• Nilla

Cykel till 6 åring som aldrig

cyklat?vilken tum då om man ska kunna sätta stödhjul?

• Svar på tråden Cykel till 6 åring som aldrig
  • Nilla

Sicali

Har en son som är 3 år o 3 månader men han får nöja sig med trehjuling med till nästa vår då vi kanske kan lära han cykla.tidigare än så tycker jag inte att det behövs någon cykel.

• Rorca

Bebis 2008 ja jag har även skrivit att hon naturligtvis ska göra det som känns bäst
    men jag visste inte att man inte fick informera.
    var det så fel att jag skrev att man satt annorlunda varför inte informera?
    jag har även påpekat för Nilla att hon vet bäst och att det fi nns stödhjul till alla sorters tum osv.
    jag har inte propagerat för att hon absolut inte skulle ha stödhjul.
    men informerade gjorde jag där det är rätt synd att det ska ses som ett propagerande när man bara skrev en information

• Rorca

ja en stång är nog bra i början om de inte kan cykla själva. då har de tryggheten och man sparar sin rygg.

• Sicali
    Nilla skrev 2007-04-13 14:22:16 följande:
    Sicali Har en son som är 3 år o 3 månader men han får nöja sig med trehjuling med till nästa vår då vi kanske kan lära han cykla.tidigare än så tycker jag inte att det behövs någon cykel.
    Nej, innan det behövs ingen riktig cykel.
    Rorca skrev 2007-04-13 14:22:44 följande:
    Bebis 2008 ja jag har även skrivit att hon naturligtvis ska göra det som känns bästmen jag visste inte att man inte fick informera.var det så fel att jag skrev att man satt annorlunda varför inte informera?jag har även påpekat för Nilla att hon vet bäst och att det fi nns stödhjul till alla sorters tum osv.jag har inte propagerat för att hon absolut inte skulle ha stödhjul. men informerade gjorde jag där det är rätt synd att det ska ses som ett propagerande när man bara skrev en information
    Men hon har ju också tydligt förklarat att hon bestämt sig för stödhjul, då kan man acceptera det och inte fortsätta tjata.
  • Nilla

Ja spara min rygg måste jag göra om jag ska lära henne cykla.är ju gravid med.

• Rorca

bebis 2008

men hon frågade ju.. skulle jag skitit i att svara då
    ok då vet jag till nästa gång

• Bebis 2008
    Rorca skrev 2007-04-13 14:26:52 följande:
    bebis 2008men hon frågade ju.. skulle jag skitit i att svara dåok då vet jag till nästa gång
    Här vet jag faktiskt inte vilket inlägg du syftar på. När jag skrev inlägget så hade hon inte frågat något om stödhjulets vara eller icke vara utan endast vilken storlek det bör vara på cykeln. Synd att du tog illa vid, det var inte meningen.
  • Bebis 2008

PS. Naturligtvis ska du svara på frågor, de var ju bara det jag ville DS.

• killotjejmamma

Min son som ska fylla 6 år har en 16 tum men den är nästan för liten så vi överväger att köpa en 20 tum snart. Nån skrev att det inte fanns nån cykel mellan 12 oxh 16 tum men jag tror att biltema har en 14 tum men det blir säkert alldeles för litet. Vi köpte sonens 16 tum när han var 4 år.

• Miss Lau

Min son är 6,5 år och har en 16". Han skulle kunna ha en 20" men den han har är absolut inte för liten. Hellre för liten än för stor cyckel till ett barn.

• trollet77

fast är man 6 år så kan det vara lättare att lära sig utan stödhjul på en gång... med stödhjul får man in fel teknik när man svänger mm, eftersom man förlitar sig på stödhjulen. På pojkens cykel tog vi bort stödhjulen innan han fyllde 4, och han cyklade iväg helt själv på en gång. Pojken är förövrigt 6 år nu (7 i november) men han har bara en 16" , men då är han inte så lång heller.

• morgontrötta Hilda

Nilla skrev i inlägg 29:
    "Det mest normala är väl att man lär sig cykla i 6 årsåldern.Ser inget fel med stödhjul.Jättebra att börja med så hon vet hur hon ska sitta osv." ...

Stödhjul säger jag inget om för det tycker jag barn ska ha då de ska lära sig att cykla.
    Har funderat på det du skrev ang. ålder. Alla barn är ju olika, Inriktar sig som sagt på olika saker och intressen. Men jag tycker att det låter sent att börja lära sig cykla då man är 6 år. Det kanske är olika i olika städer, vet inte, men här börjar barnen cykla med stödhjul i ca 3-4 årsåldern.

• trollet77

Båda barnen har fått 12" med stödhjul innan 3 års ålder och det har funkat kanon!

• mum72

Min son är 7 år till hösten och han har precis fått en ny 20 tums cykel som han älskar.

Svar på tråden Cykel till 6 åring som aldrig