Inlägg från: Villain |Visa alla inlägg
  • Villain

Coola stickare, del 2

ÄngelBängel: Det är inte så att du ska lägga maskorna på en flätsticka och sticka dem nästa varv eller ngt? (Avdelning: Jag har ingen aning men vill bara försöka svara på din fråga i alla fall)

• Villain

...och när jag nu läser att det är hälen det gäller önskar jag att jag skulle kunna radera mitt svar

• Villain

Stenfalk: Ok, är den med katten på svår (utan katt då eftersom vi redan har två här hemma hehe!)? Den är väldigt fin!

• Villain

Stenfalk: Var kan jag då hitta det skrämmande diagrammet??
    Vi tycker att det räcker gott med två katter men du kan få låna den ena för han är mer vild än tam (läs: intelligent och påhittig och lekfull kattunge på 11 månader) och suger musten ur oss ibland.

• Villain

Stenfalk: Jo och om man inte leker med honom hittar han på egna lekar. Tex kasta ner skumgummibollen i mattes skor och sedan "jaga" upp den. Hans bästa "leksak" just nu är en stor kartong med små kryphål i som han kan leka jaga inne i

Boken får vänta. Jag beställde "Bonniers stora..." men tror du att jag kan sticka sjalen Gröna Hönan visade här tidigare i det här Alpaca??

• Villain

Nej och så blir det nog luftigt och fint med grova stickor... tänker jag mig. Ev får man väl avsluta den tidigare om den blir för stor!?

• Villain

Gröna Hönan: Ok. Jag började precis lägga upp 299 maskor men har inga rundstickor så jag tror att jag ska köpa det. Stickade du den efter slätstickning eller rätstickning? Visst är det rätstickning man ska gå efter då man stickar på rundsticka? Jag ska nog lyda Stenfalk den här gången och göra en provlapp så jag vet vad jag ger mig in på. Blir så väääldigt många maskor innan man ser var/om man gjort fel någonstans annars. Håller med om att det är praktiskt med en stor sjal. Både hemma i soffan och om man har den som värme någon kväll i klänning eller annat.

• Villain

Gröna hönan: Hur mycket alpaca gick det åt till din sjal? Vill ju inte påbörja något som jag inte kan slutföra för att jag har för lite garn. Ska börja med provlapp så länge

Svar på tråden Coola stickare, del 2