• sheeba

Ackta dig annars smäller det.

Villka trevliga fröknar det finns i vårt land och så mycket vett det har i huvudet.
    Vi gick en skön promendad så gick vi förbi en lekplats.
    Först här jag tantan skrika hållt tyst nu när det är jag som ska prata.
    Antagligen så pratar väl barnet på ännu mer och hon skriker igen men nu får du vara tyst hyär är det jag som bestämmer och du ska vara tyst när jag ska prata.

Sedan ger hon sig efter ett annat barn som gör något jag vet inte men då hör man henne skrika igen. Ackta dig för annars smäller det också stod hon och hutta med fingret.
    Där var en man som antagligen sa till henne men då skrattade hon bara och sa att de ska veta vem som bestämmer.
    Jag blev skit sur och gick dit och frågade villket dagis de var, fick bara till svar varför.
    Ja så jag vet villket jag INTE ska sätta mina barn på.
    Åh vad jag blev arg på denne tanta.

Klart barn ska veta vem som bestämmer och de ska lära sig att lyssna på vuxna men inte påp det sättet.

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • Svar på tråden Ackta dig annars smäller det.
  • Lenab79

Tyvärr så blir man väldigt anti en viss religion, folkgrupp eller vad det nu är när man har varit utsatt för många negativa erfarenheter

*Snart öppnar bebbeverkstaden*
  • Cullinan

Religionen/kulturen ÄR det som gör att muslimska pojkar inte fostras i hemmet, eftersom mannen och pojkarna är högre i rang än mamman i deras synsätt. Ska man tolerera detta?

• Maggis Nervis
    Väntar fjärde skrev 2007-04-13 23:16:40 följande:
    Culinan: Maggis bor mitt i området o har fel, men du vet minsann som inte ens bor i stan???Jag skulle inte drömma om att häva ur mig vissa av de saker som du sagt här. Förtal anser jag det vara.
    Jag bor inte i det specifika området som dom diskuterar här, men i ett område som ser likadant ut och är även uppvuxen i ett sådant område i en annan stad. Sk. "miljon programs områden" 

Dessa områden finns i hela sverige och vi är många som trivs här och inte känner igen oss i det som skrivs!

Väntar fjärde>>> Skönt att det inte bara är jag längre som resonerar så här
    *Vilda babyn i magen och Vilda barnet utanför*
  • TjEjLiGaN
    Maggis Nervis skrev 2007-04-13 23:17:52 följande:
    Ni/Du väljer att se religionen istället för människorna för mig är det en fördom! Det finns människor från alla religioner som beter sig illa, men man ser aldrig några inlägg i trådar om att ex. "Kristna ligger med sin kusin och föder morbrors barn(OBS! PÅHITTAT!!!)" Utan det speglar hur intolerant vårat samhälle egentligen är gentemot människor med olika kulturella bakgrunder! 
    Jag har jobbat me 2 kvinnor. Dom är från Turkiet. Dom berättade för mig att deras karlar var sina morbrors barn o att de är så dom gör. Gifter sig o skaffar barn me sina kusiner.
    Min lilla tjej är mitt liv. Utan henne är jag ingenting.
  • Cullinan
    Lenab79 skrev 2007-04-13 23:19:51 följande:
    Tyvärr så blir man väldigt anti en viss religion, folkgrupp eller vad det nu är när man har varit utsatt för många negativa erfarenheter
    Precis... det kommer till en gräns. Till en början tänkte jag att det skulle bli jättekul och intressant att bo multikulti, och försökte verkligen ha överseende med mycket. Men alla har en gräns... som sagt. Man kan inte ha skygglapparna på hela tiden och släta över.
  • Cullinan

Ja, att dom gifter sig med kusiner är ju deras tradition. Så "ska" det vara. Och det är ju faktiskt lagligt i Sverige också, även om det känns minst sagt suspekt.

• Mammmisen

Bor inte på smma ställe som ni talar om, men jag kan tyvärr säga att jag har hoppat runt på en del stugor i där jag bor , där personaler är riktigt jävla vidriga ,äckliga jävla människor som verkligen inte borde få vara på förskolor och arbete med barn. Fy fan.
    Jag har koll,tycker jag på mitt barns dagis ,på hur de vuxna pratar och tar tagi saker som berör barnen.
    Att uttrycka sig på det sättet som den här pedagogen gjorde enligt TS är fullständigt jävla oacceptabelt.

• Maggis Nervis
    TjEjLiGaN skrev 2007-04-13 23:21:44 följande:
    Jag har jobbat me 2 kvinnor. Dom är från Turkiet. Dom berättade för mig att deras karlar var sina morbrors barn o att de är så dom gör. Gifter sig o skaffar barn me sina kusiner.
    Fast å andra sidan så är inte det olagligt i Sverige heller.... Som fö. är kristet i grunden....
    *Vilda babyn i magen och Vilda barnet utanför*
  • Mammmisen

Och !! jag hade tagit det med henne där och då! Och tro mig...Jag har lagt mig i minst ett par gånger då jag sett att vissa människor har helt jävla fel jobb som dom går till på morgonen.

• TjEjLiGaN
    Maggis Nervis skrev 2007-04-13 23:25:58 följande:
    Fast å andra sidan så är inte det olagligt i Sverige heller.... Som fö. är kristet i grunden....
    Jag min åsikt men tänker inte skriva de här *om att dom har dom traditioner som dom har*
    Min lilla tjej är mitt liv. Utan henne är jag ingenting.
Svar på tråden Ackta dig annars smäller det.