• Soete

    Trött på alla historier om Jehovas Vittnen!!!

    Ja visst, jag förföljer dig för att jag tänker TVINGA PÅ DIG min tro.

    Jag ringer på när jag stör dig som mest för att jag har suttit i en buske & studerat dina vanor... JAVISST jag har ju inget liv!!!!

    När du väl öppnar SÄTTER JAG A L L T I D FOTEN i dörren. Ibland skickar jag fram små barn för att du ska öppna så jag kan springa fram och prata ihjäl dig*mohhaaa*

    Om du försöker att stänga dörren så går jag in i hallen, tro inte att du kommer undan!!!

    Men OM du skulle hinna dra igen dörren så stoppar jag ner bibel och massa tidningar i din brevlåda för att göra livet så hemskt för dig som möjligt!

    _______________________________

    Eller ska vi ta den enkla varianten?

    Jag ringer på din dörr på min fritid för att jag vill berätta att du kan få evig liv!

    Är du inte intresserad? Nehepp,då får du ha en underbar dag!

    Jag lovar, Jehovas vittnen har bättre för sig än att jaga människor som inte är intresserade.

    Vi vill prata med dom som ÄR intresserade!!

    TACK FÖR MIG!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 20:35:49:
    VI TROR INTE PÅ HELVETET!

    VI TROR INTE ATT GUD STRAFFAR MÄNNISKOR NU MED NATURKATASTROFER...osv...

  • Svar på tråden Trött på alla historier om Jehovas Vittnen!!!
  • mampa

    Kiralves: Vid kriget mot midjaniterna. Guds folk versus de ogudakiga.

    Givetvis är det Gud som ger denna uppmaning till israeliterna.

  • Kiralves

    soete, jo men jag tror att de predikade i synagogorna eller kanske på torgen, men som sagt jag har ingenting personligt emot JV's vill de komma så kan de få lite av min kyrkas litteratur, JV's är ju aldrig otrevliga

  • Soete

    the lost little star

    Jag tycker det är häftigare att Gud skall ta upp alla döda från gravarna & ge oss människor evigt liv

  • Soete

    Kiralves

    Okey... Ja det är ju skönt att du är förstående endå!

  • Herman Hedning

    Soete:

    "Vi vill prata med dom som ÄR intresserade!!"

    Jag är klart intresserad......inte av att gå med i JV men jag är intresserad av etik,historia och religion....Jag har studerat ett antal av alla de "religioner" som finns i världen....talat med många av olika uppfattning och fått svar på alla mina frågor.......ALLA har pratat med mig sakligt och korekt (även då jag  visat på brister i deras undervisning)....och med respekt för min vilja att  få svar......INGA har krävt att jag skall vilja gå med i deras rörelse för att de skall vilja  tala med mig.....!!!!!!!

    Inte ens Jehovas........men det gör DU.....???????

    Jag vill ställa 1 fråga.....endast 1.......pallar du det..?

  • Soete

    Nä nu ska jag krypa till kojs gott folk.
    Tack för trevliga diskussioner!

    Fler frågor? Skriv direkt te mig så svarar ja e mörrn!

    Natti!

  • Herman Hedning
    Soete skrev 2007-04-07 22:13:14 följande:
    Kiralves Det sägs i bibeln att dom gick ifrn stad till stad & by till by och predikadeSjälv försöker jag att verkligen lyssna på människor om dom inte är intresserade & visarespekt... precis som dom visar respekt för min tro!
    Jo den skulle ju kunna vara med i "har du hört den förut" på TV......tillåt mig
  • mampa

    Soete skriver: "Men eftersom jag är beredd att ge mitt liv till Gud, på så sätt att jag aldrig skulle delta i krig, då får man döda mig hellre."

    Du glömde nämna att du inte bara är beredd att ge ditt eget liv utan även ditt (kommande) barns liv för sektlärorna. (blodtransfusionsvägran... you remember)

    ...och visst är det grejt att ni är pacifister... men blir det inte smått galet när ni hellre tittar på när ert barn/fru/man våldtas istället för att greppa tag om en k-pist och blåsa skallen av förövaren?

    ...bara små reflektioner för att ge en lite mer nyanserad bild av Jehovas Vittnen.

  • mampa

    Kiralves: Hmm... jo Gud kanske hade en anledning till att slakta barn och kvinnor. Uppmuntra våldtäkt. Utrota hela folkslag. Förtrycka kvinnor med diverser lagar och påbud. Kanske har du rätt.

    Kanske Hitler hade en mening med sina koncentrationsläger också?

    Vad tror du själv?

Svar på tråden Trött på alla historier om Jehovas Vittnen!!!