IKEA´s barngrind
Någon som vet hur bred IKEA´s barngrind är (den vita i metall) och vad den kostar? Hittar inte någon information om den på deras hemsida. Ni som har den, är den bra?
Tack
Någon som vet hur bred IKEA´s barngrind är (den vita i metall) och vad den kostar? Hittar inte någon information om den på deras hemsida. Ni som har den, är den bra?
Tack
kan inte svara på mått, men jag gillar den inte. Vi har en i trappen och detblir en "tröskel" på den som man lätt trampar på ONT! Mamma o pappa tog bort sin helt, de var rädda att snava på den o åka ner för trappen.... Så vi ångrar det köpet!
kreativ: ajdå, det låter inte bra! Är "tröskeln" högt över golvet eller ligger den liksom jämns med golvet?
Vet du om det finns någon annan bra, som är prisvärd?
Vi har en, men minns inte exakta måtten eller priset.
Om jag inte minns tokfel så kostar den runt 350-400 kr + att man kan köpa en förlängningsdel för 129 kr.
Minns inte måtten för bara grinden, men vi behövde för en meter och då behöver man förlängningsdel. Tror att bara grinden räcker för 70-80 cm eller nåt sånt.
Tröskeln är 2-3 cm hög. Jag retade mig också på den i början, men har vant mig...
tröskeln kanske är 2x2cm så den blir ett irritationmoment såvida man inte kan sätta den alldeles intill ett trappsteg så den inte sticker upp på glvet eller nåt sånt..
Silverkatten: Tack, va bra att det finns förlängningsdelar då, för vi behöver 112 cm. är ni nöjda med den?
ok så det är storleken på metallen som blir en tröskel, men det är ingen luft emellan tröskeln o golvet?
vår hamnar så illa till, den där tröskeln.. så denär precis där man normalt sett kliver! Vi har lärt oss ganska bra så vi slipper kliva å de,men det är värre för besökare.
Vi är jättenöjda med vår. Vill inte skruva i trappan/väggen och då finns det inte så många bra alternativ. Vi har oxå vant oss vid 'tröskeln' och hela familjen undviker den utan att tänka på det längre.
Vi har den. Är faktiskt nöjd! Men hur bred den är vet jag inte. Alldeles för smal för vår trapp iaf. Man kunde visst köpa delar för att bredda den, men jag hittade då inga på Ikea. Har två så jag breddade med de två lösa "rören" på den vi har nere i trappen och uppe så står den andra för dotterns dörr, är ju "bara" vårt, hennes rum och badrum uppe + hall så grinden behövs ju inte för trappen, ska jag ha henne med upp så får hon va på sitt rum med grinden stängd.