sedan har jag faktiskt tom jobbat där en sommar vilket gör det ännu värre för mig..

• Wilowa
    Anonym (Ledsen) skrev 2007-04-19 10:36:36 följande:
    Men nu vågar jag mig inte ens till ica  längre, behöva bli utskickad då man skall handla fy så pinsamt.. dumma människor som skrämmer människor så..
    Ring butikschefen och berätta hur ni blivit behandlade. Hjälper inte det så BYT affär!
    Om du gör det du alltid gjort, kommer du att få det du alltid fått.
  • Anonym (X)

Kontakta genast butikschefen, så här får det inte gå till!

Du/ni är inte dömda för något och att bete sig som vakten gjort är oförskämt!

Jag har som sagt själv arbetat som butikskontrollant i många år och så här får det inte gå till.

Det är inte olagligt att glömma scanna en vara, det krävs uppsåt för att det ska vara snatteri.

Där jag arbetat så portar vi inte ens sådana som har snattat, det krävs att de har stulit för stora belopp vid flertal tillfällen för att man ska överväga att porta folk. Man får inte hindra människor från att gå in i en allmän lokal som en affär är.

Förstår att du inte vill gå ut i media, men det är inte du som har gjort fel, det är vakten som har gjort fel. Du har inget att skämmas för!

Om jag var som du skulle jag även kontakta vaktbolaget och diskutera detta med ansvarig chef där.

Kontakta även åklagaren och fråga vad som händer i ditt ärende, berätta hur orolig du är och hur illa behandlad du blir. Kan inte tänka mig annat än att detta skrivs av - eftersom uppsåt saknas.

Lycka till!

• Ewis

Förstår att du tycker det är pinsamt MEN du har inte gjort fel OCH Du måste ringa butikschefen!!!
    Antyd att du kontaktar pressen om du inte får en bra förklaring och ursäkt!

• Tinzu

TS: ring för guds skull butikschefen.. och säg att du funderar på att gå ut till pressen.. dom vill väl inte komma ut i tidningen som en dålig affär och tappa kunder antar jag

vakten verkar såå omogen och töntig också.. fy fan

• Ewis

anonym x:
    Bra där!
    vaktbolagets chef måste ju oxå bli kontaktad!

Svar på tråden Omedvetet snatteri på självscanning HJÄLP!