• MagdaA

Coola stickare, del 2

Inna H: tack för tipset om den här tråden!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

Cirrus: jag är inne på min 3:e mössa nu! Det är som en drog när man väl börjat!

• MagdaA

Cirrus: tog nå garner jag hade hemma. Stickade först en i minsta storleken i ett melerat akrylgarn, Järbo garn, Lady. Sen hade jag ett garn av 75% ull och 25% akryl, stickade en i den större storleken, blå med gråa ränder. Har garn kvar så jag tänkte göra en i samma fast tvärtom också. Har börjat på en till i det melerade, fast jag ökade antalet maskor, så jag vet inte riktigt hur stor den blir.

• MagdaA

stenfalk: en?! Har du väl börjat kommer du sticka en hel drös!

Inna H: När den jag håller på med nu är klar ska jag fota!

• MagdaA

stenfalk: dom går så fort att sticka och är så enkla så jag lovar att du kommer sticka MINST 2!

• MagdaA

Inna H: nu har jag några bilder på pixie-mössor i mitt galleri under "Stickat" om du vill kika. Håller på med den 4:e nu! Beroende?!?!

• MagdaA

Någon här som har stickat och sen tovat en väska?! har för mig att jag sett en bild i ett galleri med minns inte var...

• MagdaA

Någon som vet nått BRA och BILLIGT ställe där man kan köpa garn?

• MagdaA

laven: bor i Örnsköldsvik. Här i stan finns bara en liten garnaffär, å dom är inte billiga! tänkte att det kanske finns nått billigt ställe att beställa ifrån?!

• MagdaA

Suttit ute i solen i 2 timmar, blev ännu en piximösa

pixie.2.blåmelerad.JPG

Svar på tråden Coola stickare, del 2