• gbg77

IKEA´s barngrind

Någon som vet hur bred IKEA´s barngrind är (den vita i metall) och vad den kostar? Hittar inte någon information om den på deras hemsida. Ni som har den, är den bra?
    Tack

• Svar på tråden IKEA´s barngrind
  • gbg77

cattis: nä vi vill inte heller skruva, den ska stå för vår altandörr och på sidorna är det betong så det känns både jobbigt och synd att förstöra det. kanske vi kan få till det så att tröskeln inte stör.

• MoonFlight

Vi har den vita hemma, ligger väl på 72 cm som kortast om jag inte minns helt fel. Vi har fått sätta den över golvlisten så den sitter ca 7 cm upp i luften så det blir ett hinder... Alltid lika kul med besökare som glömmer det och flyger frammåt...

• Kreativ

cattis  fast den vi har skruvar man fast. Pratar vi om samma grind?

Melvin, 10 månader.
  • Silverkatten06

Njae, ganska nöjda är vi. Den fyller sin funktion, och känns säker men så här i efterhand hade jag nog valt en annan grind.

Dels är tröskeln lite irriterande även om man vänjer sig vid att se sig för.

Dels är själva grinden så trång om man har förlängningsdel. Alltså vi har en meter bred trapp, men bara ett hål på ca 60 cm att passera genom, det gör att det känns trångt när man bär på sonen eller stora saker som tvättbalje eller liknande. Fattar du hur jag menar?

Dels låter den mycket om man inte är väldigt försiktig när man stänger den, vilket i sig är irriterande när man har ett lättväkt barn och gäster som inte vet om det...

Priset avgjorde när vi köpte den, hade vi köpt en idag hade vi nog valt en annan även om den var dyrare. Men vi är inte så missnöjda att vi tycker att det är värt att byta ut den. Oj, vad snurrigt detta blev, hoppas att du förstår vad jag försöker säga

• Cheera

Jag tror jag betalde runt 250:- eller 295:- nå sånt. "Ikeafamily-pris" eller vad det heter.

• LaSexorcisto

nej det blir ingen luft mellan metallen och tröskeln. Den kostar iaf 499. Jag har en till mina hundar i köket och den är underbar, tycker det är spec bra att det är en grind man öppnar och att man slipper "dra upp" den. Har haft andra grindar och tycker att dom varit skitdåliga, lätt att klämma sig och grinaden "rammlar" lätt ner. Så IKEAS vita får ett stort plus från mig!!
    Sen att man inte behöver borra i väggarna är j7u ett stort plus.

• Smilla75

Den heter patrull och det är 100 kr i rabatt som Familymedlem. Tröskeln är jättebra för då kommer de inte över med gåstol/gåvagn, en säkerhetsåtgärd.

• gbg77

silverkatten: Tack för ditt svar, förstår vad du menar Att det blir trång passage kan nog bli lite jobbigt här faktiskt..får åka till Ikea o kolla detta.

• gbg77

Tack alla för svar!! Så bra att veta innan vad som är positivt o negativt, lättare att ta beslut då

• Kreativ

patrull heter vår också men den skruvar man fast... så nu hänger jag inte med?

trång passage blir det! Men som någon skrev, det finns nackdelar med andra grindar också. Man slipper kanske tröskeln och får det bredare, men istället kan man klämma sig lätt...

Vi har den vi pratar om i ena trappen och en sån där enkel trägrej man "lyfter upp" i andra trappen. jag är mest nöjd med sistnämnda trots allt.

Melvin, 10 månader.
Svar på tråden IKEA´s barngrind