• Anonym (Ledsen)

Omedvetet snatteri på självscanning HJÄLP!

Var och handlade igår men glömde slå in en sak i all hast och åkte dit på det, HJÄLP, vad kommer hända nu? Aldrig gjort något förut och detta var ju inte meningen heller, men inte lätt med 2 barn som skriker och komma ihåg allt..
    Någon som varit med om detta som kan lugna mig eller är det jättehemskt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-06 13:11:23:
    Nej alltså jag handlade det jag skulle men glömde slå in 1 vara och det såg tydligen en vakt för han kom ikapp mig då jag redan betalat och gått ut ur affären och ringde polisen. Så de kom och jag trodde jag skulle dö nu sitter jag här super nervös för nåt jag inte menade.. Jag fick ingen avstämning denna gången utan hann gå utanför dörren.Jag har aldrig glömt någon vara förut på 4 år och aldrig gjort nåt olaligt innan Så komme detta som en smäll

• Svar på tråden Omedvetet snatteri på självscanning HJÄLP!
  • Anonym

Jag var och handlade för två veckor sen på själv scnanning köpte tre bagetter pris 15kr men pågrund av dålig skylltning missade jag och scannade bara en bagett för 7,50. upptäckte de först då jag betalat och fåt kvittot i min hand. Tog mina varor gick till kundtjänst sa att jag köpt tre bagtter men bara betalt för en pågrund av att jag gjort fel då jag scannde inga problem jag fick betal den jag missade.
    Så i broska och stress är det lätt att göra fel

• Carro W

Om nu vakten såg det inne i affären varför sa han inte till? Idiot till vakt

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • killenkott

Stackare
    Tror absolut inte du kommer i fängelse,ev böter.
    Men förklara som det är,tror inte att det kommer att hända någonting faktiskt:)

Kram på dej!
    Glöm detta nu,och njut av påsken

• Wagram

Asch vad tramsigt av affaren, det kan val knappast vara forsta gangen nagon missat att scanna nagot?!
    Som "ungen" sager maste de kunna bevisa att du hade for avsikt att snatta for att du skall kunna bli falld for nagonting. Dessutom ar det knappast lont for staten att atala dig for 35 kronor speciellt om uppsatet inte kan bevisas, utredningen skulle kosta betydligt mer an sa. Darfor skulle jag tippa pa att de lagger ned utredningen med motiveringen att brott inte kan styrkas. Nar allt detta ar over tycker jag att du skall kontakta butikschefen och tala om hur du blev behandlad. Att polisanmala en stressad foralder for ett misstag tycker jag verkar valdigt lagt!

• Anonym (urs)

Är lite nyfiken på varför vakten ringde polisen? Och vad han sa? Borde han inte istället kunna löst problemet på plats med dig så du bara fick betala varan du missade och allt var bra sen. Vi har också missat en vara en gång i början när vi precis hade börjat med & läsa in varorna. Vi fick avstämnng så vi upptäckte det där. Men vi sa som det var att det inte var med avsikt utan att vi glömde. Och kassörskan sa att det inte var några problem utan glömma kan ju alla göra. Men vi fick istället en rad avstämningar dom närmaste gångerna. Och inget mer med det sen. Dock missade vi läsa in 10 kr & vi handlade för ca 1000kr.. Hur mycket handlade du för den gången? Urs, tycker vakten var riktigt fisig dessutom hade du ju dina barn med dig. Ha, tror han verkligen att en mamma med sina barn som är & handlar snor saker för 35:- & riskerar detta. hehe neh tror inte det. Så tror inte det kommer bli någon grej av det hela. Verkar väldigt fult av dom isf. Lycka till iaf. :)

• Moder Jord

Inte kan du åka dit för det där! Om de ska vara så där hårda, så tycker jag att scanningsystemet ska slopas! Det kan ju bli fel för alla någon gång, men inte är man väl någon brottsling för det!Förvånad

Oroa dig  inte...du ska se att det kommer att gå bra!Glad

Det är i motvind och inte i medvind som en drake stiger!
  • Anonym (Micke)

Förstår fortfarande inte vad som hänt.

Du handlar en massa mat.
    Betalar det hela men ingen avstämning.
    Du går ut och då kommer vakten?

Hur tusan kan en vakt hålla reda på vad du har handlat och vad du har betalt för?

• Anonym (sol)

Vore jag du skulle jag kontakta tidningen eller varför inte Plus. För att varna andra kunder. Har de ett självskanningssystem så har de ju andå lagt över ansvaret på kunden, och då får de ju räkna med att folk glömmer ibland. Visst en varning eller nått borde de kunna dela ut, men inte en polisanmälan direkt. Det är ju bara dåligt för affären om de polisanmäler första gången.

• skorpionen80

Micke
    Han såg väl att hon lade ner något i kassan utan att scanna det först.

• Vifsla

Förlåt dum fråga men jag har aldrig stött på en butik där man får scanna sina varor själv. Hur går det till?

Svar på tråden Omedvetet snatteri på självscanning HJÄLP!