• sheeba

Ackta dig annars smäller det.

Villka trevliga fröknar det finns i vårt land och så mycket vett det har i huvudet.
    Vi gick en skön promendad så gick vi förbi en lekplats.
    Först här jag tantan skrika hållt tyst nu när det är jag som ska prata.
    Antagligen så pratar väl barnet på ännu mer och hon skriker igen men nu får du vara tyst hyär är det jag som bestämmer och du ska vara tyst när jag ska prata.

Sedan ger hon sig efter ett annat barn som gör något jag vet inte men då hör man henne skrika igen. Ackta dig för annars smäller det också stod hon och hutta med fingret.
    Där var en man som antagligen sa till henne men då skrattade hon bara och sa att de ska veta vem som bestämmer.
    Jag blev skit sur och gick dit och frågade villket dagis de var, fick bara till svar varför.
    Ja så jag vet villket jag INTE ska sätta mina barn på.
    Åh vad jag blev arg på denne tanta.

Klart barn ska veta vem som bestämmer och de ska lära sig att lyssna på vuxna men inte påp det sättet.

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • Svar på tråden Ackta dig annars smäller det.
  • sheeba
    Annicapannika skrev 2007-04-13 16:57:00 följande:
    Det spelar ingen roll vad barnet gjort, man talar inte så till ett barn. Dock ska man komma ihåg att man går som en betraktare förbi en situation som man inte vet något om, med ett barn som man inte vet hur det fungerar. Ibland är det inte alltid vad det ser ut som.
    Nä det är rätt Men jag antar att hon gjorde fel då en annan sa till henne.
    Klart vissa barn kan kliva utan på nerverna och de kan vara riktigt jobbiga mm. Men hon sa det på ett sånt nervarderande sätt.
  • MartinaE

Cullinan: Nu gör du mig förbannad, menar du att barnet ska stå till svars för sin uppfostran. Sen tycker jag att det är ganska inskränkt att säga att alla muslimska barn är ouppfostrade!!

• Cullinan

Om familjerna brister i uppfostran så måste ju samhället ta över den rollen, annars blir de små pojkarna precis som de stora pojkarna i Landskrona, och det vi ju hur "bra" det är...

All heder åt fröknarna för att dom orkar, de är ju bara mänskliga dom också. Klart att deras tålamod också tryter ibland. Du vet ju inte hur denna fröken vanlitgvis agerar. Och fröknen hade rätt i att de behöver lära sig respekt, eftersom dom inte får lära sig det hemifrån.

• MartinaE

Jag kan tillägga att jag arbetar inom skolan och jag har träffat massor av muslimska pojkar som är mycket väluppfostrade!

• Cullinan

MartinaE - Välkommen till mitt bostadsområde, så ska du får se på verklighet. Muslimska pojkar får bete sig precis hursomhelst. Det är deras kultur/religion. Små pojkar är blivande män, och därför är dom "orörbara".

• emma brolin

oj, landskrona jag som funderar på att flytta hit. är här ju ändå hela tiden. där vill man ju inte ha sitt barn

• Cullinan

Landskrona var en gång en skitfin stad, mysiga små affärer, vatten... Har inte vågat ta bussen dit på flera år nu. Trist som satan att det ska behöva bli så.

• sheeba

För det första så har jag inte skrivit om det var muslimer eller om det var kristna eller villken bakgrund de har.
    Jag tycker inte ens att det hör till ändå! Så med andra ord var det ok för förskole läraren att säga att hon smäller tösen om hon inte gör som hon blir tillsagd?

Vi har bott i Landskrona i 3 år vist händer det skit här men inte mer än vad det gör någon annanstans, men allt blir mycket större i en mindre stad.

• Cullinan

Att säga att "akta dig, annars smäller det" är inte något som skall tolkas bokstavligt utan bildligt. Givetvis hade fröknen inte för avsikt att misshandla ungen. (Även om en liten smäll på en del ungar inte skulle vara att förakta.)

"Annars smäller det" kan lika gärna betyda "annars blir jag så arg så det smäller om det".

Precis på samma sätt som när man säger "jag är så hungrig att jag skulle kunna äta en hel häst". Det är BILDLIGT talat, ingen skulle kunna äta en hel häst.

• Hej och Hopp

Cullinan:Det som skrämmer mig med Landskrona är alla fördomsfulla människor som röstat fram främlingsfientliga ledare!!! Jag arbetar med små muslimska pojkar och flickor och det ligger ingenting i det du skriver!

Och angående ts berättelse - ingenting barnet har gjort kan försvara et sådant beteende! Fick u reda på vilken förskola de kom från? Ring deras chef och berätta hur de betett sig - helt oförsvarligt! SJälvklart är pedagoger också människor som kan tappa tålamodet och göra misstag ibland - men det där var långt utanför den gränsen!

Svar på tråden Ackta dig annars smäller det.