• MagdaA

Coola stickare, del 2

laven: aj då! inte roligt! Vet hur det är! I vintras skar jag bort vänster pekfinger topp. kunde inte sticka på över en månad! riktigt frustrerande kan jag ´lova. huvva, det var inte alls roligt. slutade ju aldrig blöda så tillslut fick vi åka på akuten och bränna blodkärlen. finns bild i galleriet om du vågar kika

Ängel i himlen och bäbis i magen!
  • MagdaA
    Villain: inte helt säker på de serru. Jag har problem med min rygg, vilket ger domningar i händerna. Har gått hyffsat bra nu när jag inte arbetat utan mest varit hemma och tagit det lugnt, men nu börjar magen bli allt tyngre och ryggen allt tröttare så jag tror det är därifrån det kommer nu också...
  • MagdaA
    Mibe: känner ju igen syptomen precis som när det är ryggen som spökar, och så stort problem är det inte. känner inte av det på nätterna nu, bara när jag stickar en längre stund. inte så länge kvar på graviditeten heller, så jag klarar mig.
  • MagdaA

Har varit på marknad idag och fyndat bomullsgarn. 200 g för 30 kr! Brunt och grönt, tänkte sticka en filt till vagnen. Någon som har tips på nått bra och enkelt mönster?! Eller virka kanske...

• MagdaA

Villain: ja den va fin! synd att mönstret var på eng...

• MagdaA
    Villain: Å TACK! Du är för snäll! Ska se om jag orkar sätta mig med det i kväll eller om det blir i morgon...
  • MagdaA
    Villain skrev 2007-07-08 21:33:57 följande:
    Magda: Inget tvång men jag gillar den skarpt och tänker göra den själv vid tillfälle. Har som sagt för mig att samma mönster finns till en stickad variant men minns inte vart jag sett den...Själv går jag och väntar på de två stickböckerna (Gathering of Lace och Bonniers stora...) som enligt mina beräkningar borde ramla in på posten imorgon
    Det är inte den här du tänker på??
    http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b14&&d_id=23&&lang=se
  • MagdaA
    Aunt Molly skrev 2007-07-09 08:03:20 följande:
    Har ni sett brudklänningen + kronan på jarbo-sidan (jarbo.se som Aistihara tipsade om)? Gå in och kolla, asläckert! Synd att man redan är gift
    coolt! snacka om annorlunda!
  • MagdaA

äntligen har jag nystat båda 200g´s härvorna jag köpte på marknaden igår! Tog sin lilla tid, men jag blev glad, inte en ända skarv! Nu återstår det att se om jag lyckas tyda Villains översättning

Svar på tråden Coola stickare, del 2