• Lolilla

Hur mycket betalar du i hyra per kvm?

Har jag dyraste hyran i Sverige? Börjar undra så smått...
    Jag betalar per kvm 132 i månaden. Vad betalar ni? Vill göra en liten jämförelse medans jag försöker komma fram till nån på hyresgästföreningen och se vad de säger. Hjälp mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-12 14:11:01:
    Tillägg: Ange gärna var i Sverige ni bor också.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-12 14:30:36:
    SNÄLLA! Ange VAR ni bor också!

• Svar på tråden Hur mycket betalar du i hyra per kvm?
  • oOMayaOo

Vi betalar 118 kr/kvm, vi bor i andra hand i sthlm. Där min kille bodde tidigare betalade de ca 136 kr/kvm.

• TessanSessan

Jag har dyrare än dej TS. Betalar 138 kr per kvm och jag bor i Malmö.

• Sotardotter

Sist jag hade hyra så blev det 68 kr/kvm, i en närförort till Stockholm. Förhållandevis superbilligt, men jag har bekanta som betalar dubbelt så mycket på samma ställe...

• danitra

57kr/kvm

Bor par km utanför centrala Örebro. Priset inkluderar VA, vämre och kabel-TV i en 3:a med tvättmaskin.

• Åsa

72 kr, Gbg. Men här ska renoveras badrum framöver och då slänger värden in lite handdukstorkare och kallar det standardhöjning så att det blir en ursäkt för att höja
    Fast jag har bott i en lägenhet med bland Gbg:s dyraste kvadratmeterpriser (studentboende...)

Kvadratmeterpriset är ju i princip knutet till kök och badrum, för de övriga kvadratmeterna blir det inte så mycket mer, d v s liten lägenhet i allmänhet=högre kvadratmeterpris än stor.

• Skakis

55 kronor inklusive el, bor i centrala helsingborg

Närmast hjärtat har jag ?:*¨¨*:?.(¯`°?.¸ ♥ Nova & Thelise ♥ ¸.?°´¯)?:*¨¨*:?.
  • Längtar efter en liten

Hur räknar man ut hur mkt man betalar per kvm då?

Mamma tänker på dig,hur du har det där uppe :( Puss
  • Banana82
    Längtar efter en liten skrev 2007-04-12 16:54:30 följande:
    Hur räknar man ut hur mkt man betalar per kvm då?
    hyran delat i antalet kvadratmeter
    I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Längtar efter en liten

Ok så om man har en hyra på 5000 och lägenheten är 70 kvm,tar man alltså 5000/70?

Mamma tänker på dig,hur du har det där uppe :( Puss
  • emmye
    Längtar efter en liten skrev 2007-04-12 16:57:37 följande:
    Ok så om man har en hyra på 5000 och lägenheten är 70 kvm,tar man alltså 5000/70?
    Precis.
    ~*~Varje människas liv är som en saga som skrivs medan man lever~*~
Svar på tråden Hur mycket betalar du i hyra per kvm?