• ingensignatur

barn i garderob?

nu har jag länge funderat på detta å de enda jag kan komma på är att ställa min snart 7månaders spjälsäng i garderoben...
    Jag kan inte påstå att garderoben e jättestor å de finns inget fönster men om jag tar bort dörren, e de ok att ha honom sovandes där då? i en garderob?

• Svar på tråden barn i garderob?
  • Wilowa

Se bara till att han får komma "ut ur garderoben"!

Om du gör det du alltid gjort, kommer du att få det du alltid fått.
  • LuMa

Jag vet inte hur ni har i Sverige men här finns det regler på hur stora fönster det måste vara i ett sovrum.
    Ett rum utan fönster skulle inte vara godkänt här alltså, med tanke på att man måste slippa ut om det börjar brinna el. dyl.

Same shit, different name..
  • Stiina

Har funderat på samma sak faktiskt. Eller klädkammaren säger vi. Men där är det så fullt med saker... Just nu sover vi i vardagsrummer så han får ett eget rum och han sover såå bra nu. Vi har försökt att bygga in hans säng med garderober och draperier i vårt sovrum, men han störs ändå.

• ingensignatur

finns de regler? har jag ingen aning om... fast de kan väl inte börja brinna utan elektrisitet där inne'? alltså de finns juh en taklampa men den e juh inte tänd när han sover iaf, å sen kan han juh inte ta sej ur sängen ens så de borde nog inte vara nåt problem. *peppar peppar*

Haha, ja. När barnen blir större får vi helt enkelt skaffa större, men just nu e de lite kärvt så man får ta vad man har... =)

• nelami

Ja fast hursomhelst kan ju en bebis inte hoppa ut ur fönstret...

• Linda1976
    LuMa skrev 2007-04-17 20:54:55 följande:
    Jag vet inte hur ni har i Sverige men här finns det regler på hur stora fönster det måste vara i ett sovrum.Ett rum utan fönster skulle inte vara godkänt här alltså, med tanke på att man måste slippa ut om det börjar brinna el. dyl.
    Men om det inte finns nån dörr heller så.... jag menar en etta med sovalkov har ju inte heller ett fönster vid alkoven för det mesta.
    Min smak är mycket enkel, jag nöjer mig enbart med det bästa.
  • Pilla70

jag såg nåt inredningsprogram för nåt år sen tror det var äntligen hemma eller nåt sånt. och då gjorde de faktiskt om en lite större garderob till sovalkov/spjälsääng åt en liten en.

Älskar mina små prinsar och min stora prins
  • LuMa
    Linda1976 skrev 2007-04-17 22:54:11 följande:
    Men om det inte finns nån dörr heller så.... jag menar en etta med sovalkov har ju inte heller ett fönster vid alkoven för det mesta.
    Nej, men det lär vara skillnad på ett sovrum och en sovalkov.
    Är inte hundra på hur reglerna är men jag vet att det finns något minimimått på hur litet ett fönster får vara i ett sovrum.
    Men som sagt, jag bor ju inte i Sverige och ni har säkert andra regler där.
    Same shit, different name..
  • snorkfröken76

Det verkar helt ok tycker jag, min brorsdotter sov sina första månader i en klädkammare. Idag är hon nio och verkar inte fått några men

• annbom

LuMa: Du pratar om reglarna kring byggstandard. Man får inte kalla ett rum för sovrum om det inte finns tex förster och att takhöjden är rätt. Då får man kalla den kladkammare eller förråd. Vi håller på att inredan klädkammaren till vår son så att han också får eget rum till sommaren, då är han 2,5år. Så jag säger att det är klart att ni kan låta honom sova där om det är den bästa lösningen

Svar på tråden barn i garderob?