• nadde

hemmaboende 20åring....

Vår dotter har ett deltidsjobb & får ut ca4500kr.Hon är 20 år och bor hemma,vi frågade om hon kan ge 500kr till oss,då ingår ALLT från tvål,schampoo till mat mmmm.Hon blev sur men vi tror att hon tänker betala.Är det för mkt begärt?Vilsna föräldrar!

• Svar på tråden hemmaboende 20åring....
  • Busfröet

Det är verkligen inte för mkt begärt!
    Tycker dessutom att din dotter bör få hjälpa till med mer saker i ert gemensamma hem. Som det ser ut nu kommer hon ju inte kunnat nåt när hon väl flyttar. Hur går det? Nä, du gör henne ingen tjänst genom att inte kräva nåt av henne.

Lycka till!

• nadde

Tack för era råd!Frågade idag om hon inte kunde köpa sitt eget schampoo men det blev blankt nej.Vi ska sätta oss ner och prata med henne om allt......

• snyggare än dej iaf

Gör det... Lycka till!

• Zodic

inte alls, mina vänner som är 19-20 får betala för sig hemma!

• mariiah

Tycker inte heller 500 är för mycket..

Hoppas det går bra för er!

• FiaÅkotten

nej herregud när jag var 20 hade jag bott själv i 4år.
    Jag tycker snarare det är att göra sina barn en otjänst om man inte ber om bidrag/hyra och inte kräver att dem hjälper till.

Lycka till!!!

• SystraMi

Oj! Jag är 21 och ska flytta in hos mamma över sommaren medan jag letar egen lägenhet, jag ska betala 2000 och dessutom betala för mina egna grejer, mat, shampoo o.s.v. Och det var mitt eget förslag!

• Tonx

Jag tycker snarare att det är för lite. 1500 kr i månaden tycker jag låter bra mycket rimligare.

Hon är faktist en vuxen människa som ska stå på sina egna ben!

Herregud, jag har t.o.m svårt att förstå att det ens finns folk i min ålder som fortfarande bor hemma

• nassepånken

det beror absolut på familjens ekonomiska situation. att göra det i uppfostringssyfte tror jag absolut inte på, det motverkar snarare sitt syfte. om jag hade råd skulle jag definitvt låtit ungen behålla pengarna.

kan tilläggas att jag aldrig känt till någon i min närhet som betalat för att bo hemma, och knappt någon som flyttat hemifrån vid 20.

• Tonx
    nassepånken skrev 2007-06-01 00:21:57 följande:
    det beror absolut på familjens ekonomiska situation. att göra det i uppfostringssyfte tror jag absolut inte på, det motverkar snarare sitt syfte. om jag hade råd skulle jag definitvt låtit ungen behålla pengarna.kan tilläggas att jag aldrig känt till någon i min närhet som betalat för att bo hemma, och knappt någon som flyttat hemifrån vid 20.
    Varför egentligen?
    20 år gammal är man faktist en vuxen människa. Det borde vara en självklarhet även för personen i fråga att göra rätt för sig och dra sitt strå till stacken.
Svar på tråden hemmaboende 20åring....